Gå til innhold
Fiskersiden

Langesund Fiskefestival 2009


potbelly
 Share

Recommended Posts

  • Svar 177
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Prøvefiske er for sengevætere og putebitere.

Båten skal på vannet tidligst dagen før!

Fiske utstyr skal ligge godt gjemt i en mørk kjeller, og tacklene må være fra i fjor (eller året før).

Oppvarming til festivalen må være pussing av mur, legging av varmekabler, nytt tak eller lignende.

:mellow:;)

Håper vi sees på festivalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvefiske er for sengevætere og putebitere.

Båten skal på vannet tidligst dagen før!

Fiske utstyr skal ligge godt gjemt i en mørk kjeller, og tacklene må være fra i fjor (eller året før).

Oppvarming til festivalen må være pussing av mur, legging av varmekabler, nytt tak eller lignende.

:):)

Håper vi sees på festivalen.

Viggo er under pisken.

Hvordan går det med kjellerstua?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testfiske i går var vått.. men fikk ei Lange på 18m dyp når vi var på jakt etter brungylt. Litt kult når microstanga ble brukt, men hvor er brungylten?

Og ikke minst hvor mange stenger skal mann ha med seg til helga 3-4-5 tja blir nok for mange i år også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har hørt skulle det blitt avholdt et møte angående festivalen i går,med bl.annet havnesjefen.noen som vet noe om dette?

Noen av langesundsfiskerne som vil låne bort en båthenger en times tid i dag? skal montere ekkolodd :blush: båten er 18 fot og jeg skal montere ved slippen...håper på positiv respons :hailfs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det i alle fall endelig avgjort at det blir festival. Vi visste egentlig det, men det var greit å få et endelig "go" fra kystverket. Det kommer til å bli "avstengt" endel områder, blant annet Rognsfjorden (høyst sannsynlig) og da ryker feks Hvittinghausen og muligens Sandvika også... Det er jo synd, men sånn er nå en gang situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har hørt skulle det blitt avholdt et møte angående festivalen i går,med bl.annet havnesjefen.noen som vet noe om dette?

Noen av langesundsfiskerne som vil låne bort en båthenger en times tid i dag? skal montere ekkolodd :P båten er 18 fot og jeg skal montere ved slippen...håper på positiv respons :)

Har en båthenger stående på Herøya hvis responsen er dårlig fra Langesundsfolket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det i alle fall endelig avgjort at det blir festival. Vi visste egentlig det, men det var greit å få et endelig "go" fra kystverket. Det kommer til å bli "avstengt" endel områder, blant annet Rognsfjorden (høyst sannsynlig) og da ryker feks Hvittinghausen og muligens Sandvika også... Det er jo synd, men sånn er nå en gang situasjonen.

Hva med Jomfruland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Jomfruland?

Det er vi ikke sikre på ennå. I verste fall kan alt vest for sundet være "avstengt" område... Men vi vet ikke helt ennå. Vet ingenting sikkert før tidligst torsdag vil jeg tippe.

Bjørn fikk forresten låne henger av Viggo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen trenger en båt til festivalen kan jeg leie bort en yamarin 4730 big ride (15fot) med 45Hk Honda.. dersom jeg finner ekkoloddet her hjemme er det også med :D Ligger på veldig lur plass hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Restriksjonene på hvor vi kan fiske kan i verste fall bli langt strengere enn først antatt... Får forhåpentligvis mer info i morra formiddag.

Forøvrig er båten min innestengt langt inne i Trosbyfjorden, så jeg blir nok å sitte på land. Uten at det nødvendigvis er en tragedie, blir ikke akkurat mindre å gjøre der av denne skiten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med båten roger har da oz ? Det er lenge til neste festival,og jeg personlig synes det er trist om ikke du blir med... sikkert mange andre også...

Neppe så mange som sitter og griner fordi jeg ikke får meg et par dager på sjøen :lol: Litt skeptisk til å leie båt, dessuten gikk det just et lass penger på bildeler etter at min til nå så trofaste gamle Passat (kjekt referert til som "Hitlers hevn" av min bilmekanikerkompis) stoppa dønn midt på E18 her om dagen... Det er en million tingå gjøre på land, så Ronny grein i alle fall ikke av at jeg ikke kommer meg på sjøen :lol:

Det viktigste nå er å få gjennomført en så komplett festival som mulig. Det er fryktelig synd at 20-årsjubileumet skal bli markert med olje på tacklet, men sånn er nå en gang situasjonen. Som sagt, vi har bedre oversikt over hvor strenge restriksjonene blir i morra, men i verste fall kommer vi ikke til å få lov til å dra uttaskjærs i det hele tatt... Legg prøvefisket litt lenger inn i fjorden enn vanlig folkens...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende Roger har en meget snill pris å tilby en av de største bidragsyterne på dette forumet vel?Rapporter,bilder,råd etc.

