Gå til innhold
Fiskersiden

Ypperlige vadehyre fra Stormberg


Gjest Nicolay Filip Monsen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Nicolay Filip Monsen

ein vadehyre er eit plagg ein brukar, når ein fiskar og står uti elva eller vannet. Men det som er så spesielt med vadehyre, er at det ikkje kjem noko vatn inn og det er uslåeleg, med et stykk neoprenstøvlar. Når ein har på seg vadehyre og neoprenstøvlar, slipper ein å ha faukus på å helde seg tørr.. Då kan ein heller ha faukus på å fiske. Når det er kaldt i vatn, pleier eg å ha på fora vadehyre og korte neoprenstøvlar frå viking. Desse to i kombinasjon er uslåleg.

Håpar dette var eit brå svar. er båre å spørre meg, hvis dokk lurar på noko anngående plagget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nicolay Filip Monsen

Kva er det dokker tullar med? Neoprenhåsså, kva er det? I denna emnet er det vadehyrer som er diskusjonstema, og har kontakta stormberg, og dei , vil leggje ut eit bilete av vadehyra, litt ut på dagen.. Så då er det berre å vente i spenning;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nicolay Filip Monsen

Fikk nettopp mail frå Stormberg og det kjem eit bilete på www.stormberg.no, klokka 2 i dag.. Så då kan alle dem som ikkje veit kva ein stormberg vadehyre er, sjå den! Produktet kjem også i nettbutikka, i morgon. Så då er det berre å bestille i veg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikkje ein klassikar.. Det er eit seriøst diskusjonstema, og derfor syntes eg det er dårleg gjort at det har blitt fjerna frå bekledning og over på testforumet!

for all del, mulig ditt utgangspunkt er seriøst. Men for å forsøke å være seriøs; er det ikke påfallende at (ihvertfall nesten) INGEN her inne noen gang hadde hørt om dette produktet? Mange av oss forsto kanskje NESTEN hva det dreide seg om. Vi har jo hørt om oljehyre, og vi har hørt om vadebukser/støvler. Men begrepet "vadehyre", det er nok inntil nå ukjent for de fleste. Og mulig dette er et bra produkt, for alt jeg vet, men jeg sliter likevel med å se hva som skal være så mye bedre med dette enn med det etablerte produktet vadebukse. Og "alle" som bruker vadere i kaldt vann er bevisst på faren for å få forfrysninger, og sykdommer (spesielt urinveisinfeksjoner), og sørger for å ta på seg ekstra varme klær i vadebuksene, altså stillongs, fleece undertøy eller liknende. Neoprenvadere er dessuten et godt alternativ når vannet er kaldt.

At denne tråden har blitt en klassiker skyldes neppe at medlemmene her inne er spesielt vrangvillige. Det er vel heller det at du kommer "busende" og snakker i store ord om et produkt de færreste har hørt om, og som du med den største selvfølge legger ut om i det vide og breie, uten å i det hele tatt gjøre rede for hva dette EGENTLIG er for noe, og hva som eventuelt skulle være fordelen med dette sammenliknet med de produkter som har florert på markedet i flere tiår, og som det store flertallet av norske sportsfiskere er kjente med. Det er nesten så man kan mistenke at dette var et ironisk innlegg fra din side, og derfor er det ikke så rart at du ble møtt med ironi. Vi er absolutt lutter øre for nye produkter som kan forbedre vår tilværelse som fiskere, men det er vel ikke for mye å be om at man først blir opplyst om hva det egentlig dreier seg om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for all del, mulig ditt utgangspunkt er seriøst. Men for å forsøke å være seriøs; er det ikke påfallende at (ihvertfall nesten) INGEN her inne noen gang hadde hørt om dette produktet? Mange av oss forsto kanskje NESTEN hva det dreide seg om. Vi har jo hørt om oljehyre, og vi har hørt om vadebukser/støvler. Men begrepet "vadehyre", det er nok inntil nå ukjent for de fleste. Og mulig dette er et bra produkt, for alt jeg vet, men jeg sliter likevel med å se hva som skal være så mye bedre med dette enn med det etablerte produktet vadebukse. Og "alle" som bruker vadere i kaldt vann er bevisst på faren for å få forfrysninger, og sykdommer (spesielt urinveisinfeksjoner), og sørger for å ta på seg ekstra varme klær i vadebuksene, altså stillongs, fleece undertøy eller liknende. Neoprenvadere er dessuten et godt alternativ når vannet er kaldt.

At denne tråden har blitt en klassiker skyldes neppe at medlemmene her inne er spesielt vrangvillige. Det er vel heller det at du kommer "busende" og snakker i store ord om et produkt de færreste har hørt om, og som du med den største selvfølge legger ut om i det vide og breie, uten å i det hele tatt gjøre rede for hva dette EGENTLIG er for noe, og hva som eventuelt skulle være fordelen med dette sammenliknet med de produkter som har florert på markedet i flere tiår, og som det store flertallet av norske sportsfiskere er kjente med. Det er nesten så man kan mistenke at dette var et ironisk innlegg fra din side, og derfor er det ikke så rart at du ble møtt med ironi. Vi er absolutt lutter øre for nye produkter som kan forbedre vår tilværelse som fiskere, men det er vel ikke for mye å be om at man først blir opplyst om hva det egentlig dreier seg om?

12 tomler i været fra meg for det innlegget!

:fish:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom du likevel tydligvis besitter halve lageret til Stormberg av produktet skulle det heller ikke ta lang tid å avbilde et eksemplar eller to og sende oss eller legge ut. Eller kanskje til og med skrive en produktrapport med fakta og detaljer som kunne bli til glede i juletiden.

Selv kjenner jeg egentlig at jeg er mer spent på å se bilder av neoprenstøvlene som har overlevd sinden 1922...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.