Gå til innhold
Fiskersiden

Røst 2009, 1.-10. August


obbien
 Share

Recommended Posts

Fiskedag 3 – onsdag

Onsdag våknet vi opp til tåke. Vi hadde sovet litt ut etter forrige natt og etter butikkbesøk og frokost/middag var vi klare til å gå ut på ettermiddagen. I dag var planen å gå sørover for kveitesatsning. Forholdene var ok da vi gikk ut og vi la kursen mot Vedøya og videre sørover. Men så tetta det seg til. Noe skikkelig. Man kunne omtrent ikke se noen ting. Vi bestemte oss for å avvente å dra langt dit vi egentlig skulle og heller prøve nærmere campen i stedet. Kanskje tåka ville lette etter hvert. Vi putra av gårde i 5-6 knop, noe fortere turte vi ikke å gå med tanke på evt. andre båter.

Da passet det greit å kjøre litt flatfisk-satsning, samtidig som jigger og sei til kveita var rigget i stangholderne. Flaut nok hadde verken jeg eller Kim fått opp en rødspette på stang før, dette var det på tide å gjøre noe med. Krokene ble egnet med ferske reker fra butikken. Så ble taklene sluppet ned. Trond på campen hadde tipset oss om denne plassen både for rødspette og kveite, så forhåpningene var ganske gode.

Og det tok ikke mer enn 2 minutter før Kim hadde fast fisk.

88266_s.jpg

Opp kom spetta, og størrelsen var grei. 1,2 kg og ny art! Denne hadde slukt kroken, så den ble tatt til mat.

Kim med sin første rødspette:

88267_s.jpg

1,2 kg i tåkehavet.

Ikke lenge etter nappet det på nytt.

88268_s.jpg

Opp kom en fin fisk av omtrent samme størrelse.

88269_s.jpg

Så fikk Marcus stifte bekjentskap med en søt krabat med tydelige klare farger.

88270_s.jpg

Vakre fisker de spettene. Straks etter fikk han en til. Nå hadde 2 medlemmer av Team Sluk fått 2 spetter hver, men jeg sto fortsatt uten. Men det skulle bli fisk også på meg.

88271_s.jpg

88272_s.jpg

Marcus fikk et pent eksemplar.

88273_s.jpg

1,2 kg igjen.

Spettene fortsatte å ta agnene aktivt, men innimellom disse fikk Kim en sandflyndre. Dermed tok han ledelsen i flyndrekonkurransen til Team Sluk.

88274_s.jpg

88275_s.jpg

Tåka gjorde at onkelkim og obbiens briller ble full av fuktig dugg.

88276_s.jpg

Ny vakker spette. Ikke så stor da.

Vi fikk et tyvetalls spetter. De fleste lå på rundt 1 kg. I den interne konkurransen var det Marcus som dro i land seieren, med 1 stakkars fisk bedre enn oss andre. Men det er jo sånn det bruker å være; svenskene vinner.

Vi tok en pause i flyndrefisket for å skaffe oss mer småsei på en annen plass til nærheten. Det ble noen, og en del 5-kilostorsker som bifangst. Trolling etter kveita prøvde vi også, uten resultat.

Så ble det skikkelig tungt hos Marcus. Her var det bra vekt i andre enden. Kanskje det kunne være en gigantisk kloskate? Etter noen tunge minutter var dette resultatet:

88277_s.jpg

Stortare tatt på hel reke.

Vi hadde håpet at tåka skulle lette så vi kunne gå til de bedre kveiteplassene, men i stedet ble det bare verre. Vi kunne vel kanskje ha gått dit, men man er ikke så høy i hatten når sikten er maksimalt 5 meter. Heldigvis hadde vi kartplotteren, hvis ikke hadde vi vært helt desorienterte. En stund etter solnedgang la vi turen tilbake til campen, det tok jo litt tid å komme seg inn med ”sjarkfart”. På veien ble det tid til noen spøkelseshistorier samt annet skitprat. Campen med flytebrygga så vi ikke før vi var et par tre meter unna..

Vi håpet på litt mindre tåke til neste dag. Kveita fikk vi ikke i dag heller… i morgen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskedag 3 – onsdag

Vi håpet på litt mindre tåke til neste dag. Kveita fikk vi ikke i dag heller… i morgen da?

