Gå til innhold
Fiskersiden

Hva er ditt Favoritt øl?


Blydonkern
 Share

Recommended Posts

  • Svar 131
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så var det historien om de tre bryggeridirektørene som var på konferanse samtidig. Som seg hør og bør gikk de til baren. Carlsbergdirektøren ba om en halvliter med verdens beste øl - Carlsberg så klart. Heinekendirektøren ba også om en halvliter av verdens beste øl - Heineken så klart. Guinessdirektøren ba om et glass Coca Cola! De to andre så spørrende på ham. Guinessdirektøren smilte beskjedent og sa: ja når ikke dere drikker øl så synes jeg ikke godt at jeg kunne heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Draft beer, eller tap beer om du vil falt eg fullstendig for forrige gang eg var i London, og eg gleder meg allerede til eg skal over igjen. (2-3 uker til bare) Eg prøvde omtrent alle typer eg kom over, og kommer sannsynligvis til å gjøre det denne gangen også :rolleyes:

Guinnes er godt, MEN det er sjelden mulig å få tak i ferskt nok her hjemme. Derfor blir det stort sett til att eg drikker det når eg er i Storbritania. I norge er vel Frydenlund Bayer en favoritt.

Til fest\vorspel er det pils i alle mulige varianter som gjelder. Varierer imellom Rogalandsøl, Carlsberg og Tuborg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Draft beer, eller tap beer om du vil falt eg fullstendig for forrige gang eg var i London, og eg gleder meg allerede til eg skal over igjen. (2-3 uker til bare) Eg prøvde omtrent alle typer eg kom over, og kommer sannsynligvis til å gjøre det denne gangen også :)

Guinnes er godt, MEN det er sjelden mulig å få tak i ferskt nok her hjemme. Derfor blir det stort sett til att eg drikker det når eg er i Storbritania. I norge er vel Frydenlund Bayer en favoritt.

Til fest\vorspel er det pils i alle mulige varianter som gjelder. Varierer imellom Rogalandsøl, Carlsberg og Tuborg.

Det fins bare en ØL og det Carlsberg. Saken er avgjort.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aas har jo alltid godt juleøl. Ellers er jo Frydenlunds fat en klassiker av de store.

Men best er jo den grønne Tuborgen fra Danmark - ICKE! den rare lisensgreia de lager i Gåmannland.

Er så enig med deg på det der,lisens brygd øl er IKKE godt

vet ikke om jeg fikk det til,men sjekk denne her. Det sier det meste om øl og fotball .Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke ordentlig øl du sa!!!!!!!!! Enig med los. Amerikanerne kan ikke lage øl,ja jeg vet at corona ikke er amerikanskt,men fra Mexico.

Er sitronen som gjør den homsete.. *ler* Derfor jeg ber dem drite i den ute... :) Hvorfor i h****e skal de trøkke den oppi der? Hindrer "flow'en"... hehe! Men Amstel er ikke vondt heller... Eller polske Zyviec eller noe sånt.. Var på fabrikken der engang.. Nam!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mykje som er godt, men av pils så er Rogalandspils frå Berentsens brygghus i Egersund ein favoritt.

Ellers har Oktoberølet frå Borg vore ein kjærkommen sak når det har vore i handel. Ellers er Guinness fersk og iskald frå tappekranen aldri feil.

Ringnes suger gnu, Hansa har bra fatøl og den premium varianten deira er leskande og frisk. Imidlertid kan inntak av Hansa øl kombinert med fotballinteresse føre til umiddelbar brøling og ufyselig oppførsel jf. klientellet på Fotballpuben.

I Thailand kan eg varmt anbefale Singha (trur eg det var), i Belgia blei det prøvd ein del av dei utallige øl-variantane dei har, fruktølet (banan og kirsebær b.l.a) bør forbigåast i stillhet, likeså et sterkøl som heiter sat**, grusomt, sat** Gold var og fryktelig. Flaska hadde imidlertid ein stilig etikett så det måtte jo prøvast. Løysinga blei Maes og Stella Artois, gode saker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hansa slår det meste. Av det jeg har smakt hvertfall. Men nå skal jeg være ærlig å si at jeg ikke har

prøvd meg på alskens eksotiske varianter.

Har hatt meg ett år i nordnorge... Uff.. Mack er skrale greier..

Og Ringnes er håpløst.. Endte opp på en firmatilstelning på en båt en gang. Drikk så mye du vil, men vi har bare Ringnes ombord... Snakk om skuffende aften..

Men i nøden spiser fanden fluer.

Ellers har jeg smakt noe hjemmelaget øl, og må si det frister til gjentakelse.

Endret av krheldal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guiness er godsaker. Var på omvisning på bryggeriet i Dublin. Omvisninga slutta selvfølgelig med ein fersk iskald pint. Etter å ha traska rundt på bryggeriet i to timar så smakte den usannsynlig godt :) . I Norge holder jeg Hansa pils og Nordlandspils som best. Ellers så smaker også Hansa premium og Ringnes skjærgårdspils godt på varme sommerdager.

Tou er verst og Lysholmer spesialøl stinker mest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.