Gå til innhold
Fiskersiden

Det blir ikke havålfiske ikveld nei


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Klokken 04.52:

Porten inn til ISPS-området i Kopervik har fått hard medfart i vinden. Må sikres før det blåser av gårde. Havnevesenet varslet, som vil ta seg av porten.

Her gjeld det å ta med seg det positive: No kan det fiskast frå kaien!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit, trampolina er botre...... Den var bindt fast 3 steder :)

Ja, men færre havål igjen til oss andre.

Ingen vits å fiske opp en slik 20 år gammel fisk, for å gi den til Lothes!!

Enig med det, å jeg ga den heller ikke bort.

Byttet den mot 4 middager av den, ville smake siden den allerede var drept å jeg ikke fikk gitt den bort till mine sjømatfrelste venner.

Bedre det enn å slenge den fra seg på moloen som "visse" andre gjør der nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå har du fått smakt den, og kan sette ut den neste !

Får jeg en Norgesrekord, verdensrekord, UANSETT hvordan type sjøskapning det er kan jeg ikke garantere at den lever lenge.

Men jeg lot meg faktisk inspirere av det Ståle gjorde, allikevel skal jeg ikke sitte her å love noe som helst, er allerede en upoppulær kar i noens øyne jeg etter jeg havnet i avisa.

Men ikke se bort ifra at jeg tar en "Ståle" neste gang, hvis det blir en till da

:)

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skulle få en norgesrekord, så er det jo bare å veie fisken fornuftig (i en presening), ta mange og gode bilder og sette den ut igjen. Og så få kalibrert vekta di...

Tips om hvordan har du jo fått av Ståle:)

er allerede en upoppulær kar i noens øyne jeg etter jeg havnet i avisa

Kan man spørre om hvem, hva og hvor. Dvs hvem som skal synes det var en uting at du var i avisa med havålen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skulle få en norgesrekord, så er det jo bare å veie fisken fornuftig (i en presening), ta mange og gode bilder og sette den ut igjen. Og så få kalibrert vekta di...

Tips om hvordan har du jo fått av Ståle:)

Kan man spørre om hvem, hva og hvor. Dvs hvem som skal synes det var en uting at du var i avisa med havålen ?

2 ganger har folk stått å snakket dritt å pekt på meg etter jeg var avbildet i avisa på dette stedet, men faktisk bryr jeg meg ikke, men drittsnakking å peking bak ryggen på folk har jeg ingen respekt for.

Gidder ikke sitere hva de sa å hva jeg har hørt blitt sagt, men lyden bærer godt på moloen å jeg er ennå ikke så gammel at jeg trenger høreapparat.

Kom heller å snakk direkte til meg, jeg biter ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C&R og behandling av havål finnes det vel snart nok av diskusjoner rundt?

Informere er greit, men aksepter at alle ikke nødvendigvis er enige.

Forsåvidt greit nok at vi ikke trenger å være enige, men poenget er at der ikke er vits å drepe en slik fisk, bare for å drepe den. Om det seg så er fordi det er en norgesrekord eller for å gi den til Lothes (de har da leverandører nok) Poenget mitt at det er unødvendig !

2 ganger har folk stått å snakket dritt å pekt på meg etter jeg var avbildet i avisa på dette stedet, men faktisk bryr jeg meg ikke, men drittsnakking å peking bak ryggen på folk har jeg ingen respekt for.

Gidder ikke sitere hva de sa å hva jeg har hørt blitt sagt, men lyden bærer godt på moloen å jeg er ennå ikke så gammel at jeg trenger høreapparat.

Kom heller å snakk direkte til meg, jeg biter ikke.

Lokale folk ? Fiskere ?

Ingen som verken har pekt eller viska om oss når vi har vært der og fiska... og vi har fiske der MYE, både før og etter at du fikk den ålen din.

men jeg er interresert i å høre hva folk sier.. greit å vite hva det går i, i og med at vi fisker der en del selv, samt at vi (ikke jeg, men vi) nå har fått noen havåler, og satt dem ut igjen (men, dog ikke vært i avisa)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veabuer som peker og snakker dritt?!

