Gå til innhold
Fiskersiden

En specimensatsing fra tida i Bergen


Audun
 Share

Recommended Posts

Må si at jeg angrer litt på at jeg fisket så lite som jeg gjorde når jeg var på telttur på en holme i Skogseidvannet fra lørdag til i dag (søndag)!

Enormt pen rapport!

Blir garantert ny tur til Skogseid, og litt mer enn et par timers fiske blir det neste gang!

(PS, Null fangst. Observerte noe vaking, og hørte en svær hoppe bak meg da jeg padlet i kajakk)

Endret av Fuglestad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang en utrolig rapport, både språk- og bildemessig, snasent er det!

Når Stadjon tar av seg hatten, sier det sitt :blush: (ref. et eller annet bilde med ørret og hatt :blush: )

Jeg undrer.... Hvilken fisk/fangst setter du høyest av alt det du har fått? Tipper sjøørreten kommer høyt opp...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger :) Det blir kanskje litt rart dette, men som sagt, jeg ble spurt om å skrive en liten avhandling om disse fiskene, så da så... Og sjøørreten kommer nok blant topp fem på lista mi over fisker jeg stadig vender tilbake til, men det dreier seg ikke om kilo og centi, det er totalopplevelsen og jobben fram mot målet som er det interessante. Drømmefisken finnes i enden av veien hvis den gås opp riktig - som regel, ikke alltid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Drøyeste fangstrapporten på hele forumet IMHO. Har foreløpig ikke fått én eneste fisk som er i nærheten av noen av de som er avbilda her. Rett og slett litt ekkelt er det.

he he, ja dette er en utrolig flott rapport, med en stripe fisker de fleste av oss bare kan drømme om. Godt å se at du ikke bare har "gullet opp" disse Audun, og at du får frem hvor mye jobbing og gutsing som ligger bak disse utrolige fangstene. Det setter det hele i et riktig perspektiv. Jeg skulle gjerne ha fått slik fisk, men er slett ikke sikker på om jeg hadde vært villig til å legge ned så mye jobb som du har gjort (i dag har jeg dessverre ikke tid lenger engang), eller det som skulle til. Den gangen jeg hadde den tiden satt jeg stort sett ved et karpevann, og brukte nok kanskje vel så mye tid som du har gjort. Jeg var utrolig dedikert men også alt for ensporet, og kanskje for lite "dynamisk", og oppnådde på langt nær så mye fremgang. Det kan skyldes så mangt, kanskje først og fremst mangel på talent og "kynisme"? Men uansett mener jeg det viktigste budskapet ditt her er at tålmodig og systematisk jobbing, nok talent, et åpent sinn, allsidighet og vilje og mulighet til å bruke nok tid er det som skal til. Så får det bli opp til den enkelte å vurdere om det er verdt å bruke så mye tid "bare" for å oppnå slike ting. For alt handler jo ikke om å få den største fisken heller... tross alt.

Til slutt, kanskje det er litt dårlig timing å dele denne rapporten med oss nå som du går med bok i magen? Eller er det bare en smart markedsføringstrategi å "tease" oss på denne måten? :P Jeg ser i hvert fall frem til boken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.