Gå til innhold
Fiskersiden

Svartskate/håkjerring-satsing i trondheimsfjorden


Gjest raphaug
 Share

Recommended Posts

gleder meg allerede, hørres vannvittig bra ut! synd smakebitene ikke varte lenger, men desto mer å glede seg til.

sorry for at jeg snakker om ting utenfor topic, skal slutte nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gleder meg allerede, hørres vannvittig bra ut! synd smakebitene ikke varte lenger, men desto mer å glede seg til.

sorry for at jeg snakker om ting utenfor topic, skal slutte nå!

Ikkeno problem, denne tråden kommer aldri on topic uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår fikk vi endelig til et godkjent forsøk etter Trondheimsfjord-trippelen (håkjerring, spisskate og svartskate), da vi fikk 8 timers effektivt fiske på 420 meter i områder der konservator Vilhelm Storm på 1880- og 90-tallet fikk svartskater på line.

4919502702_0f614c84bf_z.jpg

Dr. Sverre gjør klar rekesprayen.

4918905533_1e3fd7fd08_z.jpg

En stim pigghå sirkla i overflata og gjorde kort prosess med agna rett under båten. Stimen stakk heldigvis etterhvert.

4918905843_26f055e81b_z.jpg

Etter 15 minutters fisking napper det på captain COs agn, og det er fast fisk!

4918906171_e3d99c9418_z.jpg

Vi trodde i begynnelsen det var noe langt mer spennende, og kan ikke legge skjul på en ørliten skuffelse for en lange på knapt 8 kg.

4919504220_eea27cb11f_z.jpg

Mellom slaga ble det litt jigging etter storsei - med rekespray selvsagt.

4918907005_9230790859_z.jpg

Litt regn gjør ingenting når man har kalesje.

4919504834_1b458a1e07_z.jpg

Blåsa kommer til å ligge der fremover, så vi kan ta ettermiddagsturer uten å stresse med ankring. Selvsagt bare medlemmer av NKML som får lov å bruke blåsa!

Var det ON TOPIC enough?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det blir resultater etterhvert :D

Noen som vet om blåser kan legges ut på den måten uten tillatelse ?

Er det noen regler på det ?

Så lenge de er merket å ikke ligger midt i sterkt traffikere plasser å smale sund er vel dette lov eller ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har passa på at den ikke ligger i noe skipsleie, men vi tenkte å skrive tlf.nr på neste gang vi er ute, just in case. Tror ikke det er ulovlig?

Vi skreiv navn å tlf på vår, tror det er påbudt når gjenstander(utstyr/redskap) blir etterlatt på sjøen.

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Veldig bra! Når det gjeld den blåsa, så er vel NKML merke nok. Alle veit vel kven det er?

Bra at aldri "Nidarvoll Kystmeitelag (som var på trappene) ble opprettet, ellers hadde alle båtfolka nok blitt skikkelig forvirra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer rekespray neste gang så sitter'n. Garantert!

D utstyret der har vi snakket om Sverre!

Du var jo på rett spor ifjor høst og droppet vaskenett for bh-er ,sprøyter med diverese mixturer ,zinkanoder for og skape galvaniske strømmer mm. Men nå er du på køret igjen og resultatet taler for seg sjøl... :closedeyes:

Men hvis du trenger noen dager på rehab så ska jeg prøve og stille opp i november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.