Gå til innhold
Fiskersiden

Tweek's Rapporter


tweek
 Share

Recommended Posts

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

1 sypike!!! 1(!!!!!) forbanna sypike! Nei, nå legger jeg nok nattfiske på hylla til jeg får noen VELDIG bra tips! Esca-tingen hjalp ingenting...

Husket du å ta bilde av den nå da? :)

Du får høre litt rundt i området der du fisker, kanskje det er noen som har gode tips til steder du kan forsøke deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 sypike!!! 1(!!!!!) forbanna sypike! Nei, nå legger jeg nok nattfiske på hylla til jeg får noen VELDIG bra tips! Esca-tingen hjalp ingenting...

Artene du er ute etter er nok en god del vanskeligere å få i våre deler av landet enn på vestlandet. Det er flere faktorer enn mørket som spiller inn... Nattfiske her i området har stort sett ikke levert en dritt spennende, selv om det er muligheter. Gitt at du finner de riktige plassene og fisker målrettet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artene du er ute etter er nok en god del vanskeligere å få i våre deler av landet enn på vestlandet. Det er flere faktorer enn mørket som spiller inn... Nattfiske her i området har stort sett ikke levert en dritt spennende, selv om det er muligheter. Gitt at du finner de riktige plassene og fisker målrettet :)

Jo, jeg er klar over dette. (tror jeg skal flytte til Bergen. :) ) Også er jeg ikke veldig flink til å finne bra fiskeplasser ELLER til å fiske målrettet. :D Så derfor har jeg valgt til å legge nattfiske på vent, helt til en eller annen kommer frem til meg å sier "Du burde fiske "der" og "der". Det er kjempe bra! Jeg jar fått masse "kule" fisker der! Et supert sted å fiske!!!" Men jeg kjenner ingen her i byen som er så ivrig fisker som meg så jeg må nok finne plassene mine selv...

Vurderer å dra til Holmestrand en dag. Dra dit tidlig en morgen og bare sitter hele dagen og hele natta å fiske... Har fått inntrykket av at det er mye spennende fiske i Holmestrand...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12.09.09

Gunnarsholmen

Jeg og Ingway tok en tur til noen nye brygger som er lagt ut her i Kragerø. Måtte jo sjekke om det var noen berggylter og annet spennede...

Jeg var der en liten tur i går og fått blåstål, torsk, berggylte, rødnebb og sypike. Så jeg fikk med Ingway en liten tur idag.

gunnarsholmen.jpg

Det nappa jo en god del og etter bare et par minutter så var den første berggylta oppe...

berggyltee.jpg

Ingway var som vanlig litt sur for at han ikke fikk noe. ;)

ingway.jpg

Men etter en liten stund så fikk jaggu Ingway også fisk! Utrolig, men sant! :)

ingvetorsk.jpg

ingwaytorsk2.jpg

torsk1jbbk.jpg

torsk2.jpg

stoltfisker.jpg

Jeg fikk også en ganske fin sei. Så denne torsken og seien ble middag til bestemor. Da ble hun fornøyd! ;)

Ingway fikk 1 torsk (1010g)

Jeg fikk:

Sei (440g)

Berggylte (ca 1kg)

Rødnebb

2 Sypiker

Det var alt vi rakk før jeg måtte hjem å se fotballkamp. Blir nok en liten tur i morgen også tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Idag ble det en liten tur til svigers. Flyndrer skulle fiskes. Hvis man ikke liker flyndrer er det liten vits i å fiske der for øyeblikket. Har vel fått ca 10-15 sandflyndrer der den seneste tiden. Et par av de har jeg også fått flere ganger! Og sandflyndre er også de ENESTE fiskene jeg har fått der den siste måneden.

Allerede etter 1 min så får Ingway den første sandflyndra. Dette lover godt...

Vi står til en stund til, men det skjer ikke stort... Ingway, uten noe på hendene, klager på kulda så vi vurderer å gi oss allerede etter 20min eller noe. Men så får jeg plutselig napp og jeg kjenner fort at det er en liten flyndre. Men for første gang er det ikke en sandflyndre! Opp kommer en liten gapeflyndre på 260g!!! Ny art for meg og jeg er selvfølgelig overlykkelig!!! :wub:

Vi gir oss bare noen minutter seinere ettersom Ingways fingrer snart detter av...

Og her er noen bilder:

svigers.jpg

flyndre.jpg

surfisker.jpg

(Skjønner ikke hvorfor jeg ser så forbanna sur ut, for jeg er faktisk gladere enn jeg vært på lenge!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ble det flere timer med flyndre-fiske! Startet ca kl 11.00 og dagen startet bra med en liten gapeflyndre etter 5min. Moro å få den arten igjen på samme sted. 2 gapeflyndrer på 2 fiske-dager er lovende.

Så, etter 10min til, så kom den første sandflyndra. Denne sandflyndra kjente jeg fort igjen. Den samme fisken har jeg fått 2 ganger tidligere! :D Og nok en gang fikk den svømme videre! (Uten tvil samme fisken som jeg fått 2 ganger før pga noen gamle skader den hadde som var lette å kjenne igjen)

Like etterpå fikk jeg ennå en sandflyndre. Denne var dog feilkroket. Fin flyndre på ca 450-500g.

