Gå til innhold
Fiskersiden

Sølvreven jakter på Gigalaksen


sølvreven
 Share

Recommended Posts

Hehe, 30 brukere på tråden :o Sølvrevens popularitet bare øker. Men det er jo ikke rart heller - mannen skriver jo som en prest på speed. Og jeg må innrømme at jeg sitter og venter på fortsettelsen jeg også :)

Men ett spørsmål: ble apeberget omtalt som apeberget før også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir veldig fornøyd med laks på 10kg når jeg skal til Namsen for å si det sånn. Da har jeg mer enn dobla persen min på typen for den er 4.6 for øyeblikket. Og ser at nesten all laks i Namsen så langt er tatt på wobbler fra båt. 10 juli kan ikke komme fort nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Det er dagens høgdepunkt å lesa dine beretninger frå Nirvana. Om ikkje fornuften hadde eit slikt overtak på meg, framleis, hadde eg vore på veg opp til deg og overfloden av salmon salar. Ei stund i vinter var eg i tvil over meininga med livet, men no er eg frelst og tankane er på rett kjøl. No er det berre fiske som gjeld, og då helst etter dei som leiker i Gaula. :)

Takk for at du held trua mi vedlike, Tor. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte rykter om at jeg skulle tatt en Gigalaks ja :) Telefonen har ikke stått.

Spøken var fullkommen, klarte ikke å dy meg. Skulle bare sjekke om det var noen våkne laksefiskere på nett :) Som dere sikkert skjønner så begynner man å bli litt smårar etter å ha gått som en elvezoombie nå i flere dager :D Håper spøken ikke stoppet hjertet på noen, eller at arbeidsgiver fikk tapte inntekter.

Plassen på toppen har nok mange navn, men jeg synes navnet du kom med Nikolassisen var det beste så langt ;)

Det kommer nå fiskere fra Orkla og Størenområdet til toppen på valdet "mitt" nå og fisker. Det går jo rykter etterhvert og laksefiskere begynner å bli desperat for å ta storlaksen sin. Egentlig rart at de gidder å stå der i dagesvis når man kan fiske langt nedover elva, spesielt på den andre siden. Utnytte valdet bedre.

Er da langt fra bare på toppen man kan ta laks. Plassen er også langt fra den beste i Gaula, det tas mye laks der pga. at det er fritt kortsalg. Pluss at det er 5 markklyser uti der døgnet rundt. Tror ingen plass i Norden at det fiskes så hardt som akkurat der må jeg si. Det er bare ett frimerke/brekk av mange i Gaula. Vet om bedre brekk der det sporadisk blir fisket over i løpet av ett døgn. Men det er dette med dominoeffekten, pluss at her får man kjøpt kort uansett. Nabovaldet f.eks. (ovenfor). Utrolig godt vald der det selges døgnkort, og der er det ikke mange fiskere nå. Mye større muligheter for hvermannsen å ta en laks i døgnet der vil jeg si.

Horg JFF.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant :lol: Minner litt om Vormstad Camping de første dagene :D Og mange sitter og vaker rundt i terrenget og venter på en anledning til å stikke ned til elvebredden. Ikke mye kosefiske her, og stressfaktoren er rimelig høy enkelte ganger. Og det skjer nok noen episoder som ikke er så bra.

Han bosnieren ble bedt om å fjerne seg her forleden der oppe, av noen dansker. Men han hadde sin fulle rett han til å fiske. Han tok en 13-kilos på tuben nederst på valdet klokka 23:30. Og jaggu satte han seg på sykkelen og skulle fiske etter midnatt på toppen på mark ! Ryktet gikk at han hadde tatt en laks like før og måtte derfor fjerne seg :lol: De som har sesongkort kan jo egentlig starte et nytt fiskedøgn fom. midnatt. Så det ble endel tumulter. Han kom og beklaget seg til meg igår kveld, men jeg kan jo ikke gjøre noe med det ;) Jeg holder meg langt unna den plassen nå, det er jo bare ca. 15 eller max. 20 meter som er fiskbart ut fra mitt synspunkt. Er litt større muligheter når elva går over 200kbm/s da man kan fiske godt over hele hølen overfor i tillegg som er hundre meter lang. Så man slipper og bruke opp 30 mark før man kommer til de få men gode metrene. På åpningen f.eks. var hver meter nedover spennende, og har gode muligheter for de som fisker ordentlig (med feitmark på farget elv) :D Spiller ingen rolle da om det står 15 fiskere foran.

