Gå til innhold
Fiskersiden

Årets bilde


Oz
 Share

Recommended Posts

Det er jo endel her inne som liker å ta bilder, og noen av dere er faktisk ikke så halvdårlige til det heller... Det jeg lurer på er hva dere selv mener er deres beste bilde fra 2009. Velg dere ut ett bilde fra deres stappfulle bildemapper på harddiskene, og post det her! Kjør på folkens!

Edit: Kom gjerne med en begrunnelse for hvorfor dere mener at akkurat det bildet er ditt beste fra 09. Og kun ett bilde fra hver person :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo endel her inne som liker å ta bilder, og noen av dere er faktisk ikke så halvdårlige til det heller... Det jeg lurer på er hva dere selv mener er deres beste bilde fra 2009. Velg dere ut ett bilde fra deres stappfulle bildemapper på harddiskene, og post det her! Kjør på folkens!

Edit: Kom gjerne med en begrunnelse for hvorfor dere mener at akkurat det bildet er ditt beste fra 09. Og kun ett bilde fra hver person :)

Hær er mitt bidrag, er desverre tatt med mobil men jeg finner det koselig=)

DSC00378.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som helst. Men ha på deg klær, er du grei.

:) Jaha, må ha på seg klær!! Spøk tilside, hvordan ser vi på barn og sommer og bading uten klær. Det er jo noen der ute som muligens liker slike bilder av andre grunner enn sommer og sol. Spør litt da jeg har ett bilde som jeg selv liker godt, men det er uten klær og min 6 år gamle tasseladd. Og slik at vi ikke legger tilrette for andre ting enn det det er ment for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P Jaha, må ha på seg klær!! Spøk tilside, hvordan ser vi på barn og sommer og bading uten klær. Det er jo noen der ute som muligens liker slike bilder av andre grunner enn sommer og sol. Spør litt da jeg har ett bilde som jeg selv liker godt, men det er uten klær og min 6 år gamle tasseladd. Og slik at vi ikke legger tilrette for andre ting enn det det er ment for.

Da må du tenke selv... Og eventuelt velge bort slike bilder. Det ville jeg gjort. For ordens skyld, dette er veldig uhøytidelige greier altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

94910_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/37862/94910.jpg

Tåka kom i full fart nedover elva. Lite fisk og sjeldent bra vær gjorde forholdene fine for fotoeksprimentering.

Syns lysene fra sentrum og tåka sammen skaper en trolsk og mystisk stemning

Endret av Vilhelm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

94915_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/37864/94915.jpg

Levert av: http://fiskevatn.no/foto/

Da ble det ett med klær. Og minsten med nytt utsyr. Og bikkja som er like ivrig på det som forhåpentlig kommer opp av vannet.

Begge koste seg. Og det ble faktisk to fine ørreter på nystanga på mark samme dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må få velge ett fiskerelatert og ett utenomfiske ellers klarer jeg ikke bestemme meg:

Dette første fordi jeg har hatt planer om dette bildet i et år og gått og pønsket og besøkt stedet en rekke ganger og endelig så klaffet alt med godt nordlys samt at det kun lå igjen snø på stien. Er derfor brukbart fornøyd både med komposisjon og presentasjonen av nordlyset. Spesielt fordi jeg mener jeg klarer å formidle nordlyset litt mer sånn man ser det i natura enn det ofte er på bilder der det er kun knallgrønt - her får man med variasjonene i farger samt at det sammen med stien danner fine linjer og dybde i bildet. Og ikke minst fordi jeg fortsatt lar meg imponere av fantastiske nordlysnetter:

L3dpcDQvaW1hZ2UvP3NpemU9b3JnJmlkPTExODE5NSZmb3JtYXQ9anBn

Det andre og noe mer fiskerelaterte begrunnes også med lang planlegging og rekognosering. Jeg bestemte allerede i fjor at dette bildet skulle taes mot tampen av sesongen i år. Etter 4-5 timer med øyet limt i søkeren på kameraet og rundt 300 bilder av laks i svevet på bildebrikken traff jeg omsider brukbar blink med både positur og lys på fisken. Kanskje ikke noen drømmekomposisjon, men synes den klaffer brukbart. Ikke så veldig spektakulært kanskje, det er nok mer innsatsen bak dette bildet jeg nominerer det for...:

L3dpcDQvaW1hZ2UvP3NpemU9b3JnJmlkPTExNTQ5NyZmb3JtYXQ9anBn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hær er mitt bidrag, er desverre tatt med mobil men jeg finner det koselig=)

DSC00378.jpg

Fint bilde. Men du e klar over at fiskerigrensa stoppe med Gamneskaia? ;)

Må få velge ett fiskerelatert og ett utenomfiske ellers klarer jeg ikke bestemme meg:

Dette første fordi jeg har hatt planer om dette bildet i et år og gått og pønsket og besøkt stedet en rekke ganger og endelig så klaffet alt med godt nordlys samt at det kun lå igjen snø på stien. Er derfor brukbart fornøyd både med komposisjon og presentasjonen av nordlyset. Spesielt fordi jeg mener jeg klarer å formidle nordlyset litt mer sånn man ser det i natura enn det ofte er på bilder der det er kun knallgrønt - her får man med variasjonene i farger samt at det sammen med stien danner fine linjer og dybde i bildet. Og ikke minst fordi jeg fortsatt lar meg imponere av fantastiske nordlysnetter:

L3dpcDQvaW1hZ2UvP3NpemU9b3JnJmlkPTExODE5NSZmb3JtYXQ9anBn

Fantastisk. Et av de beste Nordlys-bildene jeg har sett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke overaskende er Mr.Ørud førstemann til å bryte trådstarters trådregler :D

Har endel stemningsbilder fra karpefiske og laksefiske i år jeg liker godt- men sånn teknisk og "fotomessig" tror jeg at jeg ender på Stellabildet for 2009 allikevel. KAnskje litt fordi bildet var planlagt- labba opp i skauen med kamera, stativ og en snelle uten snøre på :)

3423909614_14b15bf405_b.jpg

Synes jeg fikk til kombinasjonen av vann i bevegelse og stillestående vann på snella. Og så er den jo vakker da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fint her ja! Ser enkelte ikke klarer å holde seg til ett bilde ja... Det var vel forventet... Blir fort veeeldig mye hvis man ikke klarer å begrense seg, så jeg oppfordrer til å holde seg til ett bilde pr bruker.

Edit: At Espen ikke klarer å kontrollere seg selv er i og for seg ingen overraskelse B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkerus over å ha fått snella i hus B)

Høyst forståelig.

Bildet var forresten nydelig og fikk snella til å se enda mer tiltalende ut, rett og slett litt halverotisk.

Det var, for meg, rett og slett en så tiltalende reklame for snella at jeg trodde det faktisk var det......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.