Gå til innhold
Fiskersiden

Oss sportsfiskere imellom


Martin Lopez
 Share

Recommended Posts

stangholder for bruk ved ismeite

borrer et hull for røret og pinnen avgjør hvor høyt man vil ha stanga(pinnen hviler mot isen)

Jeg vet at jeg presset deg i en av tidligere poster , der jeg forventet at du kom med rett svar. Inrømmer at rett svar kom rask Vilhelm. Hva fikk deg til å trekke konklusjonen ?

n%C3%B8tt3.jpg

Ja wink.gif , det er faktisk en stangholder til ismeite og gratulerer med rett svar Vilhelm. Så at de fleste var også enige med deg, selv om pinne har også sin mening utennom å la den hvile på kanten.

Pinnen er kileformet og meningen er også å få røret til å presse seg utover mot hullet.

Selv om noen mener denne er upraktisk , så er den faktisk ikke. Det er forløpperen til en som kommer senere , hvis navn er Lopez´s ICE PIPE PODE .

Jeg liker metoden veldig godt fordi den er allsidig, man kan velge rør etter dimensjon på boret man pleier å bruke og bestemme selv både vinkelen man vil plassere stanga eller bor selv tilpasset stanga. Boret er noe man har med seg ute på isen allikevel og det koster lite å lage ekstra hull til rørpoden. Den virker og det tar ikke lang tid å lage det selv.

Gratulerer Vilhelm. Premien ? Ta en telefon når du er på mine kanter : Du er velkommen ombordcool.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nok benytte meg av det tilbudet Martin smile.gif

Syns konseptet er smart.tenkte ikke tanken på at sprekka nederst var en spalteåpning som ville utvide seg ved bruk av kilen.

Flott Vilhelmsmile.gif Egentlig kan den brukes som "snelle stativ" "meiterør"også om man plasserer spolen øverst og med skrue-pinne på tvers av spolen med mulighet til bremsing eller nappvarsling utløser og la sena gå rett ned mot bunnen som en slags " inliner" som ikke fryser.Man beskytter også hullet lit ekstra mot både snø og frysing. Da må man spalte røret på langs for å kunne ta ut sena og kjøre fisken med hendene ,da jeg liker direkte kontakt med fisken og fingrene ( beste bremse som finnes)eller dra røret ut av hulen og holde sena på motsat side av spolen.

Det er bare å mekke litt og være litt kreativ

Edit: Det er utrolig hvor mye farge du får på isensmile.gif

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.