Gå til innhold
Fiskersiden

Kystmeite treff. Rapport tråd.


tryta
 Share

Recommended Posts

Kjapt innom i natten!

Skal legge ut bilder og litt info i morra, men vil benytte anledningen nå til å takke alle mann som måtte opp for en super helg. Hadde det (igjen) utrolig artig sammen med så hyggelige folk, skal høre om Robert kan legge ut det bildet av meg som viser humøret på kvelden. Og da må det vektlegges at det er tatt kun to pils, jeg bare er sånn når jeg ler. :blush:

En særlig takk til Robert som arrangerte treffet, guidet noen av oss til nye arter, lagde mat osv osv og på den måten sørget for en fantastisk fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det (igjen) utrolig artig sammen med så hyggelige folk, skal høre om Robert kan legge ut det bildet av meg som viser humøret på kvelden. Og da må det vektlegges at det er tatt kun to pils, jeg bare er sånn når jeg ler. :blush:

I nettingskjorte? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Da prøver jeg på et kort sammendrag:

Heiv meg på bussen fredag ettermiddag. Med på turen var noe som så mer ut som et flyttelass enn utstyr til en liten helg med sportsfiske, utrolig mye greier det fort blir.

Hoppet av bussen i Porsgrunn, tok en kaffe på Narvesen og ble litt fascinert av synet av samtlige togpassasjerer som skulle kjøpe billett der var totalt forvirret om hvor de skulle gå, hvor toget stod, når det gikk osv. Det var som en slags u-organisert maurtue. :)

I alle fall: Robert (tryta) møtte opp (dvs jeg hørte bilen sladde på utsiden og jeg visste da at han hadde kommet frem he he), vi hivde sakene i bilen og tok turen. På veien fikk jeg høre om Andreas (rage) sin feilkroking av lomra og den utrolige uflaks som hadde slått til for andre gang. Vi hentet den uheldige herremann og dro til treffets hovedkvarter.

Her dukket det opp både folk jeg hadde møtt før og helt nye ansikter (for min del). Det var utrolig hyggelige folk, det tok ikke mange minuttene før alle satt samlet og delte alt fra skrøner til tips og historier. Jeg har vel ledd på meg en 10-12 ekstra leveår i løpet av denne helgen. :P

Robert ordnet mat til alle oss som bare satt der og skravlet, noe som var veldig ålreit. Det gikk litt tid og så var det å hive på seg klær og sette kurs for havna og en kveldsøkt med micromeite. Dette var første gangen jeg prøvde micromeite om kvelden og det var en opplevelse som ga mersmak.

Arter som tangstikling, dvergulke osv ga litt ekstra blod på tann. Og jammen var de både bitevillig og lette å finne, i alle fall for de fleste. :P

Selv klarte jeg ikke å lure tangstiklingen, så den får jeg ha til gode. Her følger et par bilder jeg tok den kvelden:

Ixus233.jpg

Dvergulke på 35.7 gram (Ny art)

Ixus240.jpg

Ålekvabbe (Ny art) på 287gr.

Ixus244.jpg

Robert og ulkepuddingen :)

Dårlig med bilder fra lørdagen pga at det regnet som en syndflod i light utgave..

IMG_0273.jpg

Ixus256.jpg

Treffets tredje nye art, tatt i går - Taggmakrell på 17.9 gram

En litt vittig observasjon i den forbindelse:

Der stod vi, Andreas og jeg, og jobbet oss frem til en ny art begge to. Gleden var stor over ny art, men ti min etterpå var alt som kunne høres: "Se til å kom deg vekk fra agnet mitt da, din dritt-taggmakrell!!" :D

Det var en stim av dimensjoner som slo seg ned og gjorde fisket etter andre arter vrient. Men det ble nå litt fin agn. Jeg rigget et glidende (og veldig enkelt) tackle med en hel taggmakrell av ca samme størrelse og lot det ligge på bunnen. Et par timer senere gikk det et run på stangen og denne torsken på ca 2.03 Kg hadde latt seg lure:

Ixus261.jpg

Ixus263.jpg

"Taggis taggis, her er du.." - Torsken måtte desverre bøte pga dyp kroking.

Skal ordne så jeg får tilsendt bilder tatt av de andre karene og, kanskje jeg sper på med litt her da.

Helgen oppsummert: Lærte masse nytt, delte både tips og utstyr (folk er virkelig hjelpsomme), fikk tre nye arter, stiftet nye bekjentskaper og hadde det knall hver dag!

Endret av StadJon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig flott skrevet Jon.

3 arter på deg,3arter på Andreas+2perser kan ikke sies å være dårlig på en helg.

Artig at du satte så stor pris på treffet,noe som inspirerer til ett vår/sommer treff.

Skal legge ut bildet av deg med bayeren når jeg får logget på med stasjonære pc`n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.