Gå til innhold
Fiskersiden

Hva er ditt Favoritt øl?


Blydonkern
 Share

Recommended Posts

Tja, min liste ser vel ca slik ut:

- Spitfire (og Bishops Finger, men den er ikke så lett å få tak i...)

- Kilkenny

- Newcastle Brown Ale

Ellers er det jo mye godt øl, men jeg foretrekker langt det mørke og fyldige fremfor det vannaktige og smakløse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 131
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jaja, jeg bor i München, så jeg bare anbefaler: ikke Löwenbräu!! Det er veldig dårlig!!

Forsøk å få Augustiner og Spaten i München!

Men du vil visst ha en god tid på oktoberfestivalen...tror meg!! ;)

Mye bra ølsorter her. Selv synes jeg at bayersk Weissbier er et av verdens beste øl. Helst Thurn und Taxis fra Regensburg, men lurer på om ikke det er kjøpt opp av Paulaner, Erdinger eller et annet stort bryggeri. Eller er det litt med det å drikke det lokale ølet når man er ute og farter. Smaker ikke like godt med Tiger Beer her i kalde Norge gitt :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig er det masse artig fra Belgia. Det fine her er at variasjonen er så stor at man kan variere til maten og finne noe som passer til maten omtrent som man gjør med rødvin.

Ellers funker ICKE Mack på meg. Får garantert vondt i topplokket etter kun en Mack

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg kommer fra Nord-Norge, og burde vært patriotisk, så smaker Mack noe helt for jævlig.

Var en uteplass her i Narvik som kun hadde Mack i tappekranene sine. Selv om de tok 10 kr. pr. halvliter, så var det så godt som tomt hver helg, og de gikk konk!

Nei, takk gud for Danmark!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, som Lasse har nevnt litt tidligere så er faktisk Isbjørn varianten fra Mack veldig god!!

Hender jeg har våte drømmer om Mack Isbjørn. Er nesten så jeg tar flyet til Tromsø bare for å drikke øl, vettu. :lol:

Isbjørn er kanskje ikke så vanlig i denne delen av Norge? I Tromsø mener jeg bestemt at vi betale seks eller sju kroner for ei glassflaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det må ha vært i siste faser av priskrigen som herja på øl for noen år tilbake i hvert fall. Er ingen kjeder som selger eller har lov til å selge øl så billig nå!

Lidl selger Amunds eller noe sånt for 8,50 ellers er det vel 10,- det billigste her på disse kanter. Det lidl ølet kan IKKE anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.