Gå til innhold
Fiskersiden

Tvinn på snøret når man legger på


warraleh
 Share

Recommended Posts

Hjelper også og hasple senen av spolen når man legger den på, mange som synder her tror jeg :D Og "rulle" den av skaper endel tvinn på haspelsneller! På multisneller er det selvfølgelig den beste måten :D

Klart, spolen liggende på bordet, boka mellom spolen og snella.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei bøtte med lunka vann funker også fint. Det å legge tørr sene/braid på snella er tullete med på at sena skjærer seg gjennom lagene under. Hvis man likevel klarer å legge sena/braid'n STRAMT! på snella er det selvfølgelig ingen problem.

Endret av LasseB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste når en spoler snøre på ei haspelsnelle er at senespolen ligger med riktig side opp. Dette er som regel den siden med etikett, noen senemerker har en liten knott på den ene sideveggen som gjør at spolen begynner å hoppe hvis den legges feil vei. Men selvsagt ingen regel uten unntak, noen senemerker skal også ligge med etiketten ned. Hvis det blir feil er det lett å se det ved å følge med hvordan snøret forlater spolen, vindingen i fra spolen blir trangere og trangere, da er det bare å snu senespolen.

Nå en spoler snøre på en multiplikatorsnelle skal senespolen rotere, det er viktig at snøret kommer ut på oversiden av spolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg gjort noe galt når jeg "bare" har stukket en blyant, strikkepinne, hvasomhelst gjennom, holdt spolen med føttene og sveiva rett inn på snella?

Har vært min metode, har egentlig ikke merka noe galt med den...

Det samme har eg alltid gjort,bare at eg har fått noken til og holde spolen for meg.

Har funka for meg og aldri hatt problem med tvinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.