Gå til innhold
Fiskersiden

Tilbakemeldinger eBay


abbor
 Share

Recommended Posts

Jeg er forholdsvis fersk på eBay. Har nå totalt ca 20 handler i løpet av et års tid. I starten fikk jeg veldig raskt tilbakemelding fra selgerene jeg handlet fra, men ser nå at mange er trege. Har nå 6 kjøp i perioden i fra 1 oktober til nå som jeg mangler tilbakemeldinger på,. (Skal sies at 2 av handlene er rimelig ferske) Har alltid tidligre fått tilbakemelding før varene har ankommet. Det er ikke bare småtteri jeg har handlet, 3 av handlene har vært nye Ambassadeursneller.

Jeg har heller ikke gitt tilbakemelding på disse handlene. Siden jeg antar det er viktigere for selgere enn kjøper å få tilbakemelding venter jeg for at selgeren skal ha en motivasjon for å komme med tilbakemelding på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme erfaring, og har kun kjøpt ting foreløpig. Men den dagen jeg skal selge noe selv, er det greit å ha mange positive tilbakemeldinger. Ebay-handler baserer seg på feedback systemet, og selgere som ikke gidder å gi feedback på kjøpere som betaler varen raskt, undergraver dette systemet i mine øyne. De gjør det ihvertfall vanskeligere for meg å bli en attraktiv selger på et senere tidspunkt. Til å begynne med ga jeg feedback til selgere som ikke ga meg noen feedback i utgangspunktet, for å se om det da kom noen. Det gjorde det aldri. Så jeg gir konsekvent ikke noen feedback til selgere som ikke gir meg feedback (og jeg passer på å betale så fort som råd er, så det ihvertfall ikke skal være noe tema).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ca. 300 handlar på ebay har eg erfart at det varierar veldig kor raske selgarane er til dette. Nokre har som rutine å gi feedback med ein gong det er betalt, mens andre, gjerne større bedrifter og utsalg med mykje kundar kvar dag, set av ein dag i veka til å copy/paste feedback på alle handlane for den veka. Andre ventar til du har gitt feedback, noko du sjølvsagt ikkje gjer før du har motteke varen. Men stort sett gir alle feedback til slutt. Kanskje 2% gløymer seg, og då sender eg ein påminnelsemail ein månad i etterkant. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalen enår jeg har handlet er at jeg gir tilbakemelding først - dette er også en bekreftelse på at varen er kommet frem og at du er fornøyd og gir tilbakemelding. Når de så mottar denne bekreftelsen på at varen er mottatt legger de forholdsvis kjapt inn sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalen enår jeg har handlet er at jeg gir tilbakemelding først - dette er også en bekreftelse på at varen er kommet frem og at du er fornøyd og gir tilbakemelding. Når de så mottar denne bekreftelsen på at varen er mottatt legger de forholdsvis kjapt inn sin.

Har vel ca 50 handler på e-bay pt, og har samme erfaring som Espen.

Endret av PRH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.