Gå til innhold
Fiskersiden

Den optimale havfiske-båten ?


Vikane
 Share

Recommended Posts

2 er perfekt til tiders med mye strøm på 150 +

:D Da ble det veldig dyrt igjen, eller har du andre priser ;)

Forresten Roger... Jera II er en flott båt, det er bare så forbanna lett å kjøre dreggtauet i propellen. Flaks det er to motorer. To store, fine steyr dieselmotorer. :-P

Dumt det ikke ble en Skatetur før jul. Beason, da tenker du på den svenske typen disse svenskene bruker på festivalen?

Med en Nimbus så har du liksom også gjort de andre hjemme fornøyde også :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man ha en optimal sportsfiskebåt må man ha en Center Console. Er kanskje ikke det mest praktiske hvis man har familie med på tur. Det neste blir jo da en WA ala Boston Whaler Outrage eller Conquest, sistnevnte noe dårligere sjøegenskapet. En båt som har nesten alt er Outrage 320, men denne blir for stor til å manøvrere tett inntil skjær og bråttsjø. Men er kanskje ikke så mange som gjør akkurat det. Utenom disse er jo norskproduserte High Performance noe av det beste å lekke pølsefingrene på (litt misunnelig Morten R)

Båter som Targa var en drømmebåt tidligere, men etterhvert syns jeg den virker veldig upraktisk. Funker sikkert fint til Havfiske men ikke til veldig mye annet.

De virkelig store havfiskebåtene skal jeg ikke uttale meg, har ikke så veldig peil på større båt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man ha en optimal sportsfiskebåt må man ha en Center Console. Er kanskje ikke det mest praktiske hvis man har familie med på tur. Det neste blir jo da en WA ala Boston Whaler Outrage eller Conquest, sistnevnte noe dårligere sjøegenskapet. En båt som har nesten alt er Outrage 320, men denne blir for stor til å manøvrere tett inntil skjær og bråttsjø. Men er kanskje ikke så mange som gjør akkurat det. Utenom disse er jo norskproduserte High Performance noe av det beste å lekke pølsefingrene på (litt misunnelig Morten R)

Båter som Targa var en drømmebåt tidligere, men etterhvert syns jeg den virker veldig upraktisk. Funker sikkert fint til Havfiske men ikke til veldig mye annet.

De virkelig store havfiskebåtene skal jeg ikke uttale meg, har ikke så veldig peil på større båt.

Nimbus 22 Nova er begge deler :huh: og for oss som er med på fiskefestivalen så går denne båten fort også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg noen gang skulle fått meg båt i noen av disse prisklassene, måtte jeg hatt noe familien også kunne vært med i, så da synes jeg viknes880 eller 1030 hadde vært drømmen :D

kan ikke nytte med båt her på sørlandet bare til far :D Så nå har jeg en marex 32 friendship.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

båtene fra Safe Haven marine er jo bare sykt rå ohmy.gif

Utvilsom kjempe båter som tåler juling. Så vidt jeg har hørt , så får man mye for pengene. Ellers så hadde jeg styrt unna båter med bensin motorer eller båter av en vis luksuriøs karater om du vil få mest for pengene og som havfiskebåt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beason er utvilsomt noe av det bedre på markedet. Selv om den bare er klassifisert C, så tilsier konstruksjonen noe annet. Dobbelt så trykk plast i denne båten i forhold til de fleste konkurrenter. Men når vi snakker drømmebåt, kommer man ikke utenom fullskummede skrog!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utvilsom kjempe båter som tåler juling. Så vidt jeg har hørt , så får man mye for pengene. Ellers så hadde jeg styrt unna båter med bensin motorer eller båter av en vis luksuriøs karater om du vil få mest for pengene og som havfiskebåt.

Har du sjekket opp noe priser på disse båta Martin ? Veldig nysjerrig på hva en må gi for noe slikt.

Av jeeper er vel de amerikanske noe av det bedre man får, selv om jeg ikke synes alle løsningene de har er like praktiske. Men er bare å sammenligne tyngden på en amerikansk jeep kontra en europeisk produsert, da skjønner man at de er solid bygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interceptoren er helt rå. Safe Haven Marine lager noen flotte båter

Sjekk ellers ut deres katamaran. Den heter wildcat

^_^ De fiskturene der tror jeg ikke jeg ville blitt med på, men gud for noen båter!

Ellers er vel en realistisk drømmebåt akkurat nå en Aquafish 23.

Marsjfart på rundt 20 og topp på 30

10112_11468.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^_^ Det er vel slik for de fleste av oss at vi drømmer om den optimale båten. jeg kjøpte min første båt i år, og mitt krav var at den skulle tåle litt sjø, og være mulig å ha på henger uten å brenne av clutchen. Men vinner jeg i lotto er det jo klart at en drømmer om en Targa, Viksnes eller ett eller annet, men desverre så tror jeg at en ikke får brukt det nok når en liker å dra både hit og dit å fiske. Så dermed endte de med en ok skjærgårdsjeep med en 90Hk som har ok plass, og stødig og fin. Og som en kan ha oversikt over lodd og plotter og alt mulig. Men 3 fot syken kommer fort.......

I dag er jeg glad jeg ikke kjørte på noe større. Særlig når en har det på henger. Og skal dra det opp og ned.

Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.