Plassen ser nå mere ut som en flyktningeleir, og det oser harsk menneskesvette. Tror det er dårlig med hygienen der oppe he he.

Forøvrig vil jeg si at de som evt. har tenkt å kjøpe billig neoprenbukse hos XXL, ikke gjør det !

Jeg kan ta et bilde av meg selv, det sier alt. Makan til dritt har jeg aldri hatt (ABU).

Støvlene passer perfekt og opp til lårene. Prøvde jo ikke hele buksa på butikken. Men resten er laget for de som er godt over 2 meter !

Så med vadebuksa helt opp til adamseplet, faller buksa likevel som en diger sakkosekk rundt livet :lol:

Maggamål for en på minst 150kg. Og det legger seg dammer oppå vadebuksa i livet når jeg går i land, slå den he he. Så de som ser meg komme holder på å flire seg loddrett ihjel. Nei jeg må nok kjøpe en ny bukse for dette var jo rene gummibåten. Kan ikke være betjent med å gå i en slik en, folk synes jo synd på meg :blush:

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten evaluering så langt, etter 12 dager.

Akkurat nå virker det ganske så "dødt" i nedre deler. Det blir tatt en og annen laks, noe må jo komme opp da det fiskes ganske så hardt enkelte plasser. Spesielt på Borten/Losen. Det som tas på toppen på Borten/Losen er ikke synonymt med hvordan det er i Gaula generelt, har aldri vært det ! Og noen mistes. Det er ikke mange laksene over 10kg. i år. Brorparten ligger på 7-9kg. Mye mere grov laks var jo også på elva i fjor.

Jeg vil si at det ikke har vært noen enorm bra oppgang, på tross av at det er tatt bra med laks bl.a. på mitt vald spesielt. Der ligger nok rett og slett årsaken at det fiskes som sagt utrolig hardt, spesielt på "apeberget" på toppen. Og det blir jo gjerne litt hauset opp, og de fleste vil tro at det er klondyke over hele elva :lol:

Tror ikke det er mange laksene som unngår å enten slite av eller bli tatt opp akkurat der oppe med den fiskinga som foregår der nå :) Hører også at det ikke er allverden litt lenger opp i elva, Lundamo-området. Detr blir riktignok tatt opp en sværing på 13 og opp nå og da, men det er jo helt normalt. Det tynnes ut kraftig i nedre deler med de store laksene nå, da denne laksen stort sett ikke har lus lenger og har gått på elva for en god stund siden. Det er jo alltid best første dag, så dabber det gradvis av etterhvert da det ikke stadig kommer fersk og stor laks fra sjøen. Endel mellomlaks blir tatt og faktisk nå noen smålaks på over 3kg. Så alt er tidlig i år. Om det vil komme mere storlaks er ganske så usikkert, og om det blir et bra mellomlaks- eller smålaksår er også helt bingo. Ingen vet, så vi får se litt lenger ut på sommeren.

Så hysteriet rundt Gaula tror jeg nok er skrudd ganske så kraftig opp siden åpningen, og kanskje undertegnede selv har bidratt litt til det ;) Pluss det kraftige fisket på en viss plass på B/L. Dette sprer seg og man tror at det er like bra overalt, der det fiskes i mere normale former. Jeg personlig har ikke syntes at det har vært all verden med laks på elva de siste dagene, på tross av at jeg har fått noen lakser. Såpass kjenner jeg elva, det skal kjennes mere lugg på flere plasser til at man kan kalle det bra.

Og det står nesten ikke igjen en eneste laks i de gode hølene enda. Men kanskje det er litt for tidlig ?

Var nok mye mer laks på denne tiden i fjor på elva. Det går noen småpuljer med laks selvsagt nå og da, men de går ganske så hurtig på denne blanke og jevne "lille" elva. Og endel av disse blir tatt på spesielt gode frimerker oppover elva. Så det er litt "falsk alarm" egentlig. Sier "lille" for vi snakker om Gaula i andre uken, og da er det slik i Gaula egentlig i nedre deler. Laksen liker mye vann på denne tiden, og det bør være mere variasjon og farge på elva for at bettet skal bli bedre. Spesielt på mark.

