Gå til innhold
Fiskersiden

Hvem vinner Champions League 2007??


joma
 Share

Recommended Posts

derfor lurte jeg mest på hvorfor det plutselig var blitt hipt i Rogaland å nedvurdere engelske topplag til fordel for oppskrytte skuespillere.

Der har ingenting med "hipt" i Rogaland å gjøre, bare se hvor de lagene som har vunnet CL kommer fra.

Det hjelper ikke å komme til kvarten eller semien, de vinner ikke noe der.

Forran et fotball VM/EM forklarer alle PL tilhengerne hvordan det engelske laget skal vinne, men det viser seg gang på gang at de ikke er gode nok, de oppskrytte skuespillerne vinner.

For å si det enkelt, de engelske fotball lagene er ikke gode nok, Chelsea og Arsenal har vel ikke særlig med britiske spillere i stallen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De spiller til daglig i verdens beste liga, alle fire lagene har fersk erfaring fra å ha kommet langt. Chelsea ser ikke ut som noen CL-favoritt i øyeblikket, men jeg ser ingen grunn til at ikke Man. Utd., Liverpool eller Arsenal kan gå til topps hvis du sammenlikner med italienske og spanske lag. PL-lagene dominerte CL i fjor, derfor lurte jeg mest på hvorfor det plutselig var blitt hipt i Rogaland å nedvurdere engelske topplag til fordel for oppskrytte skuespillere.

NÅH- jeg driver jo og sjekker bookies inniblant og når jeg sjekket før det hele startet var innen av de engelske inne på topp 3- der var Milan, Barca og RealM.

Nå vant alle de 3+2 av de engelske lagene første runden så en sjekk på bookiene vil vel avsløre mye av det samme vil jeg tro.

PS: Verdens beste liga? Basert på hva? De siste 3 årene har Spania og Italia scoret høyere hos UEFA enn den England.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har ingenting med "hipt" i Rogaland å gjøre, bare se hvor de lagene som har vunnet CL kommer fra.

Det hjelper ikke å komme til kvarten eller semien, de vinner ikke noe der.

Forran et fotball VM/EM forklarer alle PL tilhengerne hvordan det engelske laget skal vinne, men det viser seg gang på gang at de ikke er gode nok, de oppskrytte skuespillerne vinner.

For å si det enkelt, de engelske fotball lagene er ikke gode nok, Chelsea og Arsenal har vel ikke særlig med britiske spillere i stallen heller.

Er vel ikke så lenge siden Liverpool vant CL.... :blink: PS:Liverpool er fra England...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening er Chelsea ute av CL kampen. :closedeyes: Det blir for mye styr med trenerbytte og da blir det uro i laget (som vi har sett før). Chelsea har dessuten en alt for svak tropp i år, de har kanskje store navn, men visse spillere holder ikke mål i forhold til pris og rykte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaringsmessig kommer det også alltid et lag litt uventet blant topp 4..... og det kan godt bli et engelsk. Jeg ser heller ikke på det som noen bombe om et av topplagene fra england skulle vinne CL- men basert på dagesn stall, fjoråret mm tror jeg mer på de 4 jeg nevnte.

Samtidig kommer alle de 4 engelske ganske tett under der, da det egentlig er tynt utenom de 4 jeg nevner.

EDIT: Dette var selvsagt KIS sitt innlegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det blir 2 lag fra England i finalen i år. Hvilke er usikkert, men eg håper att Liverpool er ett av dei. Sannsynligvis vinner dei også. Grunnen for dette tipset er att dei har styrket laget vesentlig i det som var det svakeste leddet i fjor.

Det gledet ett fotballhjerte å se 3 engelske lag i semifinalen i fjor. Bra att lag som spiller FOTBALL gjør det skarpt, og att dei jævla spanske og italienske skuespillende laga ikke nådde opp. ( Med unntak av Milan som gjorde det rimelig skarpt.) Mulig att Milan som eneste ikke-engelske lag kan klare å karre seg til finalen. Er jo ikke mulig å avskrive ett lag som har en spiller som Kaka.