Ja, det brygger opp til nokka no... Eller hur? Forøvrig glimrende rapporter. Likte at dere poster rapporten fra turen som føljetong. Spennende å følge med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskedag 4 - torsdag

Etter gårsdagens tåkebankett var vi gira på å komme oss tidlig opp og leite etter diverse fisk av ymse størrelser. Både stor torsk, sei og kveite sto høyt hos alle. Men kanskje seien mest av alt. Dog enn så tidlig vi var oppe lå tåka som tykk graut på lillejulaften. Så det blei med litt ekstra søvn. Men bare litt, for vi var enormt fiskesugne. Så vi sto opp og begynte å gjøre oss klare.

88312_s.jpg

Våken og opplagt som bare det.

Etter inntatt morrakaffe og frokost tanka vi opp Måsen og gjorde klar for ett nytt pass. Vi var gira og vi måtte bare out on the open sea. Vi tøffa ut mot nordgrunnene og vi fantaserte vilt om stor sei.

Når vi etter 20 minutter kom ut mot grunnen så var tåka tykk men håndterbar. Vi la oss i samme driftet som vi hadde gjort mandag. Det var sei her bare i litt mindre størrelse, de fleste rundt 5kg. Dog fikk Marcus et litt større eksemplar.

88313_s.jpg

Bra sei fightes

88314_s.jpg

Sei på 8 kg. Grei start.

Vi fikk en del pen småtorsk opp mot 5 kg også. Men fisket tok ikke helt av som det hadde gjort på mandagen.

88315_s.jpg

Øyvind med ok sei.

Etter første drift hadde vi fått en del ok fisk, men vi var ikke helt fornøyd og prøvde et annet drift. Det skulle vise seg å være et relativt fiskelaust drift med noen slengere innimellom. Nå hadde straumen snudd helt og drivretninga blei mer vestlig. Vi planla et drift fra Hausen vest mot Flua. Storparten av driftet blei fiskelaust. Men da vi begynte å nærme oss Flua begynte både gjedd og sei å ta i.

88328_s.jpg

En av mange stabbsei

88317_s.jpg

Torsk og sei, aldri lei.

Jeg ville prøve å få sei på haspelutstyret, så jeg rigga om utstyret og festa på en liten jigg. På første nedslippet så var det noe som røska tak i jiggen min 10 meter under båten. Fisken var stor, det var ingen tvil om det. Sakte men sikkert begynte fisken ferden ned mot bunnen igjen. Bremsen var kraftig stilt. Og jeg hørte det knake i det lette utstyret.

88320_s.jpg

Herlig kamp med tung torsk

88321_s.jpg

Etter at fisken hadde rast ut x antall meter begynte ferden opp mot overflaten. Det var tyngde i andre enden av snøret. Fisken kom nå mer eller mindre ganske villig med opp. Etter en 10 minutter lang kamp kom fisken til syne. Om lag 15kg kunne vi estimere den til. Vi hadde i utgangspunktet tenkt å slippe den tilbake men den var blåst opp så vi var nødt å kakke den. Så da kunne vi liksågodt veie den. 16.6 kg og årets hittil største sommertorsk for meg.

88322_s.jpg

Fisket var veldig bra men de riktig store fiskene var det ikke. Noen 10kgs torsker og 5 kgs seier.

88318_s.jpg

Her er det full flex på lett utstyr.

88319_s.jpg

Marcus med en av mange av denne størrelsen

88323_s.jpg

Flatt hav.

88324_s.jpg

Øyvind

Men etter en stund så var det som om noen skrudde av en bryter. Ingenting ville ta noen plasser. Og vi bestemte oss for å ta kveld og satte kursen mot land.

På veien inn så vi en planke drivende samt en hel del tang. Dette kalles vel for Hoinndagan så vidt jeg vet. Som de hensynsfulle med menneskene vi er tok vi opp planken så ingen andre skulle ødelegge propeller og diverse instrumenter på planken. Og det var masse små fisker på planken. Den ene trur vi er en liten rognkall men de andre er vi usikre på.

88325_s.jpg

88326_s.jpg

Dagen blei avslutta med hjemmelaget pizza ala Øyvind speciale.

Etter middag tok Øyvind og Marcus seg et lite kveldspass etter kveite. Kim var ikke helt i form og ville slappe av på land. Etter en liten stund var vi framme og la vi oss til på ca. 30 meters dyp. Ikke den beste drivfarta, men det skulle da være muligheter.