Så jeg tror nok at det er endel hundre fiskere oppi Gaula akkurat nå som tror at det er helt klondyke i Gaula for tiden (mange har jo sett fangstene de første dager, pluss bra med laks på apeberget første 7-8 dager). Og blir litt skuffet egentlig over hvordan det er. Man må fiske ganske så mye nå for å kjenne en laks, men noen har da flaksen på sin side. Så jeg vil roe det ned litt og bare si at dette er virkeligheten nå i nedre deler. Og det er jo helt normalt dette også egentlig, man kan ikke ha elva full av laks hele tiden.

Kanskje er det en rolig periode nå og at det tar seg opp igjen om noen dager. Man vet aldri med Gaula :)

Og kanskje vil det bli bedre om noen dager hvis elva igjen går opp en halvmeter, helst en meter !

Og nå regner det jo endel så kanskje kanskje.....

Laksen er rar sånn, den lurer seg opp i mørket når elva går forholdsvis stor på denne årstiden og inneholder mye regnvann, og da er det godt bett i den.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som du får det som du ønsker nå Silver!! :P

Elva har steget bra og regnet strømmer fortsatt på... Lukter markelv av dette...

En liten evaluering så langt, etter 12 dager.

Akkurat nå virker det ganske så "dødt" i nedre deler. Det blir tatt en og annen laks, noe må jo komme opp da det fiskes ganske så hardt enkelte plasser. Spesielt på Borten/Losen. Det som tas på toppen på Borten/Losen er ikke synonymt med hvordan det er i Gaula generelt, har aldri vært det ! Og noen mistes. Det er ikke mange laksene over 10kg. i år. Brorparten ligger på 7-9kg. Mye mere grov laks var jo også på elva i fjor.

Jeg vil si at det ikke har vært noen enorm bra oppgang, på tross av at det er tatt bra med laks bl.a. på mitt vald spesielt. Der ligger nok rett og slett årsaken at det fiskes som sagt utrolig hardt, spesielt på "apeberget" på toppen. Og det blir jo gjerne litt hauset opp, og de fleste vil tro at det er klondyke over hele elva :(

Tror ikke det er mange laksene som unngår å enten slite av eller bli tatt opp akkurat der oppe med den fiskinga som foregår der nå :D Hører også at det ikke er allverden litt lenger opp i elva, Lundamo-området. Detr blir riktignok tatt opp en sværing på 13 og opp nå og da, men det er jo helt normalt. Det tynnes ut kraftig i nedre deler med de store laksene nå, da denne laksen stort sett ikke har lus lenger og har gått på elva for en god stund siden. Det er jo alltid best første dag, så dabber det gradvis av etterhvert da det ikke stadig kommer fersk og stor laks fra sjøen. Endel mellomlaks blir tatt og faktisk nå noen smålaks på over 3kg. Så alt er tidlig i år. Om det vil komme mere storlaks er ganske så usikkert, og om det blir et bra mellomlaks- eller smålaksår er også helt bingo. Ingen vet, så vi får se litt lenger ut på sommeren.

Så hysteriet rundt Gaula tror jeg nok er skrudd ganske så kraftig opp siden åpningen, og kanskje undertegnede selv har bidratt litt til det ;) Pluss det kraftige fisket på en viss plass på B/L. Dette sprer seg og man tror at det er like bra overalt, der det fiskes i mere normale former. Jeg personlig har ikke syntes at det har vært all verden med laks på elva de siste dagene, på tross av at jeg har fått noen lakser. Såpass kjenner jeg elva, det skal kjennes mere lugg på flere plasser til at man kan kalle det bra.

Og det står nesten ikke igjen en eneste laks i de gode hølene enda. Men kanskje det er litt for tidlig ?

Var nok mye mer laks på denne tiden i fjor på elva. Det går noen småpuljer med laks selvsagt nå og da, men de går ganske så hurtig på denne blanke og jevne "lille" elva. Og endel av disse blir tatt på spesielt gode frimerker oppover elva. Så det er litt "falsk alarm" egentlig. Sier "lille" for vi snakker om Gaula i andre uken, og da er det slik i Gaula egentlig i nedre deler. Laksen liker mye vann på denne tiden, og det bør være mere variasjon og farge på elva for at bettet skal bli bedre. Spesielt på mark.

