Gå til innhold
Fiskersiden

Jons fiske 2011


Gjest StadJon
 Share

Recommended Posts

Gjest StadJon

Nytt år, nye muligheter og alt det der. Vurderte et øyeblikk om jeg skulle kalle tråden "Jons specimentråd", men fant ut at visse andre har lagt lista der så høyt tidligere at jeg ikke kan matche den tråden. :o

Klinte like godt til med en tur 1 januar, i god tradisjon. Nå har Andreas allerede laget en rapport fra den turen, så jeg holder meg til å bare bruke et par bilder fra årets første tur.

I likhet med omtrent samtlige FS-ere på Østlandet, så var også håpet mitt å treffe på kolmule i fjorden. Jeg manglet arten, og det gjorde heller ingenting at de var digre de som ble tatt.

Før den tid ble det en ok sei:

sei-1.jpg

Så på tampen av dagen dukket den endelig opp; idet balansepilken traff bunn:

kol1.jpg

kol2.jpg

580 gr. - 41 cm.

Min andre specimenfisk; ålreit måte å starte året på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

Blitt dårlig med turer i det siste; må nok få meg en konebil/Jonebil snarest. I dag fikk jeg trøkket meg sjøl ut døra, og la i vei. Noen minutter etter kikkfisket var i gang, hvor dybden var ca 40-50 cm, ble siken funnet der jeg hadde tro på at den kunne være.

sik2.jpg

Ingen kjempe med sine 235 gr., men ny art og målrettet er alltid moro. Nye mormyskaer fra eBay var i test, og fungerte helt utmerket. Herlig dag med flott vær og god trim ved å gå innsjøen på tvers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjekk du heilt over der, Jon? Så ivrig er eg ikkje, men grattis med ny art! :)

Ha ha jeg gikk ikke fra skogen du ser i bakgrunnen altså, det var "litt" lenger å gå enn det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syns jeg dere skal slutte å mobbe BanJon for hans ufrivillige trening av den forfallene kroppen for å få en ny art.

Ja det er jo forjæ... at det ikke skal gå an å legge inn en skarve rapport uten at mobbingen eskalerer og personangrepene flagrer. Jeg skal se til at de neste kolmunene noen av dere får, ikke kommer til å havne i fryserne deres - for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen du går innsjøen på langs og klager over at du er sliten skal jeg nikke og smile i empati. På tvers? Not so much. Grattis med ny art!

Øyh, nesten to kilometer er jo imponerende det da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei!

Ta å kjøp deg en ordentlig 4x4 og kjør helt frem til hullet i isen du - istedenfor å rægge rundt i den fake 4x4 din og klage på en annens innsats for å få bedre helse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta å kjøp deg en ordentlig 4x4 og kjør helt frem til hullet i isen du - istedenfor å rægge rundt i den fake 4x4 din og klage på en annens innsats for å få bedre helse!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta å kjøp deg en ordentlig 4x4 og kjør helt frem til hullet i isen du - istedenfor å rægge rundt i den fake 4x4 din og klage på en annens innsats for å få bedre helse!

*Leter febrilsk etter "liker"-knappen!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta å kjøp deg en ordentlig 4x4 og kjør helt frem til hullet i isen du - istedenfor å rægge rundt i den fake 4x4 din og klage på en annens innsats for å få bedre helse!

jaja, tøff på sykkelen nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.