Gå til innhold
Fiskersiden

Nils Masters Laksefiske 2008-2014, Nå oppdatert med en videosnutt fra 2014


Nils Master
 Share

Recommended Posts

Jeg må ha litt info om hvor jeg kan bestille den luringen der.

:)

Og tusen hjertelig takk for "nødhjelpen"

Vær så god! Gleden er virkelig på min side når slikt et vakkert dyr landes!

Tror laksen din er kjørt nokså hardt, for de krokene der er supersterke VMC 9626, noe av det tøffeste du får til wobblere. GammelErik krøkte og landet en 17 kilos i Bjøra i fjor som hang etter en slik krok bak ryggfinna (!!!) Tok litt tid den fighten der for ham og den stakkars kunden han rodde på, men kroken var like rett...

Her har det vært bamse-krefter i sving! Men dette er ikke masseprodusert plastikk, så laksen kunne dratt ut ennå mer streng uten at det hadde blitt kritisk. Før jeg får skaffet deg en ny må du prøve noen av de andre jeg sendte deg - de er ikke gærne de heller, selv om de ikke er oransje med striper som din gamle favoritt... :P:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis og Halleluja !

Herren lønner sine tro tjenere til slutt!!!

Selv fikk jeg en på 11 rett nedenfor deg kl. 23 og smiler enda fra øre til øre :P

Grattis til deg og.

Det er jaggu kort vei fra himmel til helvete i laksefiske

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror laksen din er kjørt nokså hardt, for de krokene der er supersterke VMC 9626, noe av det tøffeste du får til wobblere.

Vi har ikke så mye valg akkurat på den plassen der. Dette er hølen som NVE fyllte opp i vinter, og de gutta der brukte ikke akkurat singel og småstein......

Hele bunnen består av sylskarpe steiner, så her må laksen presses opp for en hver pris. Fortommen var type "sandpapir" når denne kom på land også...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til både h1rik og Nils Master - deilig at det har løsnet.

Nå har dine supre bildeserier fått meg til å kaste alt over bord Nils Master - jeg reiser til Gaula på tirsdag for å få med meg et par dager. Noen her som vet om et brukbart sluk-vald hvor det er mulig å få kjøpt seg et par døgnkort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vel bli på Borten og Losen det...............

Ellers har elva gått ned såpass at laksen antageligvis strømmer oppigjennom Gaulfossen, og det er ikke småtterier med laks som har samlet seg der på disse ukene. I den forbindelse så kan vel også valdene til Støren jeger og fisk være et hett tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var på en Turdu... ?

Nei, en litt spesiell Vaarala. Som du ser er fargen nr 19 men modellen finnes ikke i det ordinære sortimentet hans, ... tji, hi... :o

Ellers har PerH lurt meg ut på kjøret, men jeg måtte betale for mine :P

Har kjøpt 10 Vaarala, og gleder meg stort til å prøve de.

Dette er gode ting - spesielt de store er rå hvis Namsen vokser, så du får nok bruk for dem Stig. Lars fikk sine gratis siden han sendte bilde av wobblerskrinet sitt. Det bar virkelig preg av at litt fornyelse var påkrevet. Regner med at ditt skrin buler alle veier, så du regnes ikke som like nødhjelpstrengende... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, en litt spesiell Vaarala. Som du ser er fargen nr 19 men modellen finnes ikke i det ordinære sortimentet hans, ... tji, hi... ;)

Dette er gode ting - spesielt de store er rå hvis Namsen vokser, så du får nok bruk for dem Stig. Lars fikk sine gratis siden han sendte bilde av wobblerskrinet sitt. Det bar virkelig preg av at litt fornyelse var påkrevet. Regner med at ditt skrin buler alle veier, så du regnes ikke som like nødhjelpstrengende... :P

Ikke noe mer fristing nå med spesielle farger og modeller og .... NOK ER NOK! :o

Jeg bare tullet jeg også. Skrinet buler i alle retninger og naboen (vi pilset og ryddet i fiskeustyr på terrassen på fredag) synes jeg har nok og det synes jeg også - ihvertfall når jeg fant en haug til i kjelleren etter at jeg hadde ryddet.... :P

Kanskje jeg skal sende et par til Nils jeg også.... for jeg synes at det var stilig gjort av deg. Nå har jeg lagt ut en egen link, så får vi se om det er noen som er trengende. Er IKKE ute etter å tjene inn litt av utleggene, vil at de skal gå til en eller flere som trenger de.

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer endelig til Master, og H1Rik som snart gikk inn i en lang depresjon ;)

Det ble nå en på meg igjen også i natt, riktignok ikke så stor som deres denne gangen :P

Imponerende Master, og da tenker jeg først og fremst på ditt ork med å legge inn masse bilder etc. etter en lang tur til Kiel, rett oppi elva, kommer hjem sent, og skal grytidlig på arbeid igjen.

Du er en energikaill :P

Jeg er helt skutt jeg etter 2 timers fiske, men så er jeg mye gamlere også :o

Hadde rett og slett ikke klart å kombinere fiske sent om kveldene med arbeid !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallais. På tide å gi livstegn. Jeg er den heldige "stangpasseren" når Nils Master svetter bak årene. Vi har lurt noen rugger tidligere også, men denne var spesielt minneverdig. Ikke bare pga. at det var en flott laks, men forhistorien med "nødhjelp" fra PerH gjør dette til et minne for livet.