Så jeg tror nok at det er endel hundre fiskere oppi Gaula akkurat nå som tror at det er helt klondyke i Gaula for tiden (mange har jo sett fangstene de første dager, pluss bra med laks på apeberget første 7-8 dager). Og blir litt skuffet egentlig over hvordan det er. Man må fiske ganske så mye nå for å kjenne en laks, men noen har da flaksen på sin side. Så jeg vil roe det ned litt og bare si at dette er virkeligheten nå i nedre deler. Og det er jo helt normalt dette også egentlig, man kan ikke ha elva full av laks hele tiden.

Kanskje er det en rolig periode nå og at det tar seg opp igjen om noen dager. Man vet aldri med Gaula :)

Og kanskje vil det bli bedre om noen dager hvis elva igjen går opp en halvmeter, helst en meter !

Og nå regner det jo endel så kanskje kanskje.....

Laksen er rar sånn, den lurer seg opp i mørket når elva går forholdsvis stor på denne årstiden og inneholder mye regnvann, og da er det godt bett i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette er Gaula på sitt verste sier de fleste. Men jeg sier nå beste :D

Ordentlig marsssskelv blir det nå :D Og det er nå man kan begynne å fiske på ordentlig, med feitmark str. XXL. Og pakke vekk de hersens jernplatene. Gaula har steget en god del ser jeg, og den vil stige enda mere, for det regner fortsatt oppi Gauldalen. Brum brum, jaggu begynner rødfargen i øyan å komme fram igjen ;) Jeg lukter sølv igjen he he.

Men i helga er det hvilepause og jobbing. Og det merkes at man nå har stått opp grytidlig på morran og fisket i flere dager, har sovet 10 timer i natt ! Batteriene må lades opp igjen :(

Så på søndagskveld og helst grytidlig mandags morgen er oddsen bra på at en sølvfarget og pjuskete rev vil luske ut fra buskene igjen. Med 1/2 kilo feitmark i litjbøtta :D

H1rik, nå må du bættre rote fram doggisan igjen, det er nå du skal ta Megalaksen din nede på Gravråk! Hører du ? Ikke sov i timen nå !

Edit: Jeg må få legge til en morsom sak :)

Det er en forening her oppe i Trondheim, noen som har hørt om den ? Ikke mange medlemmene der, kun en liten, men hard kjerne av markfiskere. MFF kalles den (Markfiskernes Forening).

Jeg har ikke meldt meg inn der enda, men jeg er tilbudt medlemsskap flere ganger. Men det er et lite problem, og der "synder" jeg dessverre rett som det er. Det er jo heller ikke så artig å jukse, så kanskje jeg også i fremtiden ikke melder meg inn. Man har jo litt samvittighet. For det står nemlig i en klausul der at man skal på evig troskap sverge kun til markfiske, så lenge man lever. Og ikke røre noe annet enn mark som agn. Flue er bannlyst ! :P Men det er et lite håp, sluken kan til nød røres, men det er alltid marken som står i høysetet. Og laks som er tatt på sluk skal aldri godkjennes som fangst he he. Fluefiske kommer altså aldri på tale, da blir man ekskludert prompte ! En morsom greie.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte en kar fra FS for ett par dager siden oppi elva :) Michael Rasmussen.

Jeg fisket nederst på mitt vald, og det stod en kassebil oppe på øra, og der satt det 2 karer inni. De speidet nok etter meg der nede, og det var jo morsomt å få snakket noen ord med de :blush: Det hadde ikke blitt laks så langt, de hadde fisket litt på den andre siden et stykke opp på valdet.

Dra over og prøv dere i rulletten foreslo jeg tvert, ingen var der akkurat da heller. Det var litt stillstans i oppgangen av laks akkurat da, men det plopper jo alltids opp en og annen laks og de stopper akkurat der borte. En kjempefin strømkant som er meget spennende å fiske i. Etter en hyggelig prat dro Michael og kompisen rett over og etter 10 min. var de på plass med marken. Og jeg hadde orkesterplass og bare ventet på at stanga stod bøyd der borte. Og riktignok, etter 5-10 min. vinket han ene til meg og stod og kjørte på fisk. Kameraten sprang oppi bilen etter hov. Laksen var på kroken enda :blush: Så fikk jeg se laksen skyte opp i vannflata og kastet seg i været, etterfulgt med et fy-ord (brøl) som ikke egner seg for barn :)

Farsken, den løsnet etter en tids kjøring ! Det kom flere fiskere til etterhvert og det ble noen laks som løsnet der borte utover dagen. Men en kom da inn. Laksen til Michael som løsnet var ifølge ham ca. 7-8kg.

