Gå til innhold
Fiskersiden

Klubbtur i mårra.


Mr Big fish :)
 Share

Recommended Posts

  • Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I sommer vinsja Frederic opp fluposen fra 600 m med kraftblokk. Satt 3 eller 4 svarthåer fast i det lille som var igjen av posen etter at kjerringer hadde vært på den. Disse ble satt ut igjen og samtlige svømte ned igjen.

Har ingenting til over for fisketurer hvor det kun er poeng og pokaler som teller, og fisken er bare et middel ikke et mål. Hvis man er så lite interessert i fisk og sportsfiske, og samtidig har et så voldsomt behov for å hevde seg, burde man heller finne seg en annen hobby hvor man kan vinne noe og føle seg kjempeflink uten å unødig kakke uspiselig fisk som hadde overlevd gjenutsetting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hailfs::blush: ..er Binn'ern oppgitt...??? :lol::lol:

Ja han er nok det... :rolleyes:

Jeg synes det er flott at endel folk setter ut fisken igjen hvis de ikke skal bruke den, eller hvis den er fåtallig.

Et flott eksempel på dette er en viss havål som blei fisket opp på moljå i år, kjemperespekt for den avgjørelsen.

Det er så lett å sitte på sidelinja å pepre de som er med i div havfiskeklubber, det irriterer meg meeeget.

Vi lever ikke i en barbie verden jenter, selv om enkelte av dere sikkert tror det.

Ja, vi kan bli flinkere å bruke fisken samt gjennutsette de som er for små/ikke spiselige.

Men kan dere ikke slutte med den grininga jenter?

Når det gjelder svarthå, så kaster faktisk jeg de uti igjen av og til.(selv om de kan irritere meg endel)

Rart hvordan ting er blitt.

En svart mann er ikke neger lenger, en fisker er en som dreper stakkars fisk....osv osv.

Endret av BINN LADDEN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han er nok det... :rolleyes:

Jeg synes det er flott at endel folk setter ut fisken igjen hvis de ikke skal bruke den, eller hvis den er fåtallig.

Et flott eksempel på dette er en viss havål som blei fisket opp på moljå i år, kjemperespekt for den avgjørelsen.

Det er så lett å sitte på sidelinja å pepre de som er med i div havfiskeklubber, det irriterer meg meeeget.

Vi lever ikke i en barbie verden jenter, selv om enkelte av dere sikkert tror det.

Ja, vi kan bli flinkere å bruke fisken samt gjennutsette de som er for små/ikke spiselige.

Men kan dere ikke slutte med den grininga jenter?

Når det gjelder svarthå, så kaster faktisk jeg de uti igjen av og til.(selv om de kan irritere meg endel)

Rart hvordan ting er blitt.

En svart mann er ikke neger lenger, en fisker er en som dreper stakkars fisk....osv osv.

Verden går fremover, så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke ett poengsystem istedenfor vekt dette fungerer jo på andre plasser. Vis fram fangsten som ska settes ut igen for fiskeskippern og kryss av i ei liste.

Nå har det vel kanskje blitt litt bedre de siste årene men det er en lang vei og gå. Minstemål ,antalfisk mm.Og her har vel norgeshavfiskeforbund en jobb og gjøre for det er vel dem som har laga reglan for konkuranser i Norge.

Forexempel er Norge det eneste landet som godkjenner fisk som er ryckfiska (ikke krøka i svalg eller mun).

Har vel ikke så mye med sportsfiske og gjøre. Bare prøv deg i lakseelva så blir du halshogd der og da. :hailfs:

Vi må jo faktiskt tenke over att det er andre en oss inbitne sportfiskeidioter som obseverer vad vi håller på med og dem ser på dette med andre øyne en vi. Hvis "civilister" eller enda verre yrkesfiskere finner masse dau fisk i fjæra så står vi ikke speciellt høyt ikurs. Nå sier jeg ikke att alle driver på med den slags men vi bør vel tenke over vad vi gjør. Det er jo ikke så ofte vi finner døde dyr i skogen som er skutt og forlatt.

Dette er ikke tenkt som kritikk till enkeltpersoner bare noe og tenke over. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han er nok det... :rolleyes:

Jeg synes det er flott at endel folk setter ut fisken igjen hvis de ikke skal bruke den, eller hvis den er fåtallig.

Et flott eksempel på dette er en viss havål som blei fisket opp på moljå i år, kjemperespekt for den avgjørelsen.

Det er så lett å sitte på sidelinja å pepre de som er med i div havfiskeklubber, det irriterer meg meeeget.

Vi lever ikke i en barbie verden jenter, selv om enkelte av dere sikkert tror det.

Ja, vi kan bli flinkere å bruke fisken samt gjennutsette de som er for små/ikke spiselige.

Men kan dere ikke slutte med den grininga jenter?

Når det gjelder svarthå, så kaster faktisk jeg de uti igjen av og til.(selv om de kan irritere meg endel)

Rart hvordan ting er blitt.

En svart mann er ikke neger lenger, en fisker er en som dreper stakkars fisk....osv osv.

