Gå til innhold
Fiskersiden

Kan slettes


Gjest Fisker'n fra Eik
 Share

Recommended Posts

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei :( Siden jeg ikke har fått mye stor fisk fra land selv, tenkte jeg at dere "drevne" storfisker'ne sikkert har gjort det?? Skriv gjerne sted vekt, og kanskje ta med bilde... Jeg er litt nysgjerrig av meg :coldb:

Hei Fisker`n fra eik .jeg har fisket siden 1982 i Fredrikstad / østfold området .de største jeg har fått fra land er torsk 6.4 kg sei 3 kg sjøørret 3.1 kg Havabbor 1.1 kg i Fersk vann Gjedde 8.5 kg abbor 1.15 kg ..kan fortelle at torsken ble tatt i 1988. så det er bare og fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ingen offisiell liste fra land - vi vurderte opprette og administrere en for noen år siden. Vi var sågar godt på vei å drøfte regler mtp fiske fra flytebrygger, broer osv... En av hovedvurderingene bak at vi ikke opprettet listen var at det er enkelt å "jukse" en rekord av denne typen. F.eks ved å fiske en fisk med båt og la seg avbilde på land osv... Når vi ser hvordan det jukses mtp forsøk på rekorder, konkurranser osv så vi at vi ikke ville ha kapasitet til å kunne opprettholde integriteten en slik liste ville måtte ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ingen offisiell liste fra land - vi vurderte opprette og administrere en for noen år siden. Vi var sågar godt på vei å drøfte regler mtp fiske fra flytebrygger, broer osv... En av hovedvurderingene bak at vi ikke opprettet listen var at det er enkelt å "jukse" en rekord av denne typen. F.eks ved å fiske en fisk med båt og la seg avbilde på land osv... Når vi ser hvordan det jukses mtp forsøk på rekorder, konkurranser osv så vi at vi ikke ville ha kapasitet til å kunne opprettholde integriteten en slik liste ville måtte ha.

skulle absolutt ha vært egene rekorder fra land.. sett krav til vitne da? 100% får vi det vel aldri uansett!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jo vært morsomt med en slik liste. Ble den uoffisiell nok ville det ikke vært så nøye om en juksefant eller to snek seg inn.

Selv har jeg problemer med å skjønne hva som kan være tilfredstillende med å inneha en rekord man vet er juks.

Ok :) Jeg fisker selv med en passe myk haspelstang 15-45 gram, så da blir det bra bøy med en fisk på noen kilo... Men så pleier ikke jeg å få de aller største fiskene, så da passer det bra at jeg ikke har altfor kraftig utstyr heller... Lite vits i å stå fra land med havfiskeutstyr og fiske torsk på halvkilo'n.. :)

Fikk en trekilos på 15-45 haspelstang, det var langt mer spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg problemer med å skjønne hva som kan være tilfredstillende med å inneha en rekord man vet er juks.

Jeg også. Likevel tar altså folk seg bryet med å fotomanipulere gjedder, putte bly i fisken, gjemme fisk i bukselommene osv så fort det dreier seg om rekorder eller konkurranser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisker'n fra Eik

Hadde jo vært morsomt med en slik liste. Ble den uoffisiell nok ville det ikke vært så nøye om en juksefant eller to snek seg inn.

Selv har jeg problemer med å skjønne hva som kan være tilfredstillende med å inneha en rekord man vet er juks.

Fikk en trekilos på 15-45 haspelstang, det var langt mer spennende.

Det kan jeg se for meg... :) Når jeg tenker meg så er kanskje haspelstanga mi 20-50 gram, men samma det... den er ganske myk... Det er litt vel lenge siden jeg har fått vært ute og fisket nå, så jeg for komme meg ut snart... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også. Likevel tar altså folk seg bryet med å fotomanipulere gjedder, putte bly i fisken, gjemme fisk i bukselommene osv så fort det dreier seg om rekorder eller konkurranser...

Viss folk virkelig vil jukse, så får de det til uavhengig av reglene man kan innføre. Synd at noen gidder, men det ligger tydligvis i menneskets natur. Jeg mener at man bare må innstille seg på at dette skjer fra tid til annen, og lar det hele vere en "gentlemanssport". Umulig å etterprøve uansett. Den berømte gjedda du nevner, og en litt nyligere oslomarka-ørret, ref; østers, viser ivertfall at noen går i baret. Jeg er ny på forumet, og er foreløpig ikke komfortabel med desse "skrytelistene", men setter igrunnen stor pris på at andre legger de ut, så jeg synes det bare er å kjøre på. Man bør ikke la et par juksemakere ødelegge for alle andre. Mitt bidrag i så måte er kveite på 12kg, nå skal det sies at jeg la ut tackelet med båt, viss det betyr noe... noe som jeg selv synes er kult er at det var "sør for stadt"

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen voldsomme landperser, men den beste er vel kloskata på 1,38kg, som var n.rek nesten et år til jeg fikk en større under isfiske.

Eller har jeg lyr på 6kg, kveite på 5kg, brosme på 6kg, hyse på 4kg og lusuer på 405g som kan være verd å nevne.

Steinbit på 4kg er ikke mye, men grei matfisk.

Ramser bare opp cirkavekter, men kan alltids lete opp de nøyaktige en annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.