Det har ikke jeg merket noe til. Kan godt tenke meg at de lurer når vi står der med stengene rigget opp. De, (få), som har stoppet og snakket med meg/oss er bare nyskjerrige på hva vi gjør og hyggelige som folk flest egentlig er.

Ellers synes jeg det er unødvendig å drepe ålene dersom man kan unngå det.

Mvh

Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veabuer som peker og snakker dritt, det har ikke jeg merket noe til.

Mvh

Arild

Som halveis Veabu vet jeg godt hvordan nye ting (for eks.pod'er med surfstenger på moljå) diskuteres på og utenfor nærbutikken/posten.

Spesielt den eldre garde, de gamle sildefiskerne, skal vite alt og litt til.

Ikke verre enn å beøke foreldrene mine, Veabuen skinner lett igjennom hos mora mi, hun spør om alt, forveten som bare det.....!!!!

Nei, folk på byda er stort sett helt vanlige og greie, Veabuen er et fint folkeslag... :hailfs: ..ikke sant Øystein..???(Davidsen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du blir j ævlig upopulær blandt mange dersom du får ny havål og tar livet av den.

???

Hva er dette da, mr Pedagog? Krav, påstand eller trussel?

Hva med:

Det er opptil enhver hva man gjør med sin fangst, men vær klar over at hvis man tar ut for mange havåler på en avgrenset plass som denne kan det få negative følger for den lokale bestanden og sportsfisket i årene fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den havner vel på lothes igjen, den får fin fin behandling der :)

Denne kommentaren var kun "ironi" fra min side, håper noen forsto det.

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du blir j ævlig upopulær blandt mange dersom du får ny havål og tar livet av den.

Hvis ålen må avlives da??...det hender ofte at fisk må avlives, om du vil eller ei pga skader.

Og hvordan er det med bestanden??..er det noen som vet??

Conger er en art som for få år siden var umulig å få, enkelt og greit pga ingen viste hvor eller hvordan den skulle fåes på kroken.

Nå er det flere som får den på flere forskjellige plasser, i Bergen fikk de fire stk på en time.

Tenk hvis en som ikke er på FS får en, de fleste vil ikke tatt i den engang, den blir nok avlivet og sparket på sjøen igjen.

Kjenner en som fikk en i ei ruse på Selen, han dro rusa på land, slo ålen ihjel med en spade for å få den ut av rusa, deretter gikk den rett på sjøen.

Her er det jo utbredt panikk for en fisk som svært få vet noe om, spesielt hos artsfreaker.

Ikke det at jeg har tenkt å ta livet av en, må først få en :) ....men får den alvårlige skader, da kakker jeg den.

Slipper ikke tilbake en fisk som kommer til å pines ihjel, det er verre enn alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt greit nok at vi ikke trenger å være enige, men poenget er at der ikke er vits å drepe en slik fisk, bare for å drepe den. Om det seg så er fordi det er en norgesrekord eller for å gi den til Lothes (de har da leverandører nok) Poenget mitt at det er unødvendig !

Lokale folk ? Fiskere ?

Ingen som verken har pekt eller viska om oss når vi har vært der og fiska... og vi har fiske der MYE, både før og etter at du fikk den ålen din.

men jeg er interresert i å høre hva folk sier.. greit å vite hva det går i, i og med at vi fisker der en del selv, samt at vi (ikke jeg, men vi) nå har fått noen havåler, og satt dem ut igjen (men, dog ikke vært i avisa)

Jeg kan fatisk forstå at noen blei redde for at dette stedet "vårt" skulle bli rendt ned av folk å at faren for at det skal bli utfisket der er tillstede, etter mediaoppslaget, men jeg har ikke merket at det er noen større pågang der nå.

Det hadde jo vært "rykter" om at dette stedet måtte det være havål på å at det var store ting i vannet der, derfor rigget jeg meg till med skikkelig utstyr å faktisk hadde jeg såppas flaks denne dagen at jeg fikk bekreftet ryktene.

Ikke et ondt ord hverken om folk fra vea eller andre fiskere fra min munn får dere her, men folk jeg har hjulpet å hatt en hyggelig tone med på moloen der før, hilser ikke engang på meg etter mediaoppslaget.

Noe som er barnselig synes nå jeg da.

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.