Gå til innhold
Fiskersiden

Hvilken bok leser du nå?


Bunker
 Share

Recommended Posts

  • Svar 159
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei, skjønner ikke at de gadd lage filmen i det hele tatt.

Filmen suger bigtime! Misser fullstendig på å få fram nyansene i boka, det som virkelig gjør ham til American psycho, kontrastene mellom skildringene av materialismen og de vannvittige drapene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder heller aldri se AP filmen, det er ikke sjans at den kan matche boken. Og ja; boken er syk syyk i detaljene som beskrives men samtidig er det jo også en satirebok innerst inne så det er på sin plass.

Den sataniske bibel av Anton Szandor La Vey.

Mere jordnær å mindre fordomfri kontra Bibelen.

Skjønt, ritene og ritualene til La Vey og følgerne hans fikk/har fått mye pepper pga åpenbar håning av anerkjente religioner. Er et stykke om han i magi-boken jeg leser, det er utrolig mye bakgrunn til de få ting man så knapt kjenner ved betegnelser den dag i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nettopp kjefta meg igjennnom "pingvinen som ikke likte kulde" og Lambert, den snille løven", knallbra bøker som skilder fantstiske personligheter som lengter etter noe annet en det de er , men ender opp i lykken.

synd bøkene bare har 12 sider da.........

ellers har jeg pløyd igjennom Sven Hazel sine bøker for 5 gang, fantastiske bøker som skilder 2. verdenskrig gjennom øynene til en tysk infanterist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legg ut info om den er bra eller ikke. Må lære meg mer om meite. Fikk en flatfisk med mitt første kast med tackle. :)

Bøker jeg leser nå:

Serway and Jewett: Physics for scientists and engineers

Lorentzen, Hole og Lindstrøm: Kalkulus

pluss et par andre, men de to holder i lange baner. Føler at ligninger og komplekse tall tyter ut av øra... :)

Endret av Dammed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

legg ut info om den er bra eller ikke. Må lære meg mer om meite. Fikk en flatfisk med mitt første kast med tackle. :)

Bøker jeg leser nå:

Serway and Jewett: Physics for scientists and engineers

Lorentzen, Hole og Lindstrøm: Kalkulus

pluss et par andre, men de to holder i lange baner. Føler at ligninger og komplekse tall tyter ut av øra... :)

Har fått anbefalt den son om det er Biblen for meitefiske.... så satser på at den er bra !!! hvis ikke er 98,- inkl. porto til at leve med .. Specielt tatt i betraktning av hva man betaler for grejet man bruker... !!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått anbefalt den son om det er Biblen for meitefiske.... så satser på at den er bra !!! hvis ikke er 98,- inkl. porto til at leve med .. Specielt tatt i betraktning av hva man betaler for grejet man bruker... !!!!!

Kjempebok! Gled deg! (send penger for reklamen Piscator...)

BTW, når vi er inne på den boka... illustrasjonsbildet på sidene 164-165... Hybrid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moby Dick er godt oversatt, selvom den i perioder er tungt fordøyelig, har vekslet mye mellom den norske og originalen, kanskje litt derfor det tar så lang tid.

Jordan har parkert tøflene, men han rakk å skrive ned nok av retningslinjer og passasjer på slutten til at serien blir avrundet.

Har lest fuglane av Vesaas, men husker lite av den, utover at jeg var fascinert av livsanskuelsene. Kanskje et gjensyn er på tide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordan har parkert tøflene, men han rakk å skrive ned nok av retningslinjer og passasjer på slutten til at serien blir avrundet.

Jeg følger ikke med skjønner jeg.... men jeg fikk en gang forståelsen for at andre ville avslutte verket ja. RIP Robert.

ThorEH; jeg var nesten ajour, men for 5 år siden fant jeg ut at jeg ikke husket noe når bok 10 kom... eller noe sånt.. og begynte på nytt. Flytta, fikk dame, kjøpte hus, etc etc osv blabla.. Jeg begynte for 3. gang nå i sommer, og er snart ferdig med bok 3 :) Filmen ja... snakk om håpløs/umulig oppgave :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legg ut info om den er bra eller ikke. Må lære meg mer om meite. Fikk en flatfisk med mitt første kast med tackle. :)

Bøker jeg leser nå:

Serway and Jewett: Physics for scientists and engineers

Lorentzen, Hole og Lindstrøm: Kalkulus

pluss et par andre, men de to holder i lange baner. Føler at ligninger og komplekse tall tyter ut av øra... :lol:

Lisa Lorentzen.. lurer på om ikke hun foreleser Matte 1 på NTNU, mener å ha hatt hun en forelesning..? Regner med du koser deg med matte 1 du også?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det "Fars krig" av Bjørn Westlie som ligger på nattbordet.

Denne boka skildrer livet og opplevelsene til forfatterens far som kom fra arbeiderklassebakgrunn på Raufoss og ble en svoren nazist, han ble en av de forhatte frontkjemperne i SS Divisjon Wiking. Fra hele forfatterens oppvekst er far og sønn radikalt forskjellige i sine politiske synspunkter og bryter til slutt all kontakt. Det faren var med på har skyggelagt familien og forfatterens liv og ties i hjel. Helt mot slutten av hovedpersonens liv går sønnen han i møte for å prøve å finne ut av hvem faren hans egentlig var/er og hvorfor det ble som det ble.

Boka er så og si rykende fersk på markedet og jeg synes historien så langt etter 90 sider er knakende god, fascinerende, men og tragisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.