Gå til innhold
Fiskersiden

Ebro, igen


Lho
 Share

Recommended Posts

  • Svar 125
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

sitat:

Har du vært i området før? Fortell, fortell!

Jepp, besøkte en kamerat som jobba i Madrid i juni i fjor. Han hadde bil, så det ble en rundtur med bla. tre dagers mallefiske ved Mequinenza(mye takket være diverse mailing med R. Johansen og Grutle..) Vi leide hytte og båter av Bavarian-gutta, og lå i båten og halvsov mens vi ventet på at knarren skulle gi lyd fra seg... Historien endte med at jeg fikk malle på 18.7kg mens en kompis fikk på 194cm(vekta gikk bare til 25kg..), i tillegg mista vi tre stk. Prøvde også litt halvhjerta etter karpe, men det blev inget..

Kan forresten legge til at det var bøttevis av ål til salgs, i tillegg til at snuten var fraværende[ :D ]. Det værste problemet var faktisk at det var så varmt at det ikke var gangbart å fiske mellom ca 12 og 18...

Hadde vel ikke vært og foraktet og hevet mallepersen noen hakk, i tillegg til noen smukke karper[ ;) ].

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Gateprofeten

sitat:Opprinnelig postet av Vilhelm

Og her var det jammen meg noen maller til fra ebro. Legg merke til albinomalla.

http://www.svensktmete.se/nyheter.php?newsID=510

"Levande bete är numera totalt förbjudet så alla malar fångades på hair rig med pellets"

Godt å se at pellets leverer varene også da[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Man får jo lyst til å ta seg en tur etter alle de rapportene fra Ebro,men jeg har et par spørsmål til dere som har besøkt stedet.

Hvor mye koster det sånn ca?(fly,opphold osv)?

Hvor mange arter er det i Ebro?

hilsen Trulsolsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må regne rundt 8 lapper for fly og opphold (noe dyrere fra Tromsø)

Samt at du nok vil trenge den del spesialisert utsyr (kan også leies der nede men da blir det jo dyrere)

Av arter som er interresante så er det karpe, black bass, barbe og malle. Men det finnes også mange andre arter: laue, solabbor, gjørs, gjedde, karuss samt en del av de andre mindre karpeartene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naa er det i ferd med aa bli litt kaldere. Tok meg en dagstur til Mequinenza i gaar og fisket etter karpene. Valgte en spot ikke langt fra der Segre kommer inn i Ebro og fiska med en stk. kveitepellet paa en krok str.2. Fora mye mindre enn normalt, kun med PVA bagger fyllt med pellets og Frollic. Fiska rett paa utsiden av en oversvoemmt isfabrikk!! ett godt stykke ut. Jeg faar noen linenapp litt utpa dagen og disse gjentar seg ett par ganger foer det har blitt moerkt og betraktelig kjoeligere. Vannet var kaldt. Det har allerede snoedd i fjellene i naerheten..Men Ebrokarpene ser ut til og like det avkjoelte vannet og det tas bra med stor fisk paa vintern. Gaarsdagen saa derimot ut til aa gaa mot en nulltur og klokka naerma seg avmars da det rett foer aatte hylte til i alarmen. Fisken satt, men fighten tyda paa at vintern hadde satt inn for fullt, ingen heftig rusning, ingen tunge dunk, kun jevn, tung motstand. Fisken kommer inn og jeg venter meg en liten, slimete malle mer enn noe annet. Men karpe er det og 13,3 kilo Ebrobeboer svoemmer ut i det kalde vannet igjen etter at noen bilder er tatt. Stooorfornoeyd ruller jeg hjem paa motorveien rett etterpaa.

895_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/451/895.jpg

897_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/453/897.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

sitat:Opprinnelig postet av Sollien

Det hørtes jo ut som en bra tur uansett, bare alltid synd å miste bra fisk. Ta deg en ny tur, fisken vokser... Det er tatt flere fisk på 240cm+ i år og 100 kilos grensa er garantert brutt flere ganger uten at fiskene har blitt veid.

Ser faktisk ut som om det kan bli en ny tur i år.. Har jo fått med meg at en delegasjon Fiskersidenbrukere skal nedover til våren, og lurer på om noen gidder å si litt om opplegget deres? Regner med det er fly til Barcelona som gjelder. Deretter leiebil, eller tog som sist? Blir det husbåt denne gangen også, eller kanskje Bavarian-hytter?

Fant flybilletter hos Sterling til rundt 900kr pr pers t/r, men det finnes kanskje noe som er enda bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.