Kort tid etter var det fisk på Øyvind. Et lite kveitebarn på 3 kg. Fisken slapp i overflata, så den ble ikke fotografert. Like etter hadde Marcus tydelige hogg på den hele seien og Øyvind hadde også et par napp, uten kroking. Et stykke over midnatt var det blitt ganske mørkt og da regnet kom ga vi oss for dagen. Greit å få ladet opp batteriene før morgendagens langpass.

Endret av onkelkim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne turen kunne det ha vore skreve bok om! :)

Kjempegreier, gratulerer med endå meir fangst!

Trur begge dei to fiskane på slutten er rognkjeks/rognkall yngel, berre i to forskjellige stadier, men er ikkje sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur begge dei to fiskane på slutten er rognkjeks/rognkall yngel, berre i to forskjellige stadier, men er ikkje sikker.

Nei....ene er rognkjeks og andre ringbuk.

Flott føljetong. Handler virkelig om å treffe kveita der oppe. Vi har ikke hatt fullklaff på noen av de 3 turene jeg har vært på der oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskedag 5 - Fredag

Denne dagen hadde vi planlagt å legge sydover mot diverse fiskeplasser. Været var helt fantastisk, blikk stille og en deilig temperatur. Dette gjorde forhåpningene ekstra store. I det vi runda Vedøy lå tåka tykk som graut men det var bare kortvarig. Etter vel 10 minutters putring var vi igjennom tåka og vi kunne igjen nyte solas varme stråler.

88378_s.jpg

Team Sluk er klar for en ny dag!

88379_s.jpg

Skomvær fyr i tåka

Først på agendaen var den legendariske skapningen havets dronning. Denne fisken hadde gjemt seg for oss hele uka, det måtte vel være vår tur nå? Vel, Øyvind fikk jo en liten baby dagen før, men det kan vel strengt tatt ikke kalles ei lita prinsesse engang? Uansett, vi la oss mellom Trenykken og Hernykken og planla et drift ut mot vest. Diverse jigger blei testa ut uten det store resultatet. Vi hadde 4 hogg og etter vel 3 timers kveitefiske fikk vi endelig nok. Vi satte kursen ut mot the open sea. Vi skulle teste etter dronninga på en del plasser vi hadde sett oss ut på forhånd. Det var dønninger på 2 meter her ute. Men relativt vindstille. Vi drifttesta i totalt nye 3 timer. Resultatet var flere torsk opp mot 10kg. Ingen definitive kveitehugg engang.

88380_s.jpg

Grei lyr

88381_s.jpg

Ok sei

Vi fikk dekt store områder i.o.m. at vi dreiv med 1 mil. Og etter 6 timer blei vi endelig lei. Vi begynte å saumfare grunnene sydover for fisk. På vill leiting etter fisk kom vi over noe av de råeste av torskerace jeg kan huske. Vi planla et drift fra Sørskallen mot Ytterskallen. Og vi rakk så vidt å komme ned før stabbseien beit på.

88382_s.jpg

Kim med storsei

Etter hvert begynte torsken å ta i. Hele loddet viste at det var fullt av fisk. Enorme forekomster. De minste vi fikk var kanskje 7 kg. De fleste rundt 10 kg.

88383_s.jpg

Marcus

88384_s.jpg

Kim med gjennomsnittsfisk

Når man sitter i et slikt race så går tida så himla fort og jeg trur vi dreiv i kanskje 1 time før fisket dabba av. Men på den tid hadde vi nok dratt over 150 kg pr. mann. Catch and release ofc. De største torskene var henholdsvis 15 og 16 kg.

88385_s.jpg

Kim drar på pen torsk

88386_s.jpg

16 kg

88387_s.jpg

Marcus kjører fisk

88388_s.jpg

Stortorsk på vei

88389_s.jpg

88390_s.jpg

Kim med bra torsker

88391_s.jpg

Men det vi la merke til etter dette driftet var at vinden hadde tatt seg betraktelig opp. Han var oppi frisk bris og med strømmen som går en vei, dønninger som går en annen vei og til slutt vinden og bølgene fra sin egen vei. Bestemte vi oss for å gå tilbake til der vi starta dagen og gi dronninga enda en sjanse.

88392_s.jpg

Kveitefiske igjen

88393_s.jpg

En kjent plass

Det var faktisk litt kaldt, og når klokka nærmet seg midnatt bestemte vi oss for att nok er nok. Foran oss venta Rotspätten und wein mitt kartoffelen.