"Vi lever ikke i en barbie verden jenter", hva mener du egentlig med dette. At det er jentete å behandle fisk en ikke skal bruke som mat med respekt? At det ikke er maskulint nok å slippe ut fisk som man ikke skal spise? Isåfall er det noe av all-time low- kommentarer her inne på forumet. Hva med å finne seg et fiskeslaktingsforum å holde på i? Slike holdninger er overflødig her inne. Her er det ingen som griner eller er "jentete", her opplyser vi hverandre om enkle ting som utvikler oss, fiskemessig. De som ikke klarer å ta til seg noe av innput og lever i 30 år bak oss andre, kan heller ikke kreve at vi lar slike utsagn gå ukommentert forbi. Hvorfor er vi inne på slike fora da? Jeg er her for å lære og for å kunne dele mine erfaringer, og for å møte likesinnede. Hver og ens motivasjon til å frekventere forumsider skal jeg ikke gå inn på, men jeg tør vel påstå at dersom man ikke klarer å plukke opp hva som er innenfor normal behandlingsmetode for fisk i løpet av sin tid som forumgjenger, så er må det være noe galt med tilegnelsen, eller viljen til å tilegne seg kunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble da forferdelig med suttring her.

Kan da ikke folk få gjøre som dem vil?

Dersom de vil slippe fisken ut, så må da det være greit.

Dersom de vil mate måkene, så må da det være greit.

Du kan jo fiske ,mate måkene med fisken og så skyte måkene ....

Kunne feks blitt ett artig juniortreff det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja..ja så kan jo tråleran i Nordsjøen og Barentshavet fortsette og "mate måkene" da med fisk som er for liten eller stor for filet maskinan eller er av en mindre betalt størrelse eller sort. For vi gjør jo som vi vill uansett.

Ja! jeg vet att vi snakker om helt andre volum og fangst metoder mm ,men holdningan og meningan er akkurat de samme og hvorfor ska dem som lever av dette foandre seg når vi som bare har det som hobby ikke kan gjøre det?

For og vare ærlige så er det jo bare og bruke litt sunt fornuft. Det er jo ikke snakk om noe førstehjelp på noen stakkers svarthåer dette dreier seg om ,uten om folks holdninger till dyr og natur omkring oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja..ja så kan jo tråleran i Nordsjøen og Barentshavet fortsette og "mate måkene" da med fisk som er for liten eller stor for filet maskinan eller er av en mindre betalt størrelse eller sort. For vi gjør jo som vi vill uansett.

Ja! jeg vet att vi snakker om helt andre volum og fangst metoder mm ,men holdningan og meningan er akkurat de samme og hvorfor ska dem som lever av dette foandre seg når vi som bare har det som hobby ikke kan gjøre det?

For og vare ærlige så er det jo bare og bruke litt sunt fornuft. Det er jo ikke snakk om noe førstehjelp på noen stakkers svarthåer dette dreier seg om ,uten om folks holdninger till dyr og natur omkring oss.

Exactly! Vi er fullstendig avhengig av naturen for å kunne utøve hobbyen vår, og da bør vi ha respekt for den. Å drepe masse fisk for å vinne ne konkurranse, for så å bare kaste den fra seg etterpå er ikke å ha respekt for naturen, det er en tåpelig handling som ikke hører hjemme noen plass, og definitivt ikke inne sportsfiske.

Vi må også huske på at enhver av oss er ambassadører for sportsfisket som aktivitet, og dreping av fisk som ikke skal brukes til noe aldri er god reklame. Det har ikke nødvendigvis så mye å gjøre med at man er en trussel for bestanden, men at man er en trussel mot seg selv. Om man dreper noen svarthå og kaster dem i fjæra betyr ikke at man utrydder arten, men når det ligger igjen masse død fisk etter at havfiskerne har vært på tur blir dette sett av andre, noe som igjen gir sportsfiskere generelt et svært dårlig rykte.

Skjerpings folkens, dette må det bli en slutt på.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vi lever ikke i en barbie verden jenter", hva mener du egentlig med dette. At det er jentete å behandle fisk en ikke skal bruke som mat med respekt? At det ikke er maskulint nok å slippe ut fisk som man ikke skal spise?........

Det jeg i hovedsak mente med det frøken, er bl.a at dere sutrer som jentunger.

Ja du blir sikkert irritert på meg, men det er greit. :)

Er mye positivt i bunn på de fleste innleggene i denne tråden, men det legges ofte frem på en grinete og agressiv måte synes jeg.

Endret av BINN LADDEN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsykt til hakke mentalitet her på forumet for tiden. Her er det og ta seg litt i skinnet noen og en vær. Er dette fremtiden til forumet er jeg på vei ut av hakke forumet.

Heilt enig, Richard.

I det siste har det vært så mykje sutring og klaging at fleire ikkje gidd skrive rapporter lengre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neivel, synd for dere. Om man skal la den type oppførsel som denne tråden gå ubemerket hen, så er ikke dette forumet verdt en pøkk. Litt selvjustis kan vi vel ha alle sammen, hva? Er det virkelig noen som frekventerer her kun for å skryte av antall kg fisk eller er vi her for å utøve vår (givetvis sunne) hobby på best måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heilt enig, Richard.

I det siste har det vært så mykje sutring og klaging at fleire ikkje gidd skrive rapporter lengre. :)

Enig i at det har vært mye "sutring og klaging " i det siste men ikke i denne tråden !!!

Vi må jo kunne påpeke at vi synes at det er latterlig å drepe fisk som ikke skal brukes til noe kun for å plukke poeng ...eller skryte av totalt antall kg ..

Jeg trodde ikke dette var mulig jeg ,at dere fisker på denne måten ....

(tips :les hele tråden )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neivel, synd for dere. Om man skal la den type oppførsel som denne tråden gå ubemerket hen, så er ikke dette forumet verdt en pøkk. Litt selvjustis kan vi vel ha alle sammen, hva? Er det virkelig noen som frekventerer her kun for å skryte av antall kg fisk eller er vi her for å utøve vår (givetvis sunne) hobby på best måte?

Er for så vitt enig med deg, men måten din og belære er jeg ikke med på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.