Gå til innhold
Fiskersiden

Hva er ditt Favoritt øl?


Blydonkern
 Share

Recommended Posts

  • Svar 131
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er fra Bayern, men jeg må si at mitt favoritt øl er Guinness... :D

Men her i Bayern er det Augustiner, Bräu im Moos, Schneider, Pfaffenberger,... :D

Hva med denne?

18222_s.jpg

Haake Beck Krausen er en av favorittene når det gjelder Tysk øl.

Mine favoritter:

1.Aass bayer

2.Mack brown ale - Denne er verdt å prøve-anbefales.Selges bla på Ultra.

2.Guinnis.

Desverre har den siste mao staten gjemt det beste på polet.

Poløl:

Frydenlund bock me ei eggeplomme oppi :D Må ikke forveksles med rignes...

Hvis du gir hesten Aass bayer,så pisser den rignes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Kaste stein i glasshus, banne i kirken osv..*

Den eg liker best er faktisk Budweiser! :)

Ellers ble det drukket noen brett med øl i spania som het: Cerbeza horlandesa som var en god 2'er.

Gjør oppmerksom på at trådstarter spør etter ØL, så du kan stryke første linjen i det minste ;-)

Ellers er svaret: Guinness

Hvorfor? Om man skal måtte begrunne det, så er det sannsynligvis ikke verdt det ovenfor mottaker av begrunnelsen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min militære tid i Skibotn gikk faktisk mack ned på høykant,....det var ikke noe annet å få tak der :D

Ja, det tror jeg!! Jeg er der hvert år i sommeren...men du kan få virkelig all slags mack der...

Frøya - neste øl-tur: Skal til Bayern i september på oktoberfestivalen - regner med noen nye typer øl der.

Jaja, jeg bor i München, så jeg bare anbefaler: ikke Löwenbräu!! Det er veldig dårlig!!

Forsøk å få Augustiner og Spaten i München!

Men du vil visst ha en god tid på oktoberfestivalen...tror meg!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rangerer noen: Det mest lettdrikkelige ølet jeg har smakt, har vært Miller's (i Irland). Ikke allverdens med smak, men likevel god. I Irland fikk jeg også smaken på Guiness, og den va'kke ille. Ble veldig "mett" etter to-tre stykk i rask rekkefølge riktignok, så det er definitivt en kose-øl. Fin fylde på den, også. Her hjemme blir det som regel Aass Fatøl og Tuborg på glassflaske. Aass'en kjøper jeg når jeg har nok penger til halvlitersbokser, mens Tuborg'en drikker jeg fordi det er billig og greit. Ikke super, men en god tørstedrikk, i det minste. Carlsberg er knallgod, smaker litt av det samme som Heineken forresten.

Det værste jeg har smakt, tror jeg må ha vært Black Gold fra et eller annet bryggeri. Carlsberg? (Neimen ikke sikker, gitt). Er rett og slett vanskelig å kose seg med.

Forresten - noen som har smakt ølet fra filmen "Beefest"? Den er ikke ille har jeg hørt. :D

Endret av LasseB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frydenlund bock me ei eggeplomme oppi :wub:

I Tyskland er der også vanillje-is i og det heter "Schneemaß" i Bayern...men jeg har bare prøvd det engang...det seer ut som om noen har drakk det før... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.