Endret av onkelkim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskedag 6 lørdag

Planen for lørdag var et nytt langpass. Nå skulle vi være ute hele dagen, uten noen avbrudd. Været var igjen strålende, selv om tåka i blant omsluttet oss. Men noe problem var den ikke. Vi dro nordover i dag.

Nå ville vi ha storsei! Og da ikke de små 5-8-kilosene som vi hadde fått mengder av så langt, men helst 15+. De riktig store hadde vi ikke sett siden første dagen. Vi hadde fått nyss i at en annen gruppe hadde fått bra sei på dypt vann de foregående dagene, så vi la oss til på 180 meter og begynte å drifte.

Etter vel 5 minutter sa det pang hos Marcus. Jiggen var på tur ned og hadde nådd ca. 30 meters dyp da det stoppet opp i noe. Marcus kjente at noe var på og løfta stanga i et kontant tilslag. I andre enden kjente han en massiv tyngde. Deretter føk snøret av snella i vill fart. Megasei! Etter et drøyt minutt med kontinuerlig utras gikk fisken av jiggen. Marcus gjorde et skuffelsens hopp i båten. 15 + garantert, mest sannsynlig var fisken nærmere 20 kg. Det kan selvfølgelig ha vært en kveite også, men Marcus har fått mange av dem før og syntes dette heller minnet om storsei. Ergerlig i alle fall!

Så var det min tur. 30-40 meter nede i sjøen dulta jeg borti noe. Jeg stoppa opp og nappet rolig med jiggen, til det gikk fisk på. Småsei… kjedelig. Jeg sveiva fort opp og løfta fisken over rekka. Skulle akkurat til å kroke av den lille seien, da jeg så noen merkelige finner. Dette var jo ingen sei, men derimot…

En knurr!

88450_s.jpg

Jeg hadde altså fått en knurr langt oppi vannlaget her ute. Det var ikke akkurat hva jeg hadde ventet å få på Røst, men like fullt en ny art for meg :closedeyes: Fisken var vel ca. 400 gram og tok på en 450 grams jigg…

Det ble ingen flere knurr, men en god del mellomsei mellom 4 og 7 kg. Her er et eksemplar.

88451_s.jpg

88452_s.jpg

88453_s.jpg

Marcus kjører sei. Noen av dem kom fort opp, mens andre ruste som galninger. Gøy når utstyret er lett i alle fall.

88469_s.jpg

Kim med turens feiteste brosme. Fysj!

88455_s.jpg

Med sei på kroken blir det naturlig nok en del på kryss og tvers med snørene..

88456_s.jpg

Marcus med fin sei.

Så dabbet fisket av. Det gikk et par timer omtrent uten noe som helst. Men Marcus ga ikke opp og satte på en superjigg. Like etter var det på nytt bråstopp midt i sjøen og fisken fór av gårde. Ny svær fisk. Etter en kort fight slapp også denne, og det framkalte noen svenske gloser som ikke egner seg på trykk. Ganske sikkert sei på godt over 15 kg dette også..

Det var nå tidlig kveld og vi bestemte oss for å ta et flytt til en grunne som hadde gitt bra med stortorsk tidligere i uka. Vi driftet fra ene kanten av grunna, over toppen og ned i bakken på andre sida, uten noe fisk å skryte av. Nei, dette var dødt tenkte jeg. På tide å bytte utstyr. Vi hadde fisket med jigger i hele dag, så jeg tok fram en kraftig fortom med en glidebom og monterte en sei på 1,5-2,0 kg. Ganske mye større enn de vi normalt brukte til agnfisk. Nå var det stor fisk som gjaldt.

Vi hadde nå kommet et stykke utenfor toppen og driftet med ca. 1,5 knops fart over ca. 70 meter vann. Jeg nådde bunnen, og startet å jigge litt med seien. Det var ikke gått mer enn 2 minutter, før jeg kjente de første smånappene. Tankene gikk gjennom hodet mitt, dette er sikkert bare en ny småtorsk, men hold hodet kaldt.

