Gå til innhold
Fiskersiden

Greenpeace Dumper Granittblokker For Å Forhindre Skadlig Bunntråling


cb
 Share

Recommended Posts

http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/greenpeace-legger-granittblokker-i-kattegat-2854464.html

Dumpingen foregår på et område som er vedtatt fredet, men dette overkjøres av svenske fiskerimyndigheter. Lite poeng i å frede noe i teorien når det er praksis fortsatt er fritt fram for å tråle. Greenpeace får en tommel opp fra meg! Steinstrukturer på bånn er dessuten bra for fiskemiljøet.

Leser at de "truer" Norge med det samme. Velkommen skal de være! Bånntråling og snurpenøter er de største grunnene til at havets fiskebestander er truet. Tråling er på grensen til statsstøttet miljøkriminalitet. Store områder ødelegges for mange år fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vinter la de også ut granittblokker (fra Larvik) ved øya Sylt. Også der var det, på papiret,opprettet et marint verneområde. Men trålingen og uttak av grus fortsatte år etter år. Det ble mye skrik og skrål, men det stillnet fort da det viste seg at politikerne ikke ville gå til kamp mot Greenpeace. Det er et tankekors at land som flyter over av såkalte miljøvernere og miljøpolitikere viser omtrent null interesse for det som skjer i havet.

Flott gjort av Greenpeace og jeg håper flere enn meg gir dem en slant ettersom de ikke, i motsetning til de andre, vil sponses av myndigheter eller bedrifter. Jeg er oppdratt til å "hate" dem men har sett at de gjør veldig mye bra .

Sportsfiskefjorden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med dem som mener at utarrangerte båter, skip og rigger er yppelig egnet som kunstige rev. Vi trenger mange kunstige rev rundt omkring, og " flytende vrak" er det nok av langs kysten. Svenskene har utplassert kunstige rev noen steder på Vestkysten og resultatene er over forventning.

Greenpeace har lagt ut mere stoff om "steinsettingen" på nettsidene sine..

Sportsfiskefjorden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke "dumt" dette, håper bare granittblokkene er skikkelig høytrukkskylt å desinfesert før dumpingen :wacko:

Han jo være baskelusker å bakterieinnholdig fuglebæsj osv på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.