Gå til innhold
Fiskersiden

Lierelva/Glitra i helga


Stian N E
 Share

Recommended Posts

Nå går årets sesong i Lierelva mot slutten, tok derfor turen til de øvre delene denne helga. Ble en liten tur på lørdag ettermidag og en formidagstur idag.

Vannstanden var grei og trua på plass :blush:

Lørdagen fisket jeg kun i Glitra.

Artig liten elv, den er som regel glitrende klar (ha ha) også etter nedbør, i motsetning til selve Lierelva.

Denne tok en Mepps Aglia 4, favoritt spinneren i elva.

DSCN1684jpgliten.jpg?t=1220809263

1,65 kg og noe farget.

Ble med denne på lørdagen.

Idag startet jeg på oversiden av Åmotbrua.

DSCN1689jpgliten.jpg?t=1220809399

Lite som skjedd her, så flyttet meg etterhvert et stykke nedenfor brua.

Vekslet mellom mark og spinner, men som på lørdag var det spinneren som gav fisk.

DSCN1699jpgliten.jpg?t=1220809726

1,1 kg og tynn. Spinneren satt dessverre med en krok i gjellene så var ikke snakk om å kunne sette den ut igjen.

Fisken gav virkelig alt under "fighten" med flere hopp, artig :blush:

Kjørte etterhvert opp til Glitra og samme plass som igår. Første kastet gav fast fisk !

DSCN1705jpgliten.jpg?t=1220810002

Sjøørret på 500 - 600 gr, dypt kroket denne også dessverre.

Mange flotte plasser å prøve, synd det bare er en uke igjen nå..

DSCN1708jpgliten.jpg?t=1220810103

DSCN1716jpgliten.jpg?t=1220810435

DSCN1719jpgliten.jpg?t=1220810477

Friline-markfiske er spennende :blush: !

Hilsen Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid trivelig og se fangstbilder i fra sin "egen" elv. Synd med ørreten, bare håpe at den ikke var kommet for langt i ferden mot å bli gytemoden da jeg vet at det er mye ørret i elva nå som ikke egner seg som matfisk. Har du lyst til og bli enda bedre kjent i elva er det jo bare og hive deg med på stamfiske.

Gratulerer også med fin fangst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid trivelig og se fangstbilder i fra sin "egen" elv. Synd med ørreten, bare håpe at den ikke var kommet for langt i ferden mot å bli gytemoden da jeg vet at det er mye ørret i elva nå som ikke egner seg som matfisk. Har du lyst til og bli enda bedre kjent i elva er det jo bare og hive deg med på stamfiske.

Gratulerer også med fin fangst.

Takker !

Ja, dumt med ørreten, prøver å sette ut mest mulig, men her ville det dessverre ikke gått bra, blødde allerede da den kom i hoven.

Stamfiske har jeg faktisk veldig lyst til å bli med på :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fine fisker. Ser ut som artige elver å fiske i. Hvor langt opp i Glitra kan laksen og sjø-ørreten gå forresten. Må innrømme at jeg aldri har tenkt på at det er mulig å fiske laks der :lol:

Ellers ser da ikke sjø-ørreten ut til å ha kommet langt i prosessen med å bli gyteklar akkurat.

Tipper den var knallrød i kjøttet og smakte helt topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fine fisker. Ser ut som artige elver å fiske i. Hvor langt opp i Glitra kan laksen og sjø-ørreten gå forresten. Må innrømme at jeg aldri har tenkt på at det er mulig å fiske laks der :)

Ellers ser da ikke sjø-ørreten ut til å ha kommet langt i prosessen med å bli gyteklar akkurat.

Tipper den var knallrød i kjøttet og smakte helt topp.

Takk ;)

De går langt opp både i Glitra og Nordelva. Man finner en kart på www.lierelva.com under meny: fiske - kart som viser vandring. (fikk ikke til direktelink).

Anbefaler å prøve der oppe, artig !

Nei, var faktisk ikke så gæern den ørreten, men liker å sette ut igjen fisk på den størrelsen uansett kondisjon hvis det er mulig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er litt kjent i elva så vil jeg anbefale og fiske på de plassene. Da det praktisk talt er fisk over hele elva. Så er du kjent på noen strekker ville jeg gått der. Ellers er det standard plassene som Åmot-brua, Fuglerud, Valle/Lille-Valle/Bikkjeholmen(Sydæsther), Børreshaugen og Lierkroa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.