Det fortsatte å smånappe. Jeg holdt stanga rolig… Så var tyngden der og jeg smalt til i et kraftig mothugg. Yes! Fisken satt og det var ikke småtterier. Her var det ingenting jeg kunne gjøre, annet enn å se snøret suse av snella. Heftig og jeg hadde en anelse av hva dette var…

Etter noen minutter stoppet fisken å rase og jeg kunne begynne innsveivinga. Men så tungt! Det gikk ikke særlig fort akkurat, men jeg fikk da inn snøre. Jeg begynte å antyde at Kim og Marcus kanskje burde klarere dekk og finne fram noe å berge dette med. Nei, vi må se hva det er først, sa de. Det kan jo være en torsk. Da må den være gigantisk, repliserte jeg.

88457_s.jpg

Her fightes fisken.

Det nærmet seg nå. Snøret sto omtrent rett ned og jeg begynte å bli sliten. Det var blytungt. Marcus fulgte spent med og Kim dokumenterte. Der var fortommen. Ingen torsk, nei. Der nede kom en fisk med kjeften loddrett opp. Kveite! Marcus hadde nå den ene kveitekroken i handa, men ba Kim finne den andre. Men hvor var da den?

88458_s.jpg

Kveita var nå i overflata. Den bukta seg et par ganger og før Kim rakk å nå fram med den andre kroken var det rett ned til bunns igjen i en faderlig fart. Kanskje like greit! Tror neppe kveita var klar for landing enda.. Dessuten så jeg at kroken satt godt nedi svelget.

88459_s.jpg

Herlig utras ned til bunnen

Noen minutter senere var det å begynne å pumpe fisken opp fra bunnen. Tåka lå nå tett rundt båten, men noen solstråler presset seg igjennom ned til den blanke overflaten.

88460_s.jpg

Hardt press på fisken.

Alt dette hadde inntil nå blitt filmet av Kim, men nå behøvde Marcus hjelp til landing av fisken. Vi hadde én mann for lite til å fortsette håndfilming, så derfor satte Kim fra seg kameraet lenger bak i båten slik at alt kom med :)

Kim og Marcus var nå klare med hver sin kveitekrok og planla hvordan de skulle klare å berge fisken. Jeg var mer enn litt nervøs og manet til resolutthet og bestemthet når øyeblikket kom.

Så var fisken igjen i overflata og begge to gjorde akkurat som planlagt…

88461_s.jpg

Fisken på tur over ripa.

Kveita var min! Og vi skjønte fort at denne var større enn den jeg fikk for tre uker siden. Jeg var helt skjelven og det tok noen minutter før jeg fikk til å posere med fisken.

88462_s.jpg

88463_s.jpg

Så var det tid for måling og veiing. Fisken var 149 cm lang og veide 39,2 kg. Den var rimelig tom i magen, slike kveiter veier jo som regel mellom ca. 45 og 50 kg. Men kanskje den derfor var sulten og dermed tok seien min? :) Ny pers i alle fall.

Vi fisket et par timer til før vi tok turen på land.

88464_s.jpg

Ganske trolsk stemning utpå der.

88465_s.jpg

Hode mot hode.

Det ble en vellykket lørdag til slutt.

Fiskedag 7 søndag

Vi kom ganske sent i seng dagen før og dermed ble det ikke tid til mer enn et 5-6-timerspass på søndag. Det ble lagt etter kveita. Vi hadde fått ny båt denne dagen, ettersom det kom nye gjester som ønsket den finske Kulkurien. Helt ok for oss, men ingen tvil om at vi likte den finske båten best.

88466_s.jpg

88467_s.jpg

Det blåste godt denne dagen, for én gangs skyld får man nesten si. Da var det greit å ligge nært land for å prøve å få flere dronninger. For å gjøre en lang historie kort, vi hadde en trivelig økt på havet med masse skitprat, men ingen kveite. Det ble med 5 hugg. I 16-tida kjørte vi inn til land for å pakke og rydde i bilen. Man kan trygt si at den var stappfull…

Så var Røst-turen over for denne gangen. En flott uke med supert vær og mange gode opplevelser. Fisket kunne selvsagt vært bedre og ikke alle i Team Sluk nådde alle sine mål for turen, men året er jo ikke slutt enda :) Mulighetene for en retur til neste år er nok også tilstede.

88468_s.jpg

Tight lines!

Endret av obbien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempemessig. Det ser ut som dokker har mollkosa dokker ei hel uke :)

Har funnet ut at den lengde/vekt-tabellen er meste egnet som ei rettesnor. Kveita varierer mye i fasong og fisketykkelse. Noen er sirkelrund mens andre er mer langstrakt. Den fisken dere fikk så mer avlang ut og var på ingen måte mager.

