Recommended Posts

Noen som har vært ute i det siste? Noen som har noen gode råd og tips nå?

Ser at det er liten aktivitet her, men på fluefiskesiden.no er det mange fra Østfold som rapporterer.

Skitt fiske.

Noen som har erfaring fra å fiske mellom sjøly båthavn til reiertangen i Moss? Vet det er jækla grunt der og en del tang. Anyone?

Børster støv av en gammel tråd..

Noen som har startet 2018-sesongen? Noe fart i sjøørreten nå, eller lider den av kuldesjokk?

Var på hvaler forrige helg og helga før og prøvde ganske mange timer x 4 dager.. Ingen livstegn. Møtte noen andre som var på samme tokt, også de uten resultat.. Men har hørt at en viss sjøørretblogger har begynt å dra opp sjøørreter allerede for 3 uker siden der.

Hvor mange grader bør det være i vannet før det virkelig begynner å skje noe egentlig?

Den har visstnok en trivselstemperatur på 10 grader, men det begynner vel å bli bra med bett når vanngradestokken kommer opp i 6-7 grader. 

Prøvde litt rundt på Karlsøya og i Karlsøysundet i ettermiddag/kveld, men ble en bomtur rent fiskemessig. 

Hei

Nå fisker jeg ikke  så mye i østfold, untatt en og annen dorgetur over til jeløya, men sånn generelt så har jeg fått sø på flue allerede i februar her utenfor horten, med temp så vidt over null i vannet. Men nsiden det enda er kaldt i vannet, så er det brakkvannsområder som gjelder, og sørvendte grunne bukter. Og skumringa, på dagtid er det langt mellom de. fra ca en time før solnedgang og til det er helt mørkt er den tida jeg har fått de aller fleste av mine fisker fra land.(og det er endel etterhvert)

Men som du antar når vannet kommer opp i6-7 grader så kvikner det til ganske betydelig.

Den 25.3.2012 at 21.45, kilgallon skrev:

Ble totalt 9 fisk i dag på ullerøy, største på 2kg. Vi var 3 stk som fisket.

Hva slags fisk fikk du da?