Gå til innhold
Fiskersiden

Sølvkveite!


Trond
 Share

Recommended Posts

En annen ting, hvorfor senurere bort ansiktet til den "stolte" fangstmann ??

Tror dette er kødd jeg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

[quote name=Mr Big fish :)' date='04 oktober 2010 - 13:05' timestamp='1286190330' post='621211]

En annen ting, hvorfor senurere bort ansiktet til den "stolte" fangstmann ??

Tror dette er kødd jeg .

trådstarter sensurerte av sikkerhetsmessige grunner, bildet ligger usensurert på fjæsboka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Mr Big fish :)' date='04 oktober 2010 - 13:05' timestamp='1286190330' post='621211]

En annen ting, hvorfor senurere bort ansiktet til den "stolte" fangstmann ??

Tror dette er kødd jeg .

Det kan vel ha sin forklaring i at nokre er meir forsiktige enn andre når dei legg ut bilete i offentlige forum. Spesielt av andre enn seg sjølv.

http://www.avisa-st.no/arkiv/hemne/article1135490.ece

Er vist fleire sølvkveiter i fjorden.

Edit: Vart usikker på om det var same plassen...

Endret av Dr. Hook
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får se hva Trond skriver etterhvert, personelig syns jeg fisken ser veldig grå å matt ut i forhold til andre døde sølvkveiter jeg har sett bilder av.

Det kan vel ha sin forklaring i at nokre er meir forsiktige enn andre når dei legg ut bilete i offentlige forum. Spesielt av andre enn seg sjølv.

http://www.avisa-st.no/arkiv/hemne/article1135490.ece

Er vist fleire sølvkveiter i fjorden.

Edit: Vart usikker på om det var same plassen...

"Dratt opp fra fjæra" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Mr Big fish :)' date='04 oktober 2010 - 13:20' timestamp='1286191237' post='621215]

personelig syns jeg fisken ser veldig grå å matt ut i forhold til andre døde sølvkveiter jeg har sett bilder av.

Den ser matt ut ja, men det blir den fort, i tillegg er det vel ikkje verdas beste bilete, med sola i bakkant.

[quote name=Mr Big fish :)' date='04 oktober 2010 - 13:20' timestamp='1286191237' post='621215]

Vi får se hva Trond skriver etterhvert,

Amen. :P Ventar i spenning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står at den ble halt opp fra fjøra, formodentlig uten hjelp av fiskestang?

Regner med at den hadde drevet inn til land halvdød/død?

Med mindre dette har blitt en vanlig sportsfisk i år?

Joda, visste at den eg linka til vart funne i fjøra. Så den har nok dreve halvdaud/daud til land. Poenget med linken var berre å vise at dei tydeligvis dukkar opp på plassen av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke noe mer om fangsten enn det jeg skrev i den første posten i tråden, har etterlyst flere opplysninger men har ikke hørt noe enda.

Har fått sett flere bilder av fisken og jeg har ingen grunn til å tvile på at fangsten er reell.

[quote name=Mr Big fish :)' date='04 oktober 2010 - 13:05' timestamp='1286190330' post='621211]

En annen ting, hvorfor senurere bort ansiktet til den "stolte" fangstmann ??

Tror dette er kødd jeg .

Hvis det er en fleip så har jeg blitt like mye lurt som alle dere andre, men som sagt jeg har ingen grunn til å tro at fangsten ikke er reell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, artig om det er en reel sportsfiskerekord :)

Håper jo at det er det.

Mistfjorden i Hemne er vel 53-54m dyp på det dypeste, så man kan vel anse denne fisken til å ha vært inne på grunna sammenlignet med de vanlig dypene som blir oppgitt som leveområde...

Begynner å bli tatt mye sølvkveite fra stang nå, dere husker kanskje den arve fikk ifjor?

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=51970&view=findpost&p=573944

:)

Ser jo nå at dette ikke blir ny rekord, siden den sølvkveita Arve fikk veide 98,4!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser igrunn ikke noe grunn til å tvile på denne fangsten. Argumentene for at dette er juks er noe tynne.

Har ikke sakt at det er juks men at det "kan" være en fleip.

Bare kult om dette er fakta.

