Gå til innhold
Fiskersiden

Sørv?


Recommended Posts

Hvis det er flire i vannet, satser jeg på hybrid:)

Det vet jeg ikke om det er.....

Hva får deg til å mene det?

Finnes det andre arter i Einedammen i Asker? (Hvis det er bare sørv der føler jeg meg LITT teit som startet denne tråden)

Liten krabat, men det ser vitterlig ut som en sørv ja.

Hvor tok du den?

Tok den i Einedammen i Asker. Jeg fisket der i nøyaktig 1 minutt :wacko: Kunne sikkert fisket opp noen litt større men jeg skulle avgårde for å lure dvergmalla....

Endret av nanablag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sørv, suter og solabbor der. Alt av type akvariefisk.

Sørv som akvariefisk? Har folk virkelig sørv i akvariene sine? o.O

Kanskje jeg burde dra et sted for å få en sørv som ikke er type akvariefisk?...

Betyr dette at jeg strengt tatt ikke burde føre opp sørv på lista mi?

Jeg burde kanskje brukt noen minutter til da for å få en solabbor, som i følge enkelte ikke burde føres opp på lista uansett :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hjelpen :D

Jeg var 98% sikker selv, men var usikker på om det var denne munnstillingen som mentes med "underbitt". Morten kjenner jeg godt da den pleier å plage meg med å ta agnet mitt så det er nesten merkelig at jeg synes det er så vanskelig å skille disse to :)

Er kanskje det letteste å se på ryggfinnens plassering i forhold til bukfinnene?

Nå som sørven er fått har jeg vel fått de ferskvannsartene som er veldig enkle og må begynne å satse litt mer for hver art :)

Hvis noen sier at røye er enkelt så svarer jeg at jeg har mange flere fisketimer etter røye enn etter de fleste artene jeg har fått tilsammen...... (huff.. har vel norgesrekord i blanking der :))

Jeg vet jeg finner mye info i forumet, men er det noen som har en idé om hvor jeg kan fiske f.eks suter uten å måtte dra for langt? (Jeg er bosatt på Toten)

Suteren skal visstnok finnes i drengsrudvann hvor jeg var i går, men gårsdagens innsats på det feltet ga bare mort. (Mulig min metdode var helt feil.... foret opp med ca en boks mais og duppmeitet over foringa med 2 maiskorn på kroken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen sier at røye er enkelt så svarer jeg at jeg har mange flere fisketimer etter røye enn etter de fleste artene jeg har fått tilsammen...... (huff.. har vel norgesrekord i blanking der :P )

Eg har heller ikkje røye! B) Har kun gjedde, ål å aure av "ferskvassfisk". Ålen tok eg i saltvatn, og gjedda vog 340 gram og eg brukte vel tilsammen eit døgn på å få den. :)

Elles finns det ikkje fleire ferskvassfisk på Sunnmøre enn røye og laks, og eg har ikkje fått nokon av dei. :(

Får håpe eg får tid/pengar til ein artsturne til austlandet ein gong i tida ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har heller ikkje røye! :) Har kun gjedde, ål å aure av "ferskvassfisk". Ålen tok eg i saltvatn, og gjedda vog 340 gram og eg brukte vel tilsammen eit døgn på å få den. :)

Elles finns det ikkje fleire ferskvassfisk på Sunnmøre enn røye og laks, og eg har ikkje fått nokon av dei. :(

Får håpe eg får tid/pengar til ein artsturne til austlandet ein gong i tida ;)

Skal jeg komme til Sunnmøre så kan vi blank på røye sammen? Ler

Laks, ørret og røye er jo FISK! Det meste andre er jo bare for spesielt interesserte og særinger som meg :)

Det finnes vel egentlig bare 4 arter som er bra både for sporten og på bordet og det er de tre nevnte og kveite....

Bra for alle disse andre at det finnes tullinger som meg som kjører i timesvis for å ta dem.... (og enda har jeg ikke spesielt mange arter o.O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes vel egentlig bare 4 arter som er bra både for sporten og på bordet og det er de tre nevnte og kveite....

