Gå til innhold
Fiskersiden

Konkurransen 2005


 Share

Recommended Posts

  • Svar 182
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ta frem tuben med tålmodighet og smør inn de mest utsatte kroppsdelene. Litt for mye å gjøre om dagen til at jeg rekker å få tatt oppdateringen, men skal vi si innen neste helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hahm. Grunnet at herr Ørud operer med flere mail-adresser enn Bill Gates mangler det et par forbedringer på meg.... min poengsum er nok rundt 840poeng tenker jeg...

Innmeldinger skal sendes til espen@fiskersiden.no

Legg også merke til kobbelet fra 4-7plass, ingen er sikre på toppen her!! Thor har bare 13 fisk innmeldt med 690poeng... Davidsne like bak der igjen... nei her er INGENTING avgjort enda!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var vanlig med en 8-9 mailadresser pr pers jeg. Jaja - ihvertfall skal altså fangstrapportene sendes espen@fiskersiden.no (eller post@fiskersiden.no, men da blir de vidersendt til espen@... så det går kjappere å sende dem direkte til meg)

Har også fått lagt inn rundt 10 fisk til i dag og er up-to-date på innsendte fisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F..., driver gutta å fisker akvariefisk også nå for å få max poeng[ :) ]

Kjipt at det skal bli så taktisk! Kommer vel aldrig på topp på denne lista når jeg ikke har interesse av å fiske taktisk tullefisk[ ;) ]

Se på Kis'ern og Thor a, gullfisk....[ B) ][ ;) ]

Føler at det er noe feil et sted, når f.eks kveita til Eirik(som er den største fisken innmeldt til konkurransen) blir "spottet" med usle 13poeng! Men slik blir det jo når man slavisk skal følge nrk lista[^]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det ER en stor fisk - for de aller fleste av oss en drømmefisk - men i denne konkurransen blir faktisk uttellingen liten.

Når jeg tenker meg om, er det vel faktisk ikke mange konkurranser det lønner seg å satse på kveite, rett og slett for at kveita kan bli så stor - hvilket skulle være grunn nok å fiske etter den, poeng eller ei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Davidsen

Når jeg tenker meg om, er det vel faktisk ikke mange konkurranser det lønner seg å satse på kveite, rett og slett for at kveita kan bli så stor

Feil! Helt feil!

Det er en knall fisk å satse på bare 10 ganger større en min lille! [ :) ]

Hadde vært rått samt bra med poeng!

[ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et ganske interessant tema, og det er grunnen til at jeg kom med utspillet!

Enig med Davidsen at en kveite på 20+ er en STOR fisk og en drømme fisk for mange!

Mitt poeng er at en "skapelig Kveite", er vanskligere å få enn feks en gullfiks på 800g, eller en abbor på over 1.5kg, eller en stam på over to kilo, en rødnepp på 500g osv(bare for å nevne noen), alikevel er dette fisker som gir mye høyere poeng enn en "skapelig Kveite" Er det på tide å tenke litt nytt her!?

Kansje vi burde gå for premiering av en største fisk/beste fisk også? Hvordan dette skal avgjøres er jeg ikke helt sikker på!

Kom gjerne med innspill!

[ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge reglene i konkuransen så er det ingenting i veien for at f.eks en kveite på 50kg gir 100 poeng... det er bare for Epsen å endre litt på grunnvektene for neste år det! Det er bare det at utgangspunktet for poengene er n.rek ( i år),noe de nødvendigvis ikke trenger å være. Regner med at Espen er åpen for å lavere grunnvekt på en del arter for neste år, f.eks på fisk som kveite, håbrann, håkjerring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

Ifølge reglene i konkuransen så er det ingenting i veien for at f.eks en kveite på 50kg gir 100 poeng... det er bare for Epsen å endre litt på grunnvektene for neste år det! Det er bare det at utgangspunktet for poengene er n.rek ( i år),noe de nødvendigvis ikke trenger å være. Regner med at Espen er åpen for å lavere grunnvekt på en del arter for neste år, f.eks på fisk som kveite, håbrann, håkjerring...

Godt poeng du har her "Lemmy", ikke umulig at det er på sin palss å justere enkelte arters grunnvekter på nyåret! Uansett så blir dette en drøfitngssak for red/adm, så konstruktive forslag mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.