Den er veldig blank i levende tilstand.

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som Midt-Norge er stedet for specimenfiske av sølvkveite på stang? :D:o

http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article1511939.ece

Vel, vel folkens - de av dere som er mest ihuga artssamlere får vel sette opp camp langs trøndelagskysten å påbeynne målrettet fiske :)

Dere kan jo håpe på laksestørje og sildekonge samtidig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Mr Big fish :D' date='04 oktober 2010 - 17:48' timestamp='1286207331' post='621285]

Har ikke sakt at det er juks men at det "kan" være en fleip.

Bare kult om dette er fakta.

Den er veldig blank i levende tilstand.

http://vimeo.com/10007226

Jeg bare mener at man bør ha noe håndfast før man offentlig betviler kredibiliteten til en fangst. Vi har vel ikke så god erfaring med sølvkveite at vi kan vurdere med stor sikkerhet om dette dreier seg om et sprellende ferskt eksemplar eller en som har vært død i en time eller to dager. Jeg merker meg øynene, se hvor klare og hele de er, de blir veldig raskt dvaske og livløse etter som jeg har forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare mener at man bør ha noe håndfast før man offentlig betviler kredibiliteten til en fangst. Vi har vel ikke så god erfaring med sølvkveite at vi kan vurdere med stor sikkerhet om dette dreier seg om et sprellende ferskt eksemplar eller en som har vært død i en time eller to dager. Jeg merker meg øynene, se hvor klare og hele de er, de blir veldig raskt dvaske og livløse etter som jeg har forstått.

Har sett delvis daue å daue sølvkveiter som har hatt knalle farger(på bilder å film), kun det jeg mener å kun derfor jeg mener at dette kunne være en fleip.

Denne ser grå å dvassen ut å ja, litt dårlig bilde.

Kommer ikke med en påstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistfjorden i Hemne er vel 53-54m dyp på det dypeste, så man kan vel anse denne fisken til å ha vært inne på grunna sammenlignet med de vanlig dypene som blir oppgitt som leveområde...

Om du tror at fisk kun opptrer på de dybdene som står i litteraturen, så stemmer ikke det :) Det er en første gang for alt, også for at noen får ei sølvkveite på kroken.

Flott fangst om den er tatt på stang! Guttungen som fikk en ute i Bjugn eller hvor det var, og mista den i overflata, vitner vel også om at det er mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tror at fisk kun opptrer på de dybdene som står i litteraturen, så stemmer ikke det :) Det er en første gang for alt, også for at noen får ei sølvkveite på kroken.

Flott fangst om den er tatt på stang! Guttungen som fikk en ute i Bjugn eller hvor det var, og mista den i overflata, vitner vel også om at det er mulig?

Nei jeg tror ikke at fisken utelukkende finnes på de dybder litteraturen foreskriver.

Ja, jeg har selv skrevet at jeg håper at det er ny stangfiskeart. :)

Ja, jeg ga vel uttrykk for at jeg var overrasket over Bjugn-fisken, og lenket til artikkelen? :o

Siden det er mulig må sølvkveite nå henge et sted der oppe i det tilnærmet uoppnåelige, sammen med mora og andre sjeldenheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig usansynlig at det er fanget noen mange sølvkveiter i Mistfjorden, det er en liten sidefjord som tar av fra Trondheimsleia og er max 50m på det dypeste.. rekner med den har kommet drivende inn fra leia og inn mot "åpningen" mot Mistfjorden der det er lit over 100m dypt.. rekner med han har fiska ved campingplassen der som ligger helt i åpningen til fjorden. Skal høre med grunneieren på hytta om de har sett sølvkveite ved Taftøysundet der jeg har hytta.. lit lengre ut en Mistfjorden, mot leia. Han har vokst opp med fiske. Hans far fikk forøverig Brugde med 300kg lever! men det var jo helt sikkert på garn da hehe

Det virker som Midt-Norge er stedet for specimenfiske av sølvkveite på stang? :):o

http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article1511939.ece

Vel, vel folkens - de av dere som er mest ihuga artssamlere får vel sette opp camp langs trøndelagskysten å påbeynne målrettet fiske ;)

Dere kan jo håpe på laksestørje og sildekonge samtidig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.