:o

Har du ikkje smakt lettsalta lange? Eller brosme? klippfisk? Fiskegrateng? Fiskekaker med torsk, hyse, lyr? Steikt torsk...eller endå beire; hyse, med kvit saus og reker? Breiflabbgryte? Steinbitkaker? Seibiff? Grilla makrell me sitronpepar? MMMMmmmm.... :)

Av all fisk eg har smakt er vel røykt hyse og tørrsteikt mikrogjedde det kjedeligaste...og lutefisk?...wtf? :) Salt, slimete og semi-transparent = Snørr. Takk gud for baconet som følgjer med.

For øvrig meiner eg at all fisk er bra for sporten, med unntak av sypike. :)

Endret av Dr. Hook
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elles finns det ikkje fleire ferskvassfisk på Sunnmøre enn røye og laks, og eg har ikkje fått nokon av dei. :)

Ørret går vel også i ferskvann, som laksen?

Dessuten har jeg hørt rykter om både gjedde og abbor på sunnmøre uten at jeg kan si hvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må selvfølgelig føre opp solabbor også, da dette nå er en reproduserende norsk art.

Det faktum at jeg ikke fikk den skal jeg med andre ord bare overse?

Jeg fisket i einedammen og visste ikke at det var solabbor der, derfor avsluttet jeg fisket etter 1 min :)

Har du ikkje smakt lettsalta lange? Eller brosme? klippfisk? Fiskegrateng? Fiskekaker med torsk, hyse, lyr? Steikt torsk...eller endå beire; hyse, med kvit saus og reker? Breiflabbgryte? Steinbitkaker? Seibiff? Grilla makrell me sitronpepar? MMMMmmmm....

Av all fisk eg har smakt er vel røykt hyse og tørrsteikt mikrogjedde det kjedeligaste...og lutefisk?...wtf? Salt, slimete og semi-transparent = Snørr. Takk gud for baconet som følgjer med.

For øvrig meiner eg at all fisk er bra for sporten, med unntak av sypike.

Smakte lange i sommer, ikke imponert... Fiskekaker er nesten smakløst..

Lutefisk er godt :) Blir helt forferdelig ved litt feil tilberedning..

Sypike :o Den mangler jeg :o I likhet med nesten all annen fisk i saltvann ....

Jeg er overbevist om at sypike hadde vært kult for meg :o

jeg skal ikke spørre om sypikeplasser da jeg antar at det er godt bevarte hemmeligheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørret går vel også i ferskvann, som laksen?

Dessuten har jeg hørt rykter om både gjedde og abbor på sunnmøre uten at jeg kan si hvor.

Den setninga vart litt feil. Eg meinte at i TILLEGG til dei eg hadde fått (aure, ål og gjedde), så er det kun laks og røye på Sunnmøre. Forstår godt at du misforto meg på heilt feil måte. :P

Gjedde finnast i minst 2 vatn i Langevåg, men abbor er derimot ei myte, etter det eg har lest meg opp på.

Sypike :o Den mangler jeg :o I likhet med nesten all annen fisk i saltvann ....

Jeg er overbevist om at sypike hadde vært kult for meg :D

jeg skal ikke spørre om sypikeplasser da jeg antar at det er godt bevarte hemmeligheter :)

Notorisk agntjuv, er artig med den fyrste, men etter nummer 100.000 mister den sjarmen. :P Andre meiner derimot at svarthå og hågjel er ei pest og plage, sjølv om eg skulle gitt mykje for å få ein av dei! :) Summa summaraum er vel at ein manns ufisk er annan manns draumefisk, og det tykkjer eg er bra. :)

Endret av Dr. Hook
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler denne tråden har gått litt off topic nå :)

Hehe.. det vel min egen skyld :)

All hjelpe til å skaffe nye arter mottas med takk, men regner med en god del kommer til å ordne seg helt av seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.