Gå til innhold
Fiskersiden

Flytebryggene i Langangen


Martin S
 Share

Recommended Posts

Ganske sikker på jeg har fått Sypike der, men jeg får Sypike overalt da, jeg husker en gang på Hardangervidda..... ;)

Men, jeg er nokså sikker på at jeg er den eneste som har fått sypike, syklende, over 500m fra sjøen - uten å fiske!

Anywho, er det sånn at jeg bør si fra at det kan hende det kommer litt folk for å fiske 21. nov?? Jeg mener, det var ingenting som var seriøst ment med konkurranse eller noe dato fra min side, men virker som folk er underernærte på småfisk og uhøytidlig konkurranse...

Kommer det en håndfull folk så kanskje de setter pris på å vite hva pokker som foregår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener, det var ingenting som var seriøst ment med konkurranse eller noe dato fra min side, men virker som folk er underernærte på småfisk og uhøytidlig konkurranse...

Du som liker så godt fisk Martin, kan jo fyre opp grillen så kan vi grille litt fisk. Du er jo ekspert på dette. :lol:

Kanskje vi burde ha en påmelding, slik at vi vet hvor mange som kommer?

Meld dere på her: PÅMELDING

Endret av Roger N
Fjernet privat email -.-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som liker så godt fisk Martin, kan jo fyre opp grillen så kan vi grille litt fisk. Du er jo ekspert på dette. :lol:

Kanskje vi burde ha en påmelding, slik at vi har vet hvor mange som kommer?

ROFL!!

Endret av Martin S
Fjernet privat email -.-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye morsomt her, men det kan bli litt for internt også, og det passer seg ikke på et åpent forum synes jeg :lol:

100g fløyfisk på brygga der skal du iaf slite med!Tror jeg har 10-15 stk derfra, største på 85g :)

Personlig har jeg vel ikke vært over 100g på hvitting heller ;)

Mye som tyder på lave score!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så at det lå to nye brygger ute der når jeg passerte i dag, tror ikke noen av uteliggerne eller lys er på plass enda.

Det var jaggu godt!!! De ville jo bare stått i veien å tigget etter penger. :P eller tenkte du på utriggerene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger inn en ide- hva med å spørre denne positive personen om medlemmen kanskje kunne vært interessert i at dere arrangerte en juniorfiskekonkurranse på bryggene? Altså en (åpen for alle da) konkurranse med utgangspunkt i båteierne der?

Ideen er god, men det er nok neppe noe jeg skal gi meg i kast med <_<

Men først vil jeg i gjerne se ett oppsving i fangstene derfra. En testtur i helgen gav tidenes mest skuffende resultater. Mulig at anleggsarbeid, nye brygger, betongelementer, kjetting og tau og mye forstyrrelser generelt siste tiden har jaget hver minste lille fisk pokkerivold, for de vi fikk opp var klekket iløpet av siste uka. Mikro-mikrofisk, og ingenting interessant. Satser på at plassen normaliserer seg relativt fort nå som de tyngre arbeidene er over. Nå skal de bare plassere uteliggerne, gi de noen plastkopper til tigging og noen tønner å brenne bål i, så blir det så fint atte. Får vi tro! :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideen er god, men det er nok neppe noe jeg skal gi meg i kast med :P

Men først vil jeg i gjerne se ett oppsving i fangstene derfra. En testtur i helgen gav tidenes mest skuffende resultater. Mulig at anleggsarbeid, nye brygger, betongelementer, kjetting og tau og mye forstyrrelser generelt siste tiden har jaget hver minste lille fisk pokkerivold, for de vi fikk opp var klekket iløpet av siste uka. Mikro-mikrofisk, og ingenting interessant. Satser på at plassen normaliserer seg relativt fort nå som de tyngre arbeidene er over. Nå skal de bare plassere uteliggerne, gi de noen plastkopper til tigging og noen tønner å brenne bål i, så blir det så fint atte. Får vi tro! :P

UTERIGGERE!!!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller opp 21.november, hvis jeg får lov og dette fortsatt er datoen.

