Gå til innhold
Fiskersiden

Bergnebb som agn?


JohanM
 Share

Recommended Posts

Jeg har relativt god tilgang på bergnebb, og lurer på hvordan dette er og bruke som agn til f.eks torsk, steinbitt etc? noen som vet noe om det? tenkte og høre om noen har none erfaringer her før jeg skaffer litt av det :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd bergnebb som agn ein gong. Agnet låg på botn i 2 timar utan eit einaste napp. Bytta då til makrel og fikk 2 små torsk på kort tid. Er vel for kort tid til å avgjere om det funkar eller ikkje, men det sit veldig godt på kroken i alle fall. Har spretta sei, lyr og torsk som har hatt bergnebb i magen, så det er ein del av dietten til nokre fiskeartar. Usikker på kor bra luktsporet blir, sett i forhold til meir tradisjonelle agn som sild og makrel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg bruker bergnebb i hummer teinene de gangene jeg fisker etter den, og det fungerer veldig bra som agn der.

Noen andre som har testet dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, makrell er det jeg håper på å få litt av, men tiden strekker ikke helt til for og komme seg ut etter den, og stort sett når jeg er ute finner jeg den aldri :) var derfor jeg lurte litt ang bergnebb :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første paddetorsk og min første ulke ble tatt på bergnebb, så det funker litt ihvertfall.

Da som brukte mer tradisjonelle agn som reke og sild fikk mere sei og sypike enn hva jeg gjorde så det framsto på ingen måte som spesielt bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.