Gå til innhold
Fiskersiden

Den store akvariumtråden


Gjest pikewallis
 Share

Recommended Posts

Gjest caddis

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

Er vel ikke fullt så moro at de ikke vokser opp? Er tettheten fisk noe høy kanskje?Palett cichlider pleier jo være flinke til å få noen av avkommet frem til voksen alder.

De har vært veldig flink faktisk morro og se hvilken omsorg de viser desto mere tris og så de nå, virker litt rådville liksom.

Hvem som har spist hva vet jeg ikke, men tettheten er nok noe høy hvis man skal drive fram yngel, får se om jeg kjøper meg et lekakvarie og et akvarie der jeg kan ha yngel under oppvekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 658
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av caddis

OHIOHIOHI når er det ny yngel i akvariet og nå er det prinsessen av Burundi som har fått det til kjemper om å få de opp i et lite ynglekar nå.

Morro morro morro[ :) ][ :) ]

Produktivt kar gitt[8D]

det er ein flot fisk det der. har selv hatt den[ :) ] fikk ca. fire kull men alle forsvant. hmm kan det vere hummeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er et par fine akvarie butikker i sverige! Blandt andre Åleds akvarium i Åled, og Herkules i Gøteborg++ Kommer ikke på flere i farten..

Danmark finns det også spennende skvarie butikker. Ciklid centeret i København er absolutt verdt et besøk!! Minst mulig selskaps fisk, ciklider for alle penga!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå er saltvanns akvarie snart realisert.

Må bare få fylt opp med sjøvann.

Ser bare for meg 20, 25 literes vindunker som skal hentes og tømmes opp i karet[ :) ][ :) ]

Men litt slit må jo til...., og bildet kommer når jeg har ordnet med fisk, tang og andre levende vesener[:0][ :) ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok kaldtvann ja, håper i allefall at jeg klarer å holde det kaldt nok.

Nå er tempen ca 13 grader og det er jeg fornøyd med.

Pumper og den slags bruker jeg det samme som for vanlig akvarie vann.

Var hos StåleG og fikk meg en "Dammhåv" i dag, så i morgen håper jeg på å få fatt i noen kutlinger eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tak i fire Tangkutlinger og fem-seks reker av et eller annet slaget i dag.

Som du skriver Thor så skal jeg ha flere reker(og kutlinger), men jeg kommer meg ikke forbi noen krabber heller.

Må jo ha et par små og søte.

Rur, noe tang og kanskje litt drivved hadde nok fiffet opp karet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner du deg små og søte krabber blir de bare kutlingmat... mye og ta hensyn her Ola :-) Dvs om du har sortkutling og sand/lerikutling så spiser de alt som er mindre enn seg selv (med unntak av reker av en eller annen grunn) Så det vil si at bl.a tangkutling går ikke sammen med andre (større) kutlinger med mindre det er ett svæææært akvarie med masse hjemmesteder i form av tang og tare !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karet er 500 liter, men jeg vet ikke om jeg kommer til å ha Svartkutlinger, synes de muligens blir litt store.

Sandkutlinger skal nok på plass når de endelig kommer opp fra dypet, og spiser de opp Tangkutlingene er jeg kvitt dem.

Skal ut etter noe tang og tare for å friske opp det nye hjemmet til kutlingene.

Jeg skal nok finne krabbe som er stor nok til ikke å bli Takeaway også......

Hvilke andre arter jeg skal ha tar jeg etter hvert som jeg kommer over noen.

Har fått enkelte tips om ditt og datt av Øystein, men karet er ennå på planleggings stadiet [:0][ :) ][ :) ]

010520052110rjDO3v333KYvZzopY3.JPG?40

Ikke like lett hver gang det skal fotograferes mot et akvarium, men her er nå en av de nye innbyggerne[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.