Tipper spanjolene faller av i kvartfinalen. Engelskmennene har løst koden for å slå drittlaga. Er bare å få dei litt småsure, så går hele laget i oppløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såååå.... et lag som stiller med Eto'o, Ronaldinho, Henry og Messi er det lett å avskrive? Og nei, de er ikke dårlige lenger bak på banen heller. Barca tar hjem dette, samme hvor sterkt dere Liverpoolfans drømmer om nok et tilfelle av gudommelig inngripen.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eto`o er stort sett alltid skada. Ronaldinho er på hell, Henry er oppskrytt og Messi er for urutinert. Nei, dette lukter det ikke akkuratt gull og glitter av.

Fotballkunnskap som bare en liverpoolsupporter kunne klart å komme med :)

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden Oz ikke har kommentert innlegget mitt så antar eg att han er 100 prosent enig. Helt ærlig, så tror eg KIS også er enig med meg, bare han tenker seg litt om :lol: (Må kanskje låse døra nå siden han er i området her.)

Ronaldinho scorte i 2006/2007 21 mål (4 mindre enn Nistelroy som ble toppscorer), han hadde vel også flest assist i Primera og var også høyt oppe på mål/assist i CL.

SÅ mye bedre kan det nesten ikke gjøres.

EDIT:

Mesi scorte to igår ser jeg, jajaj barnet er på gang :)

Ellers tror jeg vi alle skal prise oss lykkelige at BAyern tabba seg i Bundes ifjor for iår er de skremmende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers tror jeg vi alle skal prise oss lykkelige at BAyern tabba seg i Bundes ifjor for iår er de skremmende :D

Like "skremmende" som Barca var ifjor? Camp Nou var jo bare barnemat for et skikkelig godt lag!

:lol::)

PS! Nå er The Nutty putter forsvunnet, men jeg tror vi har andre golfspillere i klubben også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da tar jeg en kjapp oppsummering siden vi nå er halvveis i gruppespillet:

GruppeA:

Marseille 3 2 1 0 4 - 1 7

Porto 3 1 2 0 3 - 2 5

Besiktas 3 1 0 2 2 - 4 3

Liverpool 3 0 1 2 2 - 4 1

Liverpool på full fart ut av CL etter en begredelig start. Det er enda nok poeng å spille om men det virker pr.d.d tvilsomt at pool skal klare det. AMrseille er klar favoritt til avansement nå, sammen med Porto. En jevn og vanskelig gruppe, selv om de aller største navnene mangler. (utenom pool)

GruppeB

Chelsea 3 2 1 0 5 - 2 7

Rosenborg 3 1 1 1 3 - 3 4

Valencia 3 1 0 2 2 - 4 3

Schalke 3 1 0 2 2 - 3 3

Meget sterk gruppe, RBK selvsagt den store overraskelsen, mens Chelsea som forventet har kurs mot avansement. Usikkert bak Chelsea, men vil forundre meg om RBK tar poeng borte mot Valencia eller Stuttgart og da blir det maks 3.plass på trønderne-men 2/4.plassen er hellt åpen, og RBK kan fort havne sist også.

GruppeC

Real Madrid 3 2 1 0 8 - 5 7

Olympiakos 3 1 1 1 6 - 6 4

Werder Bremen 3 1 0 2 4 - 6 3

Lazio 3 0 2 1 4 - 5 2

Som forventet tett bak Real Marid i denne ikke altfor sterke gruppen, men tror Lazioa eller Bremen går forbi Olympiakos og slår følge med RealM videre.

GruppeD

Milan 3 2 0 1 7 - 4 6

Sj. Donetsk 3 2 0 1 4 - 4 6

Benfica 3 1 0 2 2 - 3 3

Celtic 3 1 0 2 2 - 4 3

Kjedelig gruppe vil mange påstå, Milan går nok videre herfra, men bak de er det usikkert. Jeg tror laget fra Ukraina tar turen videre for første gang, de har satset stort siste 2-3 årene og det bærer nå frukter. Men åpent om 2.plassen bak Milan.

