Gå til innhold
Fiskersiden

Ny pers på isen


jack
 Share

Recommended Posts

Ny pers på isen

--------------------------------------------------------------------------------

Jeg tok meg en tur på isen for og prøve etter ørreten igjen noe dårligt vær hvar det når jeg kom ditt kl 06.30,det gikk vel tre timmer før jeg fikk en ørret på 1,6 kg før det kom en på 3510 gram på pilkestikka.

Takk til Kaos som hjalp til med kleppen

Bilder.

http://www.jacksfiske.com/sider/index8.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ny pers på isen

--------------------------------------------------------------------------------

Jeg tok meg en tur på isen for og prøve etter ørreten igjen noe dårligt vær hvar det når jeg kom ditt kl 06.30,det gikk vel tre timmer før jeg fikk en ørret på 1,6 kg før det kom en på 3510 gram på pilkestikka.

Fjernet bilder....................Jack

Endret av jack
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart fisken blir skada når du faktisk tar strupetak på den under fotosession! Det blir bare for dumt...

Mange rare meninger her ja fisken gled og sånn ble det...Og det får jeg ikke gjort noe med nå.

For det andre dere har jo ingen anelse om hvor mye fisk vi setter ut igjen sett heller litt fokus på det posetive,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Mange rare meninger her ja fisken gled og sånn ble det...Og det får jeg ikke gjort noe med nå.

For det andre dere har jo ingen anelse om hvor mye fisk vi setter ut igjen sett heller litt fokus på det posetive,"

Det vet vi selvsagt ikke, men det virker jo som det blir kakket en god del slips der ute. Dere får vel fisk med god K-faktor også, hva med å beholde disse, og heller slippe ut de tynne støingene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange rare meninger her ja fisken gled og sånn ble det...Og det får jeg ikke gjort noe med nå.

For det andre dere har jo ingen anelse om hvor mye fisk vi setter ut igjen sett heller litt fokus på det posetive,

Ei mager trøst vil jeg si, når jeg ser hva du tar, mye stor fisk som kan bli veldig fine om ei stund.Du fungerer nesten som et garn som bare fisker å fisker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt tips (ikke ment som kritikk):

Ta med en avkrokingsmatte ut på isen. De fleste har vel ikke det, men på myk snø kan du godt bruke en søppelsekk, plastpose e.l. i stedet. Da vil du skåne fiskens slimlag og dempe evnt sprelling. Ved posering; Sitt på knærne. En hånd under fisken ved brystfinnene og en hånd et sted mellom buk og gattfinne, og løft fisken opp. Skulle fisken beg å sprelle vipper man den bare innover mot brystet og holder den fast til den roer seg. Da har man full kontroll, og man vil få flotte bilder. Støinger slippes ut igjen, ellers er det ikke noe galt å beholde en og annen fisk i fin kondisjon. Det er jo også en fin følelse å slippe ut en stor fisk i ny og ne :)

Til slutt: klarer gjeddefiskere å dra opp tikilosgjedder på isen uten klepp, klarer man vel å få opp sø/laks også uten de store problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om han ikke har spenn til mat? Er det da feil å kakke støingene? :)

Har man ikke penger til mat er det greit å kakke støinger og spise det. Eller skyte ulv og spise det for den saks skyld. Det er klart man ikke skal gå rundt og være sulten.

Men jeg tror du skal være rimelig sulten og rimelig blakk før du spiser støing - eller ulv

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ingen støing har blitt kakket de siste 20 årene fordi folk må spise den for å overleve, fordi de er sultne og ikke har råd til mat. Men dersom noen skulle være i den situasjonen skulle ikke jeg ha kritisert dem.

Men holder man på å dø av sult er vel uansett ikke en ismeitetur på Drammensfjoren det første man tenker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all pepper jeg får.etter og prøvd meg litt i dette forumet så tror jeg faktisk at jeg har mirtet lysten på og dele noe mer med dere.

Alle som har kommentert bildene og hva jeg gjør er sikkert verdens snilleste gutter men husk alle gjør ikke samme ting likt eller har samme syn på saker derfor er det et forum.

Jeg har råd til og gå og kjøpe maten min i butikken helt klart.

Etter denne debaten her så vet jeg at ingen i dette forumet tar opp en eneste fisk alt blir sluppet ut igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all pepper jeg får.etter og prøvd meg litt i dette forumet så tror jeg faktisk at jeg har mirtet lysten på og dele noe mer med dere.

Alle som har kommentert bildene og hva jeg gjør er sikkert verdens snilleste gutter men husk alle gjør ikke samme ting likt eller har samme syn på saker derfor er det et forum.

Jeg har råd til og gå og kjøpe maten min i butikken helt klart.

Etter denne debaten her så vet jeg at ingen i dette forumet tar opp en eneste fisk alt blir sluppet ut igjen...

jeg tror du også er en snill gutt egentlig, synes ikke du skal gi deg i forumet, det virker som du fisker en del så du har sikkert mange rapporter å komme med. Men å komme med slips etter slips når du ser reaksjonene, så blir det pepper til slutt, sø er en fisk med sterke meninger rundt.Jeg regner selfølgelig med at du ikke drar på isen fordi du trenger mat, det er jo ikke en plass å sitte når en er sulten å blakk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På samme side som dere har sett disse slipsa så er det et bilde av min fetter med en kubbe tatt i drammenselva helt på slutten av sesongen 2008 rart ingen har kommentert den.

Etter min mening så er det mye viktigere og sette ut di fiskene som skal til og gyte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må huske på at dette forumet har en overvekt av ivrige sjøørretfiskere med mange meninger om C&R og forvaltning, så du bør forvente reaksjoner når du legger ut haugevis av bilder med kakking av vinterstøinger. Og man kan være uenig om hvilket forvaltningsregime som er best, men idag er det slik at den aksepterte oppfatningen er at det er best å slippe ut vinterstøinger og heller ta noe gjeldfisk til mat om man vil det. Dette er de fleste her inne enige i, derav alle morske kommentarer til bildene dine. På tross av dette kakkes det mye fisk av fiskere her inne, ingenting galt i å spise fisk, men måtehold og en liten tanke på forvaltning av arten skader ikke mens man holder på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.