Gå til innhold
Fiskersiden

En liten tur etter de flate.


Rønsingen
 Share

Recommended Posts

Endelig var det tid for en liten fisketur igjen… Erling, Dan og jeg tok oss en svipp nordover og jammen så blei det ikke et greit resultat også.

78523_s.jpg

Spette ”pers” på 2.92kg

Fisken satt dessverre rett utenfor munnen, noe som er litt kjedelig med tanke på specimen osv.

Ingen tvil om at den gikk for agnet ut i fra hvor kroken satt så noterer den som pers i hvert fall.

Ellers så blei det ei lita spette på 1.18 til på meg og ei lita kveite på 2.5kg på Erling.

Spettene falt for reke/blåskjell komboer (den minste på 3stk store blåskjell i surgifix).

Kveita til Erling falt for en skikkelig ladning av en kombo, bestående av blåskjell, makrell og reke.

Takk for turen folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker folkens!

Nekter å tro at den er nesten 3 kg.

Ser mer ut som 5!

Grattis med griselekker pers! For ei rødspette. Det er langt mellom disse. Ser ut som om dere fisket i mørke?

Får rett som det er spette i fra det starter å mørkne til det blir bek mørkt i området her. Så det at spette er en typisk dagfisk stemmer nødvendigvis ikke alltid ;)

Fantastisk fisk, Jan!! Tok du lengden på den?

Har notert ned lengden, kommer med den når jeg finner igjen lappen ;)

Rått! :D

Er jo ikke så farlig at du ikke får fisket så mye. Du drar jo kvalitetsfisk hver gang du er avgårde, mens vi andre driver å blanker.

Nå ja.. Kan diskuteres med tanke på uttellingen jeg har hatt hittil i år. Men spetta redda i hvert fall første kvartal :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.