Gå til innhold
Fiskersiden

Multiplikatorsnelle


AmundS
 Share

Recommended Posts

Hvis du liker best å sveive med venstre skal du også kjøpe multiplikator med venstresveiv. Noe annet vil føles utnaturlig for deg antakelig. HAr aldri vært så for en avgjørelse som da jeg bestemte å bytte alle mine høyresveivede med venstresveivede. Da begynte jeg bruke multiplikatorer igjen - ellers ble du gjerne liggende i skuffen. Det er gangsk godt utvalg. Hvis det er ABUs Ambassadeurer du skal ha så er det de som i typenummmerbetegnelsen som slutter på tallet 1 som har sveiv på venstre. Altså 5601, 7001 osv...

(På havfiskesneller er det fortsatt litt snevert utvalg med venstresveivede modeller, men det kommer stadig noen produsenter som tør utfordre også her.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk over til venstresveiv på åbborjerkutstyret mitt. Da jeg kaster med høyrehånd med 1 håndsutstyr, falt det naturlig og bruke venstresveiv. Fikk en veldig fin kontroll på kastene. Meeeen det var veldig uvant å justere brems med venstre hånd samtidig som man kjørte fisk.

Ellers er jeg kav høyresveiver som kaster over venstre skulder med 2 hånds utstyr. Høyresveiv på havfiskeutstyret også.

Dette med sterkeste hånd har jeg aldri skjønnt. Må man presse veldig hardt bruker jeg jo beggge hender.

Så hvis noen har en fornuftig forklaring på dette med sterkeste hånd regelen, er jeg veldig nysgjerrig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Da jeg fikk være med på et par havfisketurer under årets Vestlandstreff så merket jeg at jeg var absolutt ikke vant med å sveive med høyre hånd.

For min del blir det mest naturlig å ha sveiven på venstre side uansett snelletype og heller bruke "den sterke armen" til å pumpen stangen (ja, vet det høres litt grisete ut :)) ved innsveivning.

Så hvis/når jeg skal ha meg utstyr til havfiske så må jeg nok ha snelle med sveiv på venstre side. Jeg er høyrehendt forøvrig.

Endret av StadJon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.