Gå til innhold
Fiskersiden

Jons fiske 2011


Gjest StadJon
 Share

Recommended Posts

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pent!! Men fiske på "rett" plass neste gang?

Du mener å faktisk ha sene, rig osv uti vannet? Nei herregud, det blir jo bare SÅ urettferdig for fisken daah! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vilt!!

Har ikke ord :lolu:

De som er så heldige å få oppleve en slik tur i løpet av et liv kan trygt kalle seg selv uvanlig dyktige.

Du, gi deg da.. det er ikke som om jeg har dratt opp en "grand slam" etter tenna eller noe. Fisken var der, fòret som ble blandet (ikke av meg he he) var bra og da er det ikke annet å gjøre enn å håpe (og vente) på at fisk skal ta mais/plastmais/boilies osv blant fòret. Det gjorde de heldigvis; neste gang kan det fort være mindre hell. Sånt vet man aldri på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig med disse blodflekkene på fiskene. Har fått noen suter i mitt liv, men aldri sett noe lignende!

Jeg syns ikke akkurat dét er noe særlig; det ser litt ille ut. Det rare er at kun noen fikk det og som regel var det fisk som ble tatt om natten/før det ble lys morgen. Kan selvsagt ha vært tilfeldig. Håper uansett at det ikke skader fisken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heldigvis liv i gjedda igjen, selv om de større uteblir. På kveldens tur var det mye kontakt, de to største endte opp på 4200 gr - 84 cm m/nett og 6150 gr - 95 cm m/nett. Hadde en flott opplevelse da første fisk på 4200 gr ble observert av en større gjedde mens den fightet; den andre gjedda fulgte til og med etter under en tailwalk. Det er en litt underlig adferd, jeg kunne dunke håven i underkjeven på følge-gjedda uten at den brydde seg stort - den var helt opptatt av hva den andre drev med. Til slutt gikk den lei og slapp å se den andre ende i håven.

Gjedde #2 var også et syn, da denne bokstavlig talt tok foran støveltuppen min snaue 10 cm fra land. Nok en påminnelse om å fiske hele veien inn. Var moro å oppleve det på så nært hold.

All fisk i dag falt for en Buster Jerk jr.

gjedde1.jpg

gjedde2-4.jpg

PS: Ja jeg vet.. skal klippe meg nå til uka. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må holde deg til meite :)

Kan jo ikke begynne med sånt på heltid før jeg får kjøpt meg fór, og det blir nok vrient å prioritere just nu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo ikke begynne med sånt på heltid før jeg får kjøpt meg fór, og det blir nok vrient å prioritere just nu.

Skaff deg en hund, kjøp Frolic :) .....mulig du må gi hunden noe annet da hehe

PS: Ja jeg vet.. skal klippe meg nå til uka. :P

Tipper alle her på FS la merke til det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tur i godt lag i helgen ga et knippe ok suter, samt en fin en som ble ny pers. Jeg må vente på å få tilsendt bildene, men har et stemningsbilde slik at det ikke bare blir tekst i dette innlegget. :thumbsup:

pod2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått bildene, så det får bli en oppdatering her. I helgen som var så ble det to netter ved en swim i håp om å treffe på stor suter. Alle fangster blekner jo i forhold til den som ble tatt et stykke oppe i elven (regner med at ryktet har nådd de fleste), men det ble nå en ny pers på meg i alle fall.

Turens første fisk ble denne:

suternr1small.jpg

Usikker på vekten, 2150 gr. sånn røft.

Så kom persen, en fisk jeg er godt fornøyd med:

perslengdesmall.jpg

ryggperssmall.jpg

pers1small.jpg

sutermagesmall.jpg

2820 gr. - snaue 53 cm.

På morran ble det et par fisk også, men interessen for vekt går litt ned når man har fått en pers en tid før:

morrasutersmall.jpg

En fin tur, og mest sannsynlig den siste satsingen jeg rakk å gjøre etter suter før gytingen blir fullført (igjen på fisken altså).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.