Gå til innhold
Fiskersiden

Røya er en vakker fisk


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

Gjest StadJon

Bananen, nå må du snart bytte nick til "Fruitcake". :o Neida, bare fleiper med deg. Men røye på 400 gr. bør du lett finne frem til om du sjekker litt rundt omkring; selv i vann med "pekefinger-røye" så dukker det opp fisk i 3-400 gr. når jeg har fisket der, særlig om det fòres et par dager i forveien.

Kjernen i denne saken må vel være at du må bite i det sure eplet og komme deg mer ut på isfiske? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, jeg skulle bare spøke litt med å lage en rapport i samme stil som Ølgylts havmusrapport også ble det både diskusjon om hva slags fisk som er god å spise, hvor stor (liten) røya mi var, om en slik røye er bra å få eller ikke :o

Røya var 360 gram, selv om jeg hadde fått den i Lutvann ville det ha vært "bare" en grei steikerøye. Men jeg synes utseende på den var veldig stilig.

Men nok om det - det finnes altså røye nord for Oslo. Nå er det slått fast :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjernen i denne saken må vel være at du må bite i det sure eplet og komme deg mer ut på isfiske? :)

Jeg har relativt mange turer på isen i år. Ingen av dem i vann med røye så at jeg ikke har fått det i år er ikke så rart.

Jeg har omtrent 15 laketurer, 3 eller 4 turer på sjøisen, 5 turer etter abbor og 1 etter ørret og mort i år. Jeg har sikkert glemt av noe i denne oppramsingen, men bare dette er ca 25 turer i år, så jeg føler ikke at jeg generelt sett fisker for lite på isen, ihvertfall ikke i år.

Røya var 360 gram, selv om jeg hadde fått den i Lutvann ville det ha vært "bare" en grei steikerøye. Men jeg synes utseende på den var veldig stilig.

50% over persen min og alle mener den er liten. Er det rart jeg føler meg som en blankekonge :S

Sperillen er en av mange vann jeg har blanket røye på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke en Østlandsrøye på 360 gram er liten, den er bare ikke stor. Helt grei liksom, hvis du skjønner hva jeg mener. Akkurat som en ørret på 800 gram - ingenting å rope hurra for, men fin fisk

Jeg roper hurra når jeg får ørret på 800g :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg snur galbanans utsagn og sier at det der IKKE er drømmefangsten for 90% av de som fisker i Norges land. Svart å stygg liten pinne. Fisj! ;)

Svart? Ja

Stygg? Kanskje

Liten? nei nei nei! Diger :o

Man sier ikke fysj til ei RØYE :o Gå og vask munnen din med såpe før du bøyer deg i støvet og tar 3 fader vår og 7 ave maria. Gjør du ikke dette vil uhall forfølge deg på alt fiske i 7 år 7 måneder og 7 dager.

Til min kjære salvelinus

alt annet er ren minus.

Noen fisker salmo trutta

Til den er båndet kutta

Om jeg får en salmo salar

Jeg selger den for en "dalar".

Å min skjønne alpinus,

du skal bølge som sinus.

Det der er kanskje dikterisk sett det største makkverket som er skrevet på FS noen gang. Dog ble det skrevet med følelse og patos!

Hvorvidt det heter dalar kan sikkert Arwen fortelle meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrulle! :o

Her har jeg funnet en film til deg, tørkerullen får du stå for selv ;) .

http://www.youtube.com/watch?v=0IDIDI1VoLw

Den var skikkelig fin :o

Men det var jo på TV så det måtte være et triks et sted.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ta deg en tur til Tinnoset(Tinnsjøen) Nanablag. Også slipper du røyeblinken ned til et sted imellom 17 og 21 meters dyp, ikke helt til bunnen for der er det bare yngel. Fisken du vil ha jager pelagisk. Har ennå ikke vært der og blanka(bank i bordet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinnoset er et godt tips. Sinnsykt lenge siden jeg har vært der nå.

Ellers er jeg ikke enig i at røya var stygg. Det å like fargesprakende ting er veldig barnslig og jeg har for lengst vokst fra det. Svart og grått er kult og vakkert! Jeg synes den svarte røya mi er den peneste røya jeg har sett - og jeg har sett mange.

En slik røye på noen kilo... Ja, da snakker vi drømmefisk!!!

Fisk som ser ut som papegøye er moro hvis man har med barna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.