Hadde dere noe respons på jigen fra Savage Gear? Danskene hadde sånne, men jeg tror de fikk mer på Stormjigen enn denne. Jeg synes den virket stivere og mer livløs enn Stormjig. Ser også at Per Jonasson skryter av disse jigene, men jeg er ikke så sikker på om de får mer på denne enn Stormjigen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dere noe respons på jigen fra Savage Gear? Danskene hadde sånne, men jeg tror de fikk mer på Stormjigen enn denne. Jeg synes den virket stivere og mer livløs enn Stormjig. Ser også at Per Jonasson skryter av disse jigene, men jeg er ikke så sikker på om de får mer på denne enn Stormjigen..

For meg ser dette ut som en Royber jigg, 2. generasjon.. Vel ikke samme som savage gear Herring jigger som Per tester .Savage sine er vel ikke i handel før neste år. Ser av bloggen at Wildwater på værøy har fisket bra med Royber jiggene, kjedelig at disse bare er til salgs iEU- land, har leitet på nettet men virker som det er bare tyske og noen nederlanske siter som selger disse og da ikke til Norge.Storm sine er bra, mulig litt mer flashe farger på Royber og Savage gear. Men det er vel sånn at alt må prøves hvertfall EN gang og man kan vel ikke ta sjansen på å sitte uten en jigg som NOEN får fisk på :);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dere noe respons på jigen fra Savage Gear? Danskene hadde sånne, men jeg tror de fikk mer på Stormjigen enn denne. Jeg synes den virket stivere og mer livløs enn Stormjig. Ser også at Per Jonasson skryter av disse jigene, men jeg er ikke så sikker på om de får mer på denne enn Stormjigen..

For meg ser dette ut som en Royber jigg, 2. generasjon.. Vel ikke samme som savage gear Herring jigger som Per tester .Savage sine er vel ikke i handel før neste år. Ser av bloggen at Wildwater på værøy har fisket bra med Royber jiggene, kjedelig at disse bare er til salgs iEU- land, har leitet på nettet men virker som det er bare tyske og noen nederlanske siter som selger disse og da ikke til Norge.Storm sine er bra, mulig litt mer flashe farger på Royber og Savage gear. Men det er vel sånn at alt må prøves hvertfall EN gang og man kan vel ikke ta sjansen på å sitte uten en jigg som NOEN får fisk på :);)

haha spot on! Akkurat sånn det er! Dem blei bestillt via Marcus som er svensk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Royber-jigger, ja, ikke Savage Gear. Bra at Marcus er svensk akkurat der ;) Synes Royber-jiggene var veldig myke og hadde en meget bra bevegelighet. Også lukter de himmelsk :) Spennende jigger som vi skal anskaffe flere av..

Kveita var vel ikke mager, men: den hadde en innbuling (eller hva det nå heter, motsatte av utbuling) på den ene siden, og den var omtrent helt tom i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Royber-jigger, ja, ikke Savage Gear. Bra at Marcus er svensk akkurat der :blush: Synes Royber-jiggene var veldig myke og hadde en meget bra bevegelighet. Også lukter de himmelsk :wacko: Spennende jigger som vi skal anskaffe flere av..

Spennende. Har aldri hørt om Royber-jiggen - lærer stadig nokka nytt. Har Marcus testet denne da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende. Har aldri hørt om Royber-jiggen - lærer stadig nokka nytt. Har Marcus testet denne da?

Vi testet dem for første gang nå på Røst. Vi bestilte fra Tyskland til Sverige (Marcus fikk dem videresendt derfra). Skal se om jeg ikke finner en link senere. Men nå er pausen over, tilbake på jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mailet med Roy Polinski, www.koederbau.de, igår, og han var vennligheten selv på mail og skulle sende meg en hel Helv******... masse jigger og shader. :) (ikke gratis ...) forteller ellers at han åpner engelsk nettshop snart som er tilgjenngelig for skandinaver også. Synes Royber ser spennende ut, masse fine fager og fasonger, er mulig tilsatt luktstoff? ellers litt spent på holdbarheten av krokinnfestinger i shadkroppen og om det blir mye bunnapp med løse trekroker hengende under? Mulig vil krokingen være bedre en på singelkroket Storm-jig også

Endret av persa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.