Er jo viktig at vi grenlandsfolk får med de beste :lol:

Da er det neppe noe stort tap om jeg blir sittende på land og gjøre administrative oppgaver :lol:

Vi får se hvordan det går, hva som må gjøres og hvem som trengs hvor.

En annen ting: Til dere som eventuelt trenger båtplass... Jeg vil forhåpentligvis få en liste fra motorbåtforeninga i morra formiddag over ledige plasser i båthavna på Stoa. Send meg en mail på khanen"att"gmail.com hvis du skulle ha behov. Vet ikke før i morra hvor mange plasser det eventuelt er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Restriksjonene på hvor vi kan fiske kan i verste fall bli langt strengere enn først antatt... Får forhåpentligvis mer info i morra formiddag.

Huff, hørtes veldig kjedelig ut :(

Forøvrig er båten min innestengt langt inne i Trosbyfjorden, så jeg blir nok å sitte på land. Uten at det nødvendigvis er en tragedie, blir ikke akkurat mindre å gjøre der av denne skiten...

Som sagt har en båt for utleie.. penger, tja. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte de skulle stenge fra Langesundstangen og ut til såstein. Hvis dette stemmer, så får man iallefall fisket på hvittinghausen, selv om sandvika faller bort. Hvis de skal være ennå strengere nå, så skjønner jeg ingen ting. Er ikke mye olje å se ute. Bare tynn film her og der. Dette får de ikke aksjonert mot allikevel.

Håper de som sitter i disse møtene også stille spørsmål og ikke bare får svar! Vi skal selvfølgelig respektere den jobben som pågår, men de hadde vel sett at det ikke ble noen konkurranse i det hele tatt pga mas og tjas og mer båt på sjøen.

På kystverket sine sider sier de nå at det ikke er noe særlig med olje å observere på sjøen lenger. Og det er også lite inne i vikene. Dette bør jo være ett godt tegn. Var også utenfor skjæregg mot havaristen her om dagen, og da var det heller ikke noe olje å se der. Så skjønner ikke helt hvorfor de skal stenge av hele fjorden. Håper som sagt festival representantene stiller spørsmål, og ikke tar alt ukritisk tilbake.

"Helikopterttoktet var også oppløftende. Det er relativt lite olje igjen langs land også. Det betyr at det er samlet opp mye olje. Mest olje er det i området fra risør og nordover mot Kragerø, men også her er mengdene små.

Med strandrensegrauppa på plass beveger man seg over fra akuttfasen og over i saneringsfasen av aksjonen." sitat kystverket

Endret av fiskekongen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser det endel lysere ut, det gjelder åpenbart å finne en litt muntrere og blidere fyr høyt oppe i systemet... Det ser ut til at vi kan gå uttaskjærs, sannsynligvis blir det langt færre begrensinger enn først antatt, men bortover Fra Skjæregg mot Jomfruland blir det nok stengt. Det som gjør det litt vrient for dem som driver med prøvefiske er at vi ikke vet noenting 100% sikkert før fredag ettermiddag. Dette vil uansett bli annonsert på skippermøtet lørdag morgen. Når det gjelder prøvefisket tror jeg folk bare må bruke huet. Holde seg unna området rundt Såstein, Stråholmen og de avstengte områdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser det endel lysere ut, det gjelder åpenbart å finne en litt muntrere og blidere fyr høyt oppe i systemet... Det ser ut til at vi kan gå uttaskjærs, sannsynligvis blir det langt færre begrensinger enn først antatt, men bortover Fra Skjæregg mot Jomfruland blir det nok stengt. Det som gjør det litt vrient for dem som driver med prøvefiske er at vi ikke vet noenting 100% sikkert før fredag ettermiddag. Dette vil uansett bli annonsert på skippermøtet lørdag morgen. Når det gjelder prøvefisket tror jeg folk bare må bruke huet. Holde seg unna området rundt Såstein, Stråholmen og de avstengte områdene.

Men sørøst siden av Jomfruland er ikke stengt? Da får vi håpe været er med oss, lite vind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sørøst siden av Jomfruland er ikke stengt? Da får vi håpe været er med oss, lite vind.

Som sagt, ingenting er sikkert før på fredag ettermiddag/kveld. Alle vil få den samme informasjonen på skippermøtet lørdag morgen. Vi er veldig usikre på hva vi skal gjøre med Jomfrulandsområdet. Det vil komme litt info på http://www.langesundfiskefestival.no/ i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.