Gå til innhold
Fiskersiden

Webkamera i Hardangerfjorden


L K
 Share

Recommended Posts

  • Svar 233
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gøy å se andre "store" på besøk hos langa, har også sett en likestor torsk flere ganger. Stor sannsynlighet for at det er den samme som kommer tilbake.

64539_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/25447/64539.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se nå ja, dette ble andre boller! Moro, da går det an å bli avhengig igjen. :lol:

EDIT: Jeg skulle aldri ha sagt det, nå falt det ut igjen.

Et spørsmål: Hvorfor er det kun mulig å se streaming så og så lenge, før den går over på oppdaterte bilder hvert tredje sekund? Har det med båndbredde å gjøre?

Endret av StadJon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se nå ja, dette ble andre boller! Moro, da går det an å bli avhengig igjen. :D

EDIT: Jeg skulle aldri ha sagt det, nå falt det ut igjen.

Et spørsmål: Hvorfor er det kun mulig å se streaming så og så lenge, før den går over på oppdaterte bilder hvert tredje sekund? Har det med båndbredde å gjøre?

Litt ustabilt ei stund, men har fiksa det. Har nett stått på kaien ein time med pc og hutra og frøse.. :-)

Det at de må trykke refresh etter ei stund er at det er mange som hadde det stående på heile døgnet... og mange nok slike så går det utover båndbredde, som igjen forårsaker dårlig kvalitet..

men me jobber med den saken og :) ikkje så lenge før det er på plass !

martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men me jobber med den saken og :( ikkje så lenge før det er på plass !

martin

Jeg har en idé, hva med å mate fiskene der nede, eller legge ut MYE mat 2m fra camera. Så det kanskje trekker til seg andre store fisker opp dra dypet. Gjerne gi beskjed på forhånd at dykkere er på vei ned, så vi kan følge med.

En annen sak er gjemmested. Kan dere kanskje legge ut flere "hulrom" som fiskene liker å gjemme seg under, en krukke eller en tønne av et slag. Det ser veldig flatt ut foran camera, men det er mye liv av både småfisk og 3-4 større fisker. For meg ser det ut som langa, de to torskene og en lyr i ny og ne er de "største" fiskene på rundt 1-2 kg. Det hadde vært gøy med flere av disse....eller større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overrasket over "rutinene" til de faste fiskene som vises på kamera; den største torsken kommer alltid innom på kvelden/natta og det virker som om den er veldig opphengt i hulen der langen holder til. Det er tydeligvis heller ikke særlig populært, ettersom langen har kjeppjagd torsken flere ganger.

Den store lyren virker også til å ha blitt en fast gjest, er sikkert flere og flere rovfisk som finner fordeler ved lyset og byttedyrene rundt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kamera har blitt en besettelse, har den på mens jeg jobber. Jeg tar snap-shot hvis noe interresant viser seg. har enda tilgode å få et bra bilde av den store bergylten og noen av rødnebb som ofte er tilstedet. Steinbiten derimot har jeg ikke sett..........enda !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en idé, hva med å mate fiskene der nede, eller legge ut MYE mat 2m fra camera. Så det kanskje trekker til seg andre store fisker opp dra dypet. Gjerne gi beskjed på forhånd at dykkere er på vei ned, så vi kan følge med.

En annen sak er gjemmested. Kan dere kanskje legge ut flere "hulrom" som fiskene liker å gjemme seg under, en krukke eller en tønne av et slag. Det ser veldig flatt ut foran camera, men det er mye liv av både småfisk og 3-4 større fisker. For meg ser det ut som langa, de to torskene og en lyr i ny og ne er de "største" fiskene på rundt 1-2 kg. Det hadde vært gøy med flere av disse....eller større.

Har tenkt på mating og, men så lenge det er så bra med liv der nede så blir det ikkje noko faste rutiner iallefall. Litt kjekt å sjå naturen uten påvirkning av oss og..

ellers så kjem det til å bli lagt ut noken cementrør rundt omkring der nede, i håp om fleire steinbitar til våren.

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Katastrofe!

...big brother fjorden er nede...

men jeg er nesten klar å stemme ut langen nå...

//Cavey

he he.. det var internettleaverandøren som testa ut nettet til kamera vårt. det har vore feil heile tida på linja som er til kamera. dei klara ikkje finna ut kva som er problemet, men jobba med saka.

det er grunnen til at kvaliteten ikkje er bedre desverre..

martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he.. det var internettleaverandøren som testa ut nettet til kamera vårt. det har vore feil heile tida på linja som er til kamera. dei klara ikkje finna ut kva som er problemet, men jobba med saka.

det er grunnen til at kvaliteten ikkje er bedre desverre..

martin

Uansett bedre enn all dritt på TV´n.

Men vi må stemme ut langen straks.

jeg syns langen er alltfor deffensiv.. lurer på navnet hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.