Nå er røykalaksen berget, og "kosefisket" kan begynne. Fluestanga skal brukes mer framover nå, og krysser fingre for at vi får gode fiskeforhold framover. Liker ikke helt fargen på elva, og håper vi slipper leirfargingen vi hadde i fjor.

Skitt fikse til dere alle. STOR takk til PerH.

PS: Stusset faktisk litt da Nils Master ringte meg og fortalte at han skulle få nødhjelp fra Bergen (er ikke så vant med hjelp fra den kanten). Svaret ga seg selv da NM ringte PerH for å takke etter at vi landet laksen. PerH snakket nordlending. TAKK.

Hvordan endrer jeg nick fra "VassFis".....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STOR takk til PerH.

Vær så god - bare moro! Vi som er litt "wobblergale" er en eksklusiv gjeng som må stå sammen i motgang... ;)

PS: Stusset faktisk litt da Nils Master ringte meg og fortalte at han skulle få nødhjelp fra Bergen (er ikke så vant med hjelp fra den kanten). Svaret ga seg selv da NM ringte PerH for å takke etter at vi landet laksen. PerH snakket nordlending. TAKK.

Jepp - vi nordlendinger tenker kjappere med hjertet enn med hodet. Er vel ikke tilfeldig at vi går for å være noen romslige, naive godfjotter med både temperament og grovkalibret kjeftament? Men slik er det jo med trøndere også - de har jo både hjertet og kjeften på rett plass de også..!

Hvordan endrer jeg nick fra "VassFis".....:-)

Spørsmålet er vel heller hvorfor i all verden du valgte akkurat det nicket?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallais. På tide å gi livstegn. Jeg er den heldige "stangpasseren" når Nils Master svetter bak årene. Vi har lurt noen rugger tidligere også, men denne var spesielt minneverdig. Ikke bare pga. at det var en flott laks, men forhistorien med "nødhjelp" fra PerH gjør dette til et minne for livet.

Nå er røykalaksen berget, og "kosefisket" kan begynne. Fluestanga skal brukes mer framover nå, og krysser fingre for at vi får gode fiskeforhold framover. Liker ikke helt fargen på elva, og håper vi slipper leirfargingen vi hadde i fjor.

Skitt fikse til dere alle. STOR takk til PerH.

PS: Stusset faktisk litt da Nils Master ringte meg og fortalte at han skulle få nødhjelp fra Bergen (er ikke så vant med hjelp fra den kanten). Svaret ga seg selv da NM ringte PerH for å takke etter at vi landet laksen. PerH snakket nordlending. TAKK.

Hvordan endrer jeg nick fra "VassFis".....:-)

Se der ja!

Sannelig gir fiskekompis Jan Eirik lyd fra seg på Fiskersiden, etter utallige oppfordringer.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der satt det en til for "Nils Master", heretter bare kalt "Mr. Vaarala". Flott, feit rakker på 11 kg!

https://www.fiskersiden.no/component/option...id,125/lang,no/

Samme wobbler som i går; den nå nyreparerte, oransje "frelseren" fra Jorma Vaarala! Om jeg angrer på at jeg kvittet meg med den? Absolutt ikke - jeg bare gleder meg vilt over suksessen, Lars! :)

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nylig en telefon fra Master Nielsen, lokal innfødt fra dalen :D

Stemmen var hesblesende, direkte andpusten vil jeg si.

Hva skjedde ? Har han fått laks igjen :) Og er det noe igjen av woobleren ?

Måtte lurkikke litt på bloggen, ja, det hadde visst skjedd noe der nede igjen :lol:

Regner med en liten rapport igjen Nils M.

Muligheter for deg også nå PerH med noen utsøkte biter røykalaks fra Gaula til jul :)

Du vet at røykalaksen fra Gaula er blant verdens beste, de sier det de som har smakt det meste fra alle elvene :D

Og nå styrtregner det i store deler av nedslagsfeltet for Gaula, så det spørs nok at du må legge bort woobleren i morgen og kanskje noen dager fremover nå Master ? Elva vil garantert stige i morgen og bli mere farget.

Så ut og plukk duggmark i natt :lol: Nå blir det MARKELV !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligheter for deg også nå PerH med noen utsøkte biter røykalaks fra Gaula til jul :lol:

Du vet at røykalaksen fra Gaula er blant verdens beste, de sier det de som har smakt det meste fra alle elvene :lol:

Får håpe det vanker litt smellfeit røykelaks fra Gaula her da, som "nødhjelp" andre veien etter blanketur i Bjøra... :)

Men det blir nok selvfisket røykelaks fra en eller annen elv i år også, skal du se, selv om all reklamen for Gaula-laksen frister til testing av sorten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimelig stressa Master`n nå, snakket med ham nettopp. han har jo selv rødt kort, men grunneier kom ned til elva, så nå er de utpå igjen. Grunneier har jo ikke rødt kort :lol: Og kompisen til Nils kan han jo ro på hvis han kommer også. Så Master`n får nå fisket (rodd) litt idag, he-he.

Og det drog på en 6-8 kilos med en gang, som løsnet. Og de ser laks nede på brekket komme hele tiden, steike nå går der fesk.

Og her sitter jeg som vanlig, og tvinner tommeltotter og blir steike hakke gal. Kan ikke fiske før midnatt. Og slik går dagene, neglbiting i stor skala :)

Det er bare 2 km. opp til der jeg fisker (på toppen av valdet vårt).

Laksefeber i Gaula ?

YES, og det er ikke sunt.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.