Lurer på hvordan det går med dem, om de endelig har klart å ta`n ? Får håpe de kommer tilbake med en liten historie derfra, med forhåpentligvis bilde av en sølvblank en :blush: Tvi tvi !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe nytt?

Hører man har tatt enda en fisk i fenne Flaskehølen på Singså, og der hadde man i forgårs sett en del fisk. Blir det tatt fisk rundtom på øvre elv?

olav

Oi!

Denne havnet ved en feiltagelse i feil tråd. Skulle jo selvfølgelig være i observasjoner/fangst over fossen tråden

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten rapport fra Gaula. Kompisen og jeg stertet turen til Gaula og Valdum i dag morges kl. 0500 og ankom Valdum kl. 10,20. Vi hadde fiske fra klokka 18.00, men fikk etter en prat med de som skulle fiske retten fram til klokka 18.00 vite at de skulle reise og at vi kunne starte opp kl. 14.30. Etter en snau times fiske med feitmarken dro det til. Jeg kjører laksen hardt, sveiver inn og gir ut på synkroen. Og plutselig ligger en stein i veien rett bak meg. Rett på ryggen i grusen. Sikkert til stor glede for de 12 tilskuerne som fulgte fighten. Etter ca. 20 minutter kan kompisen taile en flott sølvblank hunnlaks på 9,7 kg.

85145_s.jpg

85146_s.jpg

Endret av rogna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en fin tur i Gaula på Borten/losen som planlagt. Veldig fornøyd med alle dagene vi fiska selv om det var et par dager vi nærmest ikke kjente fisk. Fikk jo tatt en bitteliten prat med Tor også en av de første dagene, men etter det var det ikke noe å se til deg :P

Snakket med en av karene som bodde nederst på valdet som sa at du hadde sagt at du skulle spise capsen din hvis du ikke fikk fisk der nede en dag, tydelig at du vet hvor fisken står og hvordan man skal fiske på den da ;) Var vel den dagen du hadde kjørt på 2 fisk, men uheldigvis mista begge :lol: Du kan jo trøste deg med at du slapp å spise opp capsen din da ihvertfall!

Totalt fikk vi 6 fisk i løpet av 6 fiskedager på 2 mann, med den største på 10 kg :)

Den på 10 var forresten en "trøstefisk" etter at fattern hadde hatt på ei krokodille nederst på valdet. Var noen som så på fighten og påstod den var bortimot 20 kg :o Men som ved de fleste tilfeller så strøyk den fisken etter noen min med hektisk ikke-skjønne-noen-ting fight, fisken gikk jo oppstrøms som ei kule og rulla seg rundt en 3-4 ganger før den sikkert viste oss finger'n på fiskespråket og stakk videre oppover elva.

"Det var stor synd og skam!!!" var det en danske som nærmest ropte inn i øret på fattern så han nesten datt på elva.. Det var da vel morsomt bare å ha den på sa han og lo litt mens danskene som stod der nesten var på gråten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med knallfin laks Rogna :P

Feitmarken er vår alle beste venn. Og for ei elv det er akkurat nå, jeg vil si sånn akkurat 100% ;)

Har ikke vært så fin siden åpningen, og du hadde bingo med tidspunktet her Rogna.

Jeg er ikke på Borten idag men du kan godt komme nedover en tur i morra evt. Må jo hjem med laksen/e :lol:

Og det regner tollekniver innimellom oppover dalen stadig og skikkelig Kolavær for tiden. Akkurat slik laksen vil ha det, men kanskje ikke så behagelig for de som står og fisker hele dagen. Men regnet holder nå Gaula på et makaløst fint og stabilt nivå. Meget høy vannføring og et skjær av konjakk i fargen. Helt max.

Joda, jeg var sånn passe gira på å dra oppover sent igår kveld etter å ha brukt helga i byen med busskjøring. Og nærmet meg totalt sammenbrudd ! Tenker jo på den elva, hvor fin den kom til å bli etter at den steg he he.

