Gå til innhold
Fiskersiden

Oppdateringer fra Hunters artsturne 2010


Hunter
 Share

Recommended Posts

har ikke Hunter fått karpe tidligere? Fikk ikke han noen flotte karper i Frankrike for noen år siden?

Jo, men ikke fått den i Norge. Før nå :) Måtte min guiding og OPs foring til, men han fikk den da til slutt. var vel omtrent en håndfull. Og da bokstavelig talt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal man ta slike "smålige" hensyn? Hva da når man får arter som ikke fins i Norge? Enten har man fått en art eller så har man det ikke. Hvor på kloden man har fått den har vel da akademisk interesse? :P

Det er vel opp til deg selv....... hvorfor ikke ha en for Norge og en for Verden også slenger du på med en Månefisk eller noe sånt etter hvert....... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme igjen etter en herlig tur rundt i Sør-Norge.

Det ble 9 nye arter.6 nye perser og 16 arter på turen(om jeg ikke husker feil). Er nå oppe i 81 totalt.

Det kommer nok en mer utfyllende rapport om noen dager.

Takk til alle dere som bidro til at dette ble en opplevelsesrik turne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye som tyder på at jeg må på artsjaget igjen, kan ikke ha at Hønter tar meg igjen :D

Jeg kan jo selvsagt bare ikke oppdatere listene på enda en stund :|

Enda har jeg noen lette igjen Thor: Nipigget, piggvar, tangkvabbe, blålange, solabbor, sik, dvergmalle for å nevne noen.

Om 10 dager er det østover igjen og da skal jeg spise meg enda tettere innpå deg. :lolu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huntern:

Beklager at jeg ikke var hjemme den dagen. Håper du får plukket den nipiggede saken et sted uten altfor mye jobb.

ThorEH:

Nå er det jo ganske lenge mellom hver gang du oppdaterer listene uansett........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huntern:

Beklager at jeg ikke var hjemme den dagen. Håper du får plukket den nipiggede saken et sted uten altfor mye jobb.

Det ble uansett for liten tid til å stikke innom alle plassene, så nipigget, solabbor og dvergmalle får jeg ta om 10 dager. Da er jeg i Fjellhammartraktene, ikke så langt far disse artene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble uansett for liten tid til å stikke innom alle plassene, så nipigget, solabbor og dvergmalle får jeg ta om 10 dager. Da er jeg i Fjellhammartraktene, ikke så langt far disse artene.

Håper du har bedre lykke med den forbasakede solabboren enn jeg har hatt :lolu:

Dvergmall bør gå lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har bedre lykke med den forbasakede solabboren enn jeg har hatt :|

Dvergmall bør gå lett.

Slite med solabbor? Da kan du ikke ha forsøkt Spiradammen på Konglungen i Asker. Noterte suter og solabbor der i løpet av et kvarter, parkering, rigging og oppnapping inkludert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.