Gå til innhold
Fiskersiden

Flott bifangst


Hunter
 Share

Recommended Posts

I det fine været i dag tok jeg med meg Kristian på en liten fisketur.

Jeg rigget opp 2 stenger og nøt finværet, da jeg plutselig så en fin liten tass i fjæren.

Jeg løp det jeg maktet bort og hentet en av stengene som lå et stykke fra der jeg sto. Sveivde inn i et sinnsykt tempo og løp tilbake. Joda den sto der enda. Ut med søkket, fisken ble nysgjerrig og nappet lett i det. Så kom reken forsiktig synkende og da fant den fort ut at reke smaker bedre enn b ly.

Her er bilde av en artig krabat det er mange år siden sist jeg bestiftet bekjentskap med.

190420081700qoT2Ng4jXVWiDCGg2r.jpg?33

Gjett om jeg ble glad da?

Jeg hadde ikke annet enn mobilkamera så bilde er ikke mye å skryte av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Er det noen som kan si en fersk kystmeiter hvor man kan finne denne arten? Habitat og årstid f.eks. Evig takkenmmelig for svar :D

Den trekker inn på grunn nå. Ofte finner du den helt inne ved land blant tang og stein. Det er en typisk vårfisk.

Den jeg tok sto på ca halvmeteren dypt mellom tang og noen store steiner. Der sto den og voktet eggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den trekker inn på grunn nå. Ofte finner du den helt inne ved land blant tang og stein. Det er en typisk vårfisk.

Den jeg tok sto på ca halvmeteren dypt mellom tang og noen store steiner. Der sto den og voktet eggene.

Tusen takk for godt svar :) Spennende. Håper jeg kommer over dem en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.