Gå til innhold
Fiskersiden

Drammenselva 2009


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

Trond R. høres kjent ut - spørs om ikke det er en gammel kjenning - i såfall stort grattis til Trond med åpningslaks!!

Trond er en ivrig fisker og vant laksefestivalen i Hokksund ifjor. Nå er det tatt 3 stk til på morgenen idag, den største på 16,8

www.hellefossen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg og en kamrat skal til drammens elva i til helga tenker vi og vi skal prøve på å få kort på blå vest men trur ikke vi får det.

Men siden jeg er 16 og han 14 så kan vel han fiske på samme kort som meg??

Får vi ikke kort på blåvest tenker vi å prøve gul sone så lurer jo litt på hvor man burde fiske der?? ser ut som det er noen spennende plasser langs hagaøya men håper jo på at noen som er kjent på gul sone kunne gi meg noen tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er jeg hjemme igjen etter en fin tur i Hellefossen. Desverre greide jeg ikke å få laks, men var moro å se andre få så flotte fisker. Og det var som vanlig veldig hyggelig å være der.

Jeg valgte å satse på Midtskjæret hele døgnet, i ettertid kan man kanskje si at det ikke var det beste valget, men i tillegg til den fisken jeg var borti var det en annen som også hadde skikkelig røsk i stanga + at det faktisk ble tatt fisk der. Så det var muligheter der. Og jeg liker meg jo godt det ute :)

Her er den stolte fisker (Tore Johnsen) med årets første laks på Midtskjæret, 11,6 kilo:

31052009005923al442YY4JayD.jpg?90

Jeg filmet fighten, og det ble både lakseplask og kraftuttrykk :)

Ellers ble det fisket hardt på Grevlingen utover kvelden i kveld

310520090059238JRh7mlJ98L7.jpg?25

men uten like godt fiske som i går kveld. Hadde visst ikke skjedd noe der fram til midnatt+ litt til i hvert fall.

Var forresten litt vel varmt utpå Midtskjæret i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var en ganske pen laks det ja:) gleder meg til å prøve i Drammenselva igjen! har vært der 4 ganger alt på blå vest uten å fått fisk men har vært borti fisk alle gangene jeg var der!

Ja, lykke til. Neste helg kan bli spennende det, med mulighet for riktig store lakser. Du får bare spørre i denne tråden om det er ting du lurer på som du ikke får svar på via sidene til ØJFF, så er det forhåpentligvis noen som kan svare.

Gul sone er jeg ikke kjent på, men hører folk prater om et sted som kalles "Røret" som vistnok skal være ok fra land. Ellers ville jeg vel satset på Blå Øst framfor Gul om jeg ikke fikk kort på vest eller Rød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så at det var tatt en laks på rundt 6 kg men sjekka ikke så nøye at jeg fikk med meg noe navn på wobler.

Men man kan vel bare skrive seg opp på et sted? eller kan man skrive seg på vest og rød på engang??

Jeg og kamraten min kommer nok til å fiske med mark for det er hva jeg fisker best med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man kan vel bare skrive seg opp på et sted? eller kan man skrive seg på vest og rød på engang??

Jeg og kamraten min kommer nok til å fiske med mark for det er hva jeg fisker best med.

Man kan bare skrive seg på en plass, men det er ofte ledig på Blå Øst etter trekningen da den sonen ikke er like populær som Blå Vest og Rød.

På Blå Øst er det nedre del av Landskjæret og Hårningen som gjelder + Risøra (men det ser jeg nesten på som "nedre Hårningen") . Landskjæret kan jo være bra - riktig så bra til tider, men det er jo bare nedre del av skjæret blåkortet gjelder for. Hårningen er bra når det er oppgang av laks. Virker ikke som om laksen har lange stopp der. Men behagelig fiskeplass. Egner seg godt til markfiske bla.a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men kan han fiske på samme kort som meg?? jeg er 16 år nå jeg trur det skal gå greit ??

sett litt på google earth og da ser blå øst litt sjedelig ut og ganske stilleflytende men bildene er jo tatt 7 july så de bildene er nok ikke helt til å stole på :)

Har noen her bilder av øst sonen fra i år sånn at jeg får sett litt hvordan det ser ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan nok ikke fiske på samme kort som deg, med mindre han er under 12 år.

Fra foreningens side ( link ): Barn fisker gratis t.o.m. det året de fyller 12 på gul og blå sone. Ungdom betaler ½ pris på gul og blå sone t.o.m. det året de fyller 19.

Ellers er jo ikke Blå Øst stilleflytende akkurat. Du bør ta en titt over sonen neste gang du er der så ser du. Parker innerst i Elvegata og rusle 200 meter opp til en hytte/gapahuk. Området nedenfor den er fint. Og det står sikkert noen der og fisker som kan foretelle dere litt om plassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå har fisket tatt seg noe opp og det har blitt landet flere store lakser de siste par dagene.

Kjørte forbi der (og stakk selvsagt innom) for et par timer siden. Vannstanden har gått noe ned og nå kommer man fint ut på flueøra på Blå vest. Sto en fluefisker der - hvem vet? Kanskje han står og kjører laks akkurat nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå har fisket tatt seg noe opp og det har blitt landet flere store lakser de siste par dagene.

Kjørte forbi der (og stakk selvsagt innom) for et par timer siden. Vannstanden har gått noe ned og nå kommer man fint ut på flueøra på Blå vest. Sto en fluefisker der - hvem vet? Kanskje han står og kjører laks akkurat nå? :)

:) Og når skal du i aktion i elva att, Gabbe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke fiska mere en 4 ganger i drammenselva og de 4 gangene var det ved den bua nærmest fluesonene jeg var borti fisk der alle de 4 gangene jeg fiska der og husker jeg ikke feil er det det som er storsteinen???

ble barnevakt og har muntlig eksamen på tirsdag så blei ikke noen tur på meg:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det bestemt jeg skal til drammenselva i morgen og da kommer jeg til å prøve å få kort på blå vest eller øst men får jeg ikke kort på noen av dem blir det gul sonen for er litt dumt å reise så langt for å bare kansje få fiske...

Det blir nok mest markfiske for meg med digre doggisser!!! har ca 250 doggisser+ ca 300 hvitmeit så har nok nok meit!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.