En kompis som bor ett par steinkast fra mitt vald ble med denne gangen, han kjøpte seg døgnkort.

Og har ikke fisket på 2-3 år og suget etter storlaks ble for stort. Så planen var å fiske litt sent igår kveld, og starte opp igjen i grålysningen. Med noe godt innabords imellom (akkurat det ble det litt for mye av for min del, kjente det når jeg våknet i hytta i formiddag) ! Men det varmet nå sjela og kroppen gjennom en kald natt.

Det var endel fiskere på elva men det var heller skralt med laksen. Men jeg skjønte at det stod flere lakser der ute, det måtte bare gjøre det på denne fine elva. På med 3-4 feitmark på 5.0 beakangelen og det gikk ikke mange minuttene før den første dundret på. Hard kjøring uti strømmen og jeg orket ikke å leie den 100m oppover til roligere vann. Ypperlig å kjøre storlaksen i jevn og hard strøm så holder den seg mest mulig med snuten pekende opp elva. Og når elva var så stor gikk det fint å landdra den inne på øra som gikk jevnt med overflata på elva. En knallfeit 12-kilos med lang snute (hanne selvsagt).

Min kompis hadde ikke all verden med mark, så jeg langet over en stor klyse feitmark til ham. Og der beit det på en bamse til ham i 03-tiden da det hadde lysnet betraktelig. Og den var svær ! Den drog på et løp ned stryket og jeg så panikkangsten i øynene hans når endeknuten på trommelen kom fram :)

Å springe i muren like kjapt som laksen hiver seg ned et stryk er kul umulig, så det var bare å holde stanga rett ut med full brems. Og prøve å stavre seg nedover ura på et vis. Det bars 500 meter nedover elva, med meg klar med kleppen i tilfelle den kom inn. Men laksen var så stor og tung at den aldri ville inntil muren, den bare bikket seg som en tømmerstokk videre nedover. Og etter en halvtime løsnet festet. Godt å ha 0.60 i slike situasjoner ihvertfall.

Her er nå 12-kilosen min tatt klokka 23:00 igår kveld. Bildet er tatt med mobil.

1506200901011532f4615243414e95.jpg?84

Ellers var det en danske som kjente laks på marken og drog til. Og han trynet baklengs pga. rykket og lå langflat på ryggen oppe på grusøra. Men laksen, den kom inn noe senere :P

Laksene var full av lus, så det er noe på gang igjen. Og aldri har jeg kjent lukten av storbamse som jeg gjør akkurat nå. Kolavær, piskregn og stiv kuling og slik elv, det er noe med det. Og helst tøffer de rolig opp i halvmørket om natta, og ligger og lurer tidlig på morran på godplassene :o

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som overrasker meg at det er endel fiskere som nærmest har gitt opp. Det skjer svært lite og det fiskes en god del fra morran og utover hele dagen /kvelden. Men jeg skal love at laksen står der ute, ganske så mange også. Og det er veldig rart at ikke flere får på storlaksen. Elva er jo som en åpenbaring akkurat nå.

Jeg ble ganske så skjelven når jeg fikk se sikten i vannet og vannstanden når jeg kom sent igår kveld.

Trua på storlaks var nok minst 95% :)

Går det ikke laks på slik elv, ja da går det aldri laks mener jeg. Men jeg tror nok at det er ganske så lurt å fiske meget tungt og grovt, og en solid klyse duggmark er nok resepten helt klart.

Og at det rakler perfekt mot laksen, der ser jeg at så og si alle gjør totalt feil. Marken går forbi 5-6 lakser uten at den er interessert eller blir provosert til å ta. Det holder ikke med ei stang med kastevekt på 50-60 gram og 60 gram bly på slike forhold. Det er vinsjeføre, stor laks, sterk strøm, store mark :D

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feitmarken har jeg klar Mao, jeg trenger ikke flere snart :) Må nok gå over til lett fluefiske nå, og tørrfluer så kan jeg heller stå og se på deg dra Mega- og Gigalaks :)

Så du skal ikke gå tomhendt herfra. Jeg vet hvor de står, vær sikker :D

Så bare kom deg oppover ! Blir knall forhold hele uken nå, og jeg har en plan spesielt for deg Mao. Saken er rett og slett biff :)

Men da må du få 0.60 på snella, ambassadør og ei "heisekran". Og IKKE ørretangler :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.