Målet er da 8 nye arter! Vet ikke hvilke.. men kanskje gapeflyndre, lomre, skrubbe, rødspette, fløyfisk og hmmm..... tja... bergkutling, sandkutling og leirkutling! Hvis de ikke finnes der tar det abre lenger tid :D

Man må sette seg mål så man kan hoppe i taket om de oppnås :)

(Om det skulle vise seg enklere med diverse annet rusk enn disse kutlingene gjør neppe det noe)

Roger, martin & co: Har dere et estimat for sannsynligheten for å nå dette målet på en dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller opp 21.november, hvis jeg får lov og dette fortsatt er datoen.

Målet er da 8 nye arter! Vet ikke hvilke.. men kanskje gapeflyndre, lomre, skrubbe, rødspette, fløyfisk og hmmm..... tja... bergkutling, sandkutling og leirkutling! Hvis de ikke finnes der tar det abre lenger tid :D

Man må sette seg mål så man kan hoppe i taket om de oppnås :)

(Om det skulle vise seg enklere med diverse annet rusk enn disse kutlingene gjør neppe det noe)

Roger, martin & co: Har dere et estimat for sannsynligheten for å nå dette målet på en dag?

Sannsynlighetsregning er ikke min sterke side, men sannsynligvis (pun intended) ligger den på et eller annet tall i umiddelbar nærhet av null.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynlighetsregning er ikke min sterke side, men sannsynligvis (pun intended) ligger den på et eller annet tall i umiddelbar nærhet av null.

Høres bra ut!

Da er målsetningen heftig nok :)

Og oz, i henhold til min tolkning av utsagnet ditt har du gode anlegg for å bli en kløpper innen Bayesiansk sannsynlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller opp 21.november, hvis jeg får lov og dette fortsatt er datoen.

Målet er da 8 nye arter! Vet ikke hvilke.. men kanskje gapeflyndre, lomre, skrubbe, rødspette, fløyfisk og hmmm..... tja... bergkutling, sandkutling og leirkutling! Hvis de ikke finnes der tar det abre lenger tid :D

Man må sette seg mål så man kan hoppe i taket om de oppnås :)

(Om det skulle vise seg enklere med diverse annet rusk enn disse kutlingene gjør neppe det noe)

Roger, martin & co: Har dere et estimat for sannsynligheten for å nå dette målet på en dag?

21.nov: Kan godt hende det blir fisketur da også, ingenting er planlagt. Med tanke på helgens resultater kan det hende det ikke blir Langangen, på den annen side må det jo ta seg opp igjen før eller siden...

8 arter på en dag, mangler selv 4 av de og vet ikke hvor 2 av de bor engang. Tror den skal bli vrien! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21.nov: Kan godt hende det blir fisketur da også, ingenting er planlagt. Med tanke på helgens resultater kan det hende det ikke blir Langangen, på den annen side må det jo ta seg opp igjen før eller siden...

8 arter på en dag, mangler selv 4 av de og vet ikke hvor 2 av de bor engang. Tror den skal bli vrien! :)

Helt vill gjetning fra min side: Du mangler skrubbe og kutlingene!

Det skal være vrient, da slipper man å miste nattesøvnen fordi man ikke har klart det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller opp 21.november, hvis jeg får lov og dette fortsatt er datoen.

Målet er da 8 nye arter! Vet ikke hvilke.. men kanskje gapeflyndre, lomre, skrubbe, rødspette, fløyfisk og hmmm..... tja... bergkutling, sandkutling og leirkutling! Hvis de ikke finnes der tar det abre lenger tid :D

Man må sette seg mål så man kan hoppe i taket om de oppnås :)

(Om det skulle vise seg enklere med diverse annet rusk enn disse kutlingene gjør neppe det noe)

Roger, martin & co: Har dere et estimat for sannsynligheten for å nå dette målet på en dag?

Kan godt hende vi fisker denne dagen men ingenting er sikkert.

8 arter høres jo sprøtt ut :D med din flaks fra Bontelabo så burde du jo senke lista hehe

Gapeflyndre tror jeg det er lite av der, Lomre kryr det sier Oz men de har uteblitt for min del, skrubbe og fløyfisk har jeg sett der men ikke fått selv, kutlingene er erstattet med micro torsk og hvitting :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.