Gå til innhold
Fiskersiden

Oppbevaring av fiskeutstyr og dims!


Dan
 Share

Recommended Posts

Ikke helt sikker på vilket forum dette passer i så vi prøver her.

Jag er et rotehue. Vet ikke hvor mange ganger jag kommer ut på fisketur og glemt et eller annet hjemme eller i bilen. Løsningen har varit at ha med ALLT, men er drittlei at slepe runt på et flyttlass med drit og. Det skall ikke vara enkelt. :)

Så målet mitt var at ha ett "kompakt" oppset med det vanligeste krok/dims/fortom osv. Innehållet kommer gå seg til etter hvert som boksen blir med på fler fisketurer, men her er det foreløpige oppsettet:

IMG_0680.jpg

IMG_0670.jpg

Den store boksen er en imax box, det er även dom 3 mindre gråa bokserne. To orange musta bokser. 2 mini hunter bokser.

Sene: Amnesia fortom 15,20,25 & 30lbs, wire, 0.10 & 0.20mm mono til mikromeite, power gum

Kroker: Owner mosquito, SSW, SSW Circle, Mutu light, EBI, Longshank. Mustad aberdeen & worm, MAD Cat, Sakuma manta, mikromeite kroker 20,24,28 & 32 mm.

En imax boks med havfiske ting, 1 med kystmeite og den siste med forskjellige clips til allt mulig. Den lille mustad boksen allt av svivler og splittringern. Den lange mustad boksen crimps og "resten" av smådimset. En mini hunter med perler (denne synes ikke på bildet men ligger i det store mittenfacket) og den andre litt random som surretråd, duppstoppere, bommer osv.

En leatherman multiverktøy og en saks/splittring-tang. Splitthagel.

Har noen ektra av dom små imax bokserne så etterhvert som den fyller opp seg med ting kan man skreddersy for spsifike turer. Men da er jag rädd man er tilbake där man startet med glemte ting :rolleyes:

Noen annen som vil dele sine oppset?

Kommer jag bara ihåg at ta med den här boksen er mye gjort!

Endret av Dan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Ser pent ut det her, Dan! Jeg var også møkkalei av å ha med et helt flyttelass på hver tur, så nå har jeg sortert alt etter hvert sitt bruk. En bag til topwater (forøvrig tom for plass der nå ha ha!), en bag til vertikaljigging, en bag til havfiske, og så blir det en bag til ferskvannsmeite og en til kystmeite. Gleder meg til jeg skal på en tur hvor alt skal praktiseres over et par dager.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser pent ut det her, Dan! Jeg var også møkkalei av å ha med et helt flyttelass på hver tur, så nå har jeg sortert alt etter hvert sitt bruk. En bag til topwater (forøvrig tom for plass der nå ha ha!), en bag til vertikaljigging, en bag til havfiske, og så blir det en bag til ferskvannsmeite og en til kystmeite. Gleder meg til jeg skal på en tur hvor alt skal praktiseres over et par dager.. :rolleyes:

Gruer meg til hver tur jeg, hvor ting må ut av 10 store Ikea kasser  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette er ju selvfølgelig en sanning med modifikasjon. Det er ikke en boks med "allt". Det er en boks med ting jag bruker ofte til ulike ting + annet spesialisert småting som får plass.

Havfiske: Boks (pilk, bly, dybdemåler, agnkniv osv) Stor tackelmappe til havfiske

Kystmeite: en liten boks med bly + tacklemappe

Meite: Biltema skrin med dupper, splitshot, feedere osv.

Popper-fiske: en liten boks

Shadfiske: En STOR boks til store shads, en mindre boks til små-shads/vertikal jigs

Slukfiske: Slukbokser med sluker/hurtigkopplinger og flour

Elvfiske: to SMÅ bokser, en med noen spinnere og en med krok/bly/svivler og en litt større boks med wobbler fra PerH.

Men hvis jag har med meg boksen over og ikke noe annet klarer jag meg på dom fleste fisketurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dumt dette Dan. At sakene man trenger til forskjellig fiske er pakket i hver sine dertil egnede beholdere er absolutt en kjempefordel. Denne IMAXboksen så i grunn ganske fin ut! Hvor har du den fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å sjå at folk er organiserte. Blir lett til at det ligg litt her og der. Sjøl har eg delt alt i to. Båtfiske er samla i ei boks i naustet, og alt til fiske frå land ligg i bagasjerom og baksete i bilen. Hmmm....ehhh kom til å tenke på at det ligg ein haug med diverse på loftet i naustet og litt på soverommet og litt i skrivebordskuffer...

Hrmpf... kanskje eg skal rydde i kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så behagelig ut det skrinet.

Selv har jeg plano 777.

http://www.fiskeglede.no/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artnr=3401

I den høyre boksen har jeg kroker,topplokket dupper,svirvler og annet smårot.

I de 2 store boksene i front.

Øverste store boks i front:

Øverste halvdel dims til tackler,underste halvdel wire,tang,micro kroker og forskjellige rig deler.

Nederste store boks i front:

Søkker.

Nederste halvdel er det div gummislanger samt div rot.

Høyre lokk oppå skrinet:

Sener,sjokkfortom,vekt,krokløsner og spilesøkker.

Det som drasses med i tilegg er 3-4 tacklemapper,hov,fiskestenger,pod og slukboksen min på 4hjul.

Finnes en liten mulighet for at jeg kansje må myse litt ekstra på skrinet som du bruker Dan. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Bidrar med litt jeg og, kan starte med innkjøpet jeg gjorde i går til havfiskeutstyret. Nå har ikke jeg så himla mye utstyr på den fronten (enda), men det hoper seg jo opp etterhvert. Så jeg handlet en verktøykasse på Jula til 299,- og den ser ut til å gjøre jobben helt fint:

kasse1.jpg

kasse2.jpg

kasse3.jpg

kasse4.jpg

Mye plass å gå på; ergo grunn til å kjøpe mer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.