Gruppe E

Barcelona 3 2 1 0 5 - 0 7

Rangers 3 2 1 0 5 - 1 7

Lyon 3 1 0 2 2 - 6 3

Stuttgart 3 0 0 3 1 - 6 0

Barca topper som forventet, mens CL største overraskelser til nå kanskje er Rangers gode spill-og LYons dårlige.... Rangers en unik mulighet nå til å slå følge med barca videre, men Lyon har nok ikke gitt opp- Rangers har BArca borte og Lyon hjemme på 2 av siste 3.

GruppeF

Machester U. 3 3 0 0 6 - 2 9

Roma 3 2 0 1 4 - 2 6

Sporting Lisboa 3 1 0 2 3 - 4 3

Dinamo Kiev 3 0 0 3 3 - 8 0

En gruppe med 2 klare favoritter som har kurs mot avansement, MAnU har imponert selv om motstanden ikke er allverdens. Men 9 poeng på 3 kamper-2 borte- er sterkt, skal MAnU klare å videreføre spillet i serien til Europa denne sesongen?

GruppeG

Inter 3 2 0 1 4 - 2 6

Fenerbahce 3 1 2 0 3 - 2 5

PSV Eindhoven 3 1 1 1 2 - 3 4

CSKA Moskva 3 0 1 2 4 - 6 1

Inter klar favoritt her og er også på vei videre, om enn ikke overbevisende.... veldig åpent om 2.plassen, men tipper Fenerbache tar den.

Gruppe H

Arsenal 3 3 0 0 11 - 0 9

Sevilla 3 2 0 1 6 - 6 6

Slavia Praha 3 1 0 2 4 - 12 3

Steua Bucuresti 3 0 0 3 2 - 5 0

Kjedelig gruppe- 2 gode lag-2 dårlige lag, Arsenal og Sevilla videre, Arsenal har imponert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart.

Et av de få lagene som ikke har noe uro rundt trenerrollen.

Godt sagt!!!

Ellers: Igjen viser det seg at Liverpol er sterker i troen enn på banen og at Man U endeligiigjen er på strak kurs til å ta hjem bøtten. Trivelig med selskap av Chelsky og ARSenal enn så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arsenal vinner, ferdig arbeid :lol:

tja, talentmessig og formmessig så er de jo blant de to-tre beste lagene, men det er jo aldri lurt å være i form for tidlig i slike turneringer. Gode turneringslag åpner gjerne litt scrappy, for å kommer sterkere etter hvert. Men Arsenal er vel ihvertfall rimelig sikre på å gå videre, og har i så henseende en god mulighet for å nå langt. Er litt mer usikker når det gjelder en del andre klubber; les Liverpool...! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar jeg en kjapp oppsummering siden vi nå er halvveis i gruppespillet:

GruppeA:

Marseille 3 2 1 0 4 - 1 7

Porto 3 1 2 0 3 - 2 5

Besiktas 3 1 0 2 2 - 4 3

Liverpool 3 0 1 2 2 - 4 1

Liverpool på full fart ut av CL etter en begredelig start. Det er enda nok poeng å spille om men det virker pr.d.d tvilsomt at pool skal klare det. AMrseille er klar favoritt til avansement nå, sammen med Porto. En jevn og vanskelig gruppe, selv om de aller største navnene mangler. (utenom pool)

Feil, feil og feil..... Liverpool går videre (har blant annet to hjemmekamper igjen) og det er vel ikke så sjelden at lag med en dårlig start i store cup-spill går langt.... ? :lol:

Men som tidligere sagt, de ryker i semifinalen i år, vinner serien i år, vinner CL til neste år og serien året deretter igjen (og det første laget i England som kan spille med to stjerner på brystet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.