Gå til innhold
Fiskersiden

Smake di eiga medisin... her kjem storauren frå


hjelmelandsbu
 Share

Recommended Posts

Eg hadde ikkje tenkt å seie så mykje meir. Men eg vil avslutte med å seie fylgjande: Ryfylketerje, her kan du smake di eiga medisin. Når eg nå veljer å vise på kartet kvar den unge guten tok storauren, er det for at du skal kjenne korleis det er å sjå dei beste stadane kringkasta.

For de som ikkje heng med.... så sjå denne linken. Auren på biletet er 90 prosent sikkert teken i eit av de to tjørna eg har merka av på kartet.

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=35507

Men det var berre mykje flaks at ei så storvaksen aure beit på. Det er mest småfisk å få.

Eg veit om nok av andre stader der eg kan ha aure på både ein, to og tre kilo utan at det rekkje med folk heile tida. Med dette håpar eg at du byrjar å tenke litt meir!

EDIT: Bilde/kart fjernet av ADMIN

Endret av Espen Ørud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

;)

Er det mulig? Makan til tåpelig oppførsel skal en lete lenge etter...

er helt enig. ryfylketerje pleier jo og si hvor det er han fisker. så jeg tror nok dette er ett tafatt forsøk fra hjelmelandsbu for og sette ryfylketerje i dårlig lys.

den som jeg får mindre og mindre respekt for er jo hjelmelandsbu når han driver på sånn som dette. minner litt for mye om barneskoleoppførsel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipeset Hjelemlandsbu. Men nå tviler jeg sterkt på dine kunnskaper om Hjelmelandsheiene og om ørret spesielt. Vannet du har merket av ligger på 948 meter. De som har vandret i nesten tusen meters høyde i disse traktene vet at der er steinet, goldt og nesten ikke vegetasjon. Så se på bildene av fisken en gang til. Her er lyng, gress, til og med noe småbjørk i området. Det vokser gress, eier,.... og fisken har gul farge....en drakt som skyldes at den har stått i et vann med siv og rik plantevekst. Fisken ble tatt i første uke av august.... lenge før gytedrakten skulle være der.

Så kom gjerne med et nytt kart. Grunnen til at jeg holder det lille vannet hemmelig er veldig enkel.... det er veldig lite. Det trengs å fiskes mer for å bli kvitt alt for mye småfisk.... du ser dem på ett av bildene.

Men skulle det være fisk, stor fisk, der du hevder, takkes det for tipset. Men jeg har min tvil.... Halv kilos og kanskje opptil kiloen i disse granittheiene....., men ikke større. De fleste vann av en slik størrelse i slik hei har stort stt for lav Ph til å være gode fiskevann.

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info:

Kart i startinnlegg fjernet av meg om det viser rett eller ei. Her er vi inne ved " essensielle regler i forumet - den ene en uskreven regel, den andre trygt forankret i forumreglene man finner link til oppe til venstre og i utvidet form i Om fiskersiden.no og forumet.

Det dreier seg om innlegg åpenbart kun postet for å irritere, såkalte flamebaits - det vil vi ikke ha noe av.

Det andre dreier seg om den uskrevne regelen om ikke å "blåse" steder andre har rapportert fra om det ikke nevnes i rapporten.

Ellers refereres det til Kardemommeloven.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.