Gå til innhold
Fiskersiden

Dan og Ølgylt testet Steinestø


Ølgylt
 Share

Recommended Posts

For en gangs skyld hadde jeg tenkt å bruke fredagskvelden på litt biljard og øl, og mysing på utelivet, men neida. Dan spurte om vi ikke skulle teste ut Steinestø, og da hadde jeg vel ikke egentlig noe valg. Fisk kommer foran fest på prioriteringslista.

Vi rakk akkurat å ta en titt på stedet før mørket la seg. Og bli overrasket over hvor dypt det var med selv korte kast.

Etter ganske kort tid beit det på en tass som raste ut på ordentlig vis, men ikke ga store fighten.

210220090948703b06307a874ecdaa.jpg?86

Innfører ny mal for havmusposering.

(Og dermed røyk 2kilosgjennomsnittet)

Dette ga oss godt håp, men med unntak av lyr og uer tok det fryktelig lang tid før det skjedde noe.

Men til slutt beviste Dan an han også kan være bruskfisker:

21022009095170194378c45944a2ab.jpg?97

Hågjel på 0.50

Ny art og hans første hai

Så var det nok en lang dødperiode. Og selv om det ikke var kaldt, var det pissregn og sur trekk hele tiden, så vi var rett og slett ikke så entusiastiske, og når Dan pælma tackelet sitt ut uten snøret, gadd vi ikke mer.

Men selvfølgelig måtte vi ha siste kast.

Og når jeg skulle snelle opp satt denne på.

2102200909589958a2e5855740358a.jpg?95

Og dermed var det ny art på meg og.

0.53

Alt i alt fant vi ut at plassen må testes på nytt, men i fint vær, og det haster ikke så veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny art på dere begge! Vil nok tro det er lusuer dere har fått på Steinestø. Er ikke så lett å se på det bildet, men hvis piggene på gjellelokket er spisse og peker bakover er det lusuer. Selv var jeg på Bontelabo i går. Var så mye pigghå at det var en plage.

Endret av torrybra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratla med fine fangster og nye arter!

Og det er 99.99% sikkert at det er lusuer med tanke på plassen dere fisket.

Målretta fiske etter lusuer på Breistein er også en fin måte å få lange på 10+ :)

Btw: Øyegrep på fisk som skal settes ut igjen anbefales ikke. Stor fare for at man skader øyene til fisken. Ikke ment som kritikk bare et tips :P

Endret av Rønsingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratla med fine fangster og nye arter!

Og det er 99.99% sikkert at det er lusuer med tanke på plassen dere fisket.

Målretta fiske etter lusuer på Breistein er også en fin måte å få lange på 10+ :)

Btw: Øyegrep på fisk som skal settes ut igjen anbefales ikke. Stor fare for at man skader øyene til fisken. Ikke ment som kritikk bare et tips :P

Enig, men ser det ikke mer ut som snutegrep egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.