nanablag Posted November 3, 2009 Report Share Posted November 3, 2009 (edited) Jeg gleder meg allerede til å blanke der på fredag Det blir stor stas! Målet med besøket er pigghå, hågjel og havmus. Det bør være en høy nok målsetning til å kunne mislykkes Holder det med en karpestang til disse bruskfiskene eller bør jeg plukke med meg noe grøvre? EDIT: UL må seff også med... kan jo være man rekker å prøve mikrovika Edited November 3, 2009 by nanablag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Posted November 3, 2009 Report Share Posted November 3, 2009 Det holder lenge med en karpestang Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiskef(r)iskus Posted November 3, 2009 Report Share Posted November 3, 2009 Jeg har havmus jeg Fra bonten altså. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted November 22, 2009 Author Report Share Posted November 22, 2009 Har noen et godt bilde av et havmustackle ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger N Posted November 22, 2009 Report Share Posted November 22, 2009 (edited) Har noen et godt bilde av et havmustackle ? Fantastisk guide!! Vi kan jo ta noen bilder til uka, om jeg får ny Havmus Edited November 22, 2009 by Roger N Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nanablag Posted November 22, 2009 Report Share Posted November 22, 2009 Dette er bra, Ølgylt! Ingen guide i verden er god nok til at jeg skal få fisk da.. men ellers er det glimmers Stusser litt på hvor du har plassert leppefiskene, dog på et noe tynnt grunnlag. Da jeg var der var det eneste jeg fikk en blåstål. Tror denne ble tatt 30-40 meter ut. (På owner mutu light 4/0 og hel reke, hvis noen lurer var det en liten en) En vakker dag skal jeg også få til å fiske der. Etter katastrofen sist har jeg nå gått til innkjøp av en MAD d-feender 2.75 lbs karpestang. Håper jeg klarer å kaste langt nok da. Det tør jeg i midlertid ikke å banne på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted November 22, 2009 Author Report Share Posted November 22, 2009 Joda Nana, vi skal nok sørge for at du får både havmus og annet neste gang du dukker opp. Du trenger bare kunne lempe 150g bly 50 meter. Når en tiåring klarer det skal nok du også fikse det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nanablag Posted November 22, 2009 Report Share Posted November 22, 2009 Du trenger bare kunne lempe 150g bly 50 meter. Når en tiåring klarer det skal nok du også fikse det. Det skal du ikke si for sikkert. Jeg er uvanlig tungnem og har større lærevansker enn de fleste. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
atomichaggis Posted November 22, 2009 Report Share Posted November 22, 2009 Problem solved. You were just a bit outgunned last time. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nanablag Posted November 22, 2009 Report Share Posted November 22, 2009 Problem solved. You were just a bit outgunned last time. You have faith in the D-fender? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
atomichaggis Posted November 22, 2009 Report Share Posted November 22, 2009 Haven't heard anything bad about it and it will give you a far better range than before and will be much better for playing fish than a surf rod. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted December 7, 2009 Author Report Share Posted December 7, 2009 (edited) 3/12 2030-0100 15 Pigghå 1,3-3,3kg (ølgylt) 5/12 (bigfish) Pigghå Lange 8.58 Torsk 5.18 Legger inn rapper med dato for å kunne lage statistikk om et års tid Edited December 7, 2009 by Ølgylt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tryta Posted December 7, 2009 Report Share Posted December 7, 2009 (edited) Du får legge meg til havmus lista også,som jeg fikk på D-fender stang. Skal lete litt blandt bildene ang tacklet som jeg fikk hellebarn og havmusa på. Edit: 2kroks paternoster. 0,70 sene,owner mutu cirkel str6. 1stk avlang selvlysende grønn,så en clown grønn/rosa prikker,så en rød slangestump på ca5cm. Edited December 7, 2009 by tryta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted December 8, 2009 Author Report Share Posted December 8, 2009 Du får legge meg til havmus lista også,som jeg fikk på D-fender stang. Skal lete litt blandt bildene ang tacklet som jeg fikk hellebarn og havmusa på. Edit: 2kroks paternoster. 0,70 sene,owner mutu cirkel str6. 1stk avlang selvlysende grønn,så en clown grønn/rosa prikker,så en rød slangestump på ca5cm. Lagt til. Hvor fikk du hellebarn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Posted December 8, 2009 Report Share Posted December 8, 2009 Hvor fikk du hellebarn? Ene havålplassen på Lindås Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Big fish :) Posted December 8, 2009 Report Share Posted December 8, 2009 (edited) 3/12 2030-0100 15 Pigghå 1,3-3,3kg (ølgylt) 5/12 (bigfish) Pigghå Lange 8.58 Torsk 5.18 Legger inn rapper med dato for å kunne lage statistikk om et års tid Største pigghå denne kvelden var 4,5 kg. Fikk også en Hvitting som ikke er nevnt i raporten. 04-12 Mr Bigfish Havmus Pigghå. Edited December 8, 2009 by Mr Big fish :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted December 10, 2009 Author Report Share Posted December 10, 2009 (edited) Dro en kjapp tur nedpå bonten i går og hilste på et par meitas-gutter http://www.meitas.net/ Tanken var å plukke opp et par pigghå til til julekonken, men de glimret med sitt fravær. I det hele tatt var det veldig dødt. De andre fikk en havmus og noen hågjel, og jeg begynte nesten å bli nervøs for ryktet mitt, men så beit denne slasken på: 885gram Ny art for meg, og ganske fornøyelig. også rasket jeg opp en hvitting som avslutning. Meitasgutta fisket videre, og jeg får håpe de fikk noe. Edited December 10, 2009 by Ølgylt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Big fish :) Posted December 10, 2009 Report Share Posted December 10, 2009 Grattis med ny art Hva er det forresten ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
atomichaggis Posted December 10, 2009 Report Share Posted December 10, 2009 Glassvar? Congrats! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Big fish :) Posted December 11, 2009 Report Share Posted December 11, 2009 Noen som har kontroll på om det er tatt en større Pigghå på Bontelabo enn 6 Kg ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
torrybra Posted December 11, 2009 Report Share Posted December 11, 2009 Tror Jan sin på 5,8 er den største som er tatt der. Men noen får korrigere meg om jeg tar feil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Big fish :) Posted December 11, 2009 Report Share Posted December 11, 2009 Tror Jan sin på 5,8 er den største som er tatt der. Men noen får korrigere meg om jeg tar feil. Ok, kjekt å vite. Kan se ut som en ny Bontis rek ruller inn Men det som er kjipt å tenke på er den jeg mistet, om det var en piggis, kansje de løse ryktene ikke er så løse allikevell men at det går en å annen gråhai der. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rønsingen Posted December 11, 2009 Report Share Posted December 11, 2009 Får vel nesten slenge inn en liten liste jeg også. Pigghå 5,82kg Havmus 1,88 – 1,85 – 1,84 Glassvar 940g Paddetorsk 380g Brosme 2,6kg (er tatt langt større der av Lennart 4-5kg) Vilhelm har vel en bra sei på UL i fra kaien også, samt at Rab (Robert) fikk en som bikket 10lb så vidt med 4,8kg. Han fikk også pigghå over 5 og havmus på 1,7kg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
atomichaggis Posted December 11, 2009 Report Share Posted December 11, 2009 if only we had a net the first trip bigfish Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Big fish :) Posted December 11, 2009 Report Share Posted December 11, 2009 if only we had a net the first trip bigfish Yes man, but can`t cry, only try again, and again, and..................... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts