Gå til innhold
Fiskersiden

Eg E Så Sjukt Gira At Eg Må Dela Gleden


fiskematre
 Share

Recommended Posts

Hadde ei ørretstang i bilen som eg måtte prøva litt på ein fin plass eg kjørte forbi.

#5 fluestang med 0,15 fortom som eg hadde brukt på ørretfiske.

Det klaska faktisk på ein Havabbor på 2,385 Kg! Og vips forsvant nattesøvnen min. Min første Havabbor! DEILIGT!!!! :)

Måtte berre delast.....

Endret av fiskematre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner!!

Kan legge til at fisken ble tatt på en svart wolly bugger med gullhode, ikke akkuratt Runar Kabbes fluer :huh:

Har nå høstet inn litt fluer til helgas jakt etter ny borre. Ser ut som at det kan være flere store Havabbor som svømmer uti der.

Skal prøve å få lakt ut bilder også.

Et par spørsmål ang Havabbor:

- hva er "normal" størrelse på Havabbor?

- er det mest sannsynlig flere fisk i området når det først er fanget én?

- Hvor utbredt er havabbor på vestlandet og området Haugesund og innover fjordene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott borre!

1. Tja si det- men 1-2 kg er definitivt vanligere enn over 2kg, men andelen 2kg fisk har økt siste 2 årene. Men finnes mange som har bedre kunnskaper om det enn meg da.

2.Ja

3. KAn ikke uttale meg om hele vestlandet men Hgsd og innover- og endel nord og sør også- finnes den overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og havabbor i toer'n har passert grensa til det kriminelle?

Grattis med fin fisk, fiskematre!

hehe :D

Men det var egentlig ikke noe problem å kjøre fisken med #5 stang, bare mye morro! Det som fikk hjertet til å hoppe var at jeg hadde 0,15 fortom.

Synest egentlig generelt når det gjelder fluefiske at det fiskes med for stort utstyr. Husk at den laksen/sjøauren de tok på 18-20 kg ble tatt på #4 stang!!!

Men når det gjelder catch & release så kan det være en fordel å kjøre litt større utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde igjen med femmerstanga litt før full flo idag, men denne gang med 0,25 fortom.

På første kastet satt det en ny havabbor på, flotte utras! Har aldri hørt snella skrike sånn før!

2,5 Kg viste vekta, og denna gjor enda bedre for kroppen da jeg faktisk prøvde å fiske etter havabbor. Tok den på en stor mørk flue med muddlerhode og fast sinktip. Denne tok på samme type inndragning som den andre, pause, kraftig rykk, pause osv....

Catch & Release....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.