Så begynte det å regne litt og alt av napping forsvant helt! Heldigvis sluttet det å regne etter ca 20-30 min og 15min etter det igjen dro jeg opp en fin sandflyndre på 550g. Altså nøyaktig like mye som min pers er på. (Jeg veide den 4-5 ganger i håp om at den kaaanskje kunne veie 560g, men nei da...) Denne hadde dessverre svelget kroken og jeg fikk den ikke løs uten å ta livet av den...

Deretter så fikk jeg en flyndre til før jeg ga meg. Og jaggu var det ikke min gamle venn igjen! 4:de gangen jeg fikk denne sandflyndra!!! Snakk om å være suicidal! Jeg valgte å ta livet av den og gi denne og den på 550g til bestemor og bestefar til middag.

Så det ble en fin fin dag detta her. 1 gapeflyndre og flere sandflyndrer (den samme 2 ganger og fjerde gangen total!!!)

Ingen bilder idag dessverre. Kamera lå hjemme.

Det var også første gangen jeg fikk brukt den nye tripoden som jeg hadde kjøpt fra "avkroken". Meget nice stangholder! Me like!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var en tur på gunnarsholmen idag. Fisket ca 2 timer sammen med Ingway før han gikk lei og vi pakka sammen igjen.

Tror nok kanskje Ingway gikk lei fordi jeg dro opp fisk etter fisk mens han bare fikk to. (En sypike og en rødnebb)

Ble ingen spennede fisker idag dessverre, men skal bare prøve igjen i morgen... Hadde noen spennde napp som jeg skal utforske mer i morgen.

Dagens fangst:

4-5 rødnebb

3 berggylter

1 sypike

1 knurr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

12.01.10

Årets første isfisketur!

Eidangerfjorden ble årets første stopp. Endelig isfiske!!!

Ingway hadde nettopp sovnet når jeg ringte kl 9. Da var jeg klar for årets første isfisketur! Sov dårlig i natt. Gledet meg veldig til denne dagen! Men teite Ingway fant ut av at han heller ville sitte oppe hele natte og spille Fallout 3 så han krevde å får sove et par timer til. :(

Men kl 10 klarte jeg ikke å vente lengere. Etter å ha kjøpt inn agn så kjørte jeg innom Ingway og fikk dratt han opp av senga! Jeg måtte spandere frokost på bergbys på han, men etterhvert så var vi endelig på isen. Og som vanlig hadde jeg med meg 100 ganger så mye mere enn det jeg trenger. Alt kan jo skje så det gjeller å være forberedt!

Isboret vi hadde med var CRAP så vi fikk heldigvis låne bor av naboen! (Takk til deg, hvem du nå er!)

Napp kom etter ca 4.3sek. Lovende! Opp kom en liten hvitting. Ned med agnet igjen og napp med en gang igjen. Kolje på 420g. Ned igjen og rett opp igjen med ennå en hvitting... og ennå en... og en til... Ingway fikk som vanlig ingenting... Nå fiska ikke han med agn heller da. Alle fiskene vi fikk idag ble tatt på agn.

Skiftet taktikk litt, men det gav ingenting. Så vi fortsatte med ang-fiske, men det ble rolig en lengere periode. En del napping, men det ble en dø-tid på 1 times tid nesten.

Koselig dag på isen og det var ca 4-5 grupper med fiskere på isen. Tykk is var det også! Og ikke en sky på himmelen var det heller... Nydelig fisketur!

Dagens tur ga:

Tweek:

4-5 hvittinger. (små)

1 kolje (420g)

1 makrell (4-500g)

1 torsk (1kg)

1 sandflyndre (liiiten)

Ingway:

1 knurr

1 hvitting

Og her er noen bilder:

eidanger.jpg

Naboer... Noen fra forumet?

eidanger2.jpg

Nydelig vær

ingway12.jpg

Ingway glad selv om han fikk lite fisk. hehe...

isfiske1.jpg

Tweek drar fisk. (sikkert en hvitting)

isfiske4.jpg

Studerer agnet...

isfisker2.jpg

isfisker3.jpg

Jippi!!!

fiskerr.jpg

Mat!!! (til bestefar og bestemor...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13.01.10

Var en kjedelig dag i dag...

Dårlig med fisk i fjorden. Alt vi fikk (eller retter sagt jeg... Ingway får jo aldri fisk :D ) var 4 hvitting og 1 kolje. KJEEEDELIIIG.... :( Men men... Ikke stort å gjøre med. Virket som det var stille for alle som fisket idag. Ingen av de vi snakket med hadde fått noe å skrive hjem om heller så...

Her er ihvertfall noen fine bilder å se på istedet:

DSC01580.jpg

DSC01584.jpg

DSC01586.jpg

DSC01587.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Spørs vel om ikke dette kommer til å stjele litt fisketid ja hehe.

Grattis med arvingen tweek, velkommen i pappaklubben og en helt ny verden med gleder - og bekymringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.