Gå til innhold
Fiskersiden

Jons fiske 2011


Gjest StadJon
 Share

Recommended Posts

Perfekt suter! Vakrere blir ikke fisk! Grattis Jon, Lunde er stedet :D Hvordan gikk det med dine to turkamerater? Ble det noen store på dem, eller ligger det under "Cosmic top secret"-mappa frem til ti sekunder før tidsfristen for innmelding til konkurransene går ut? ;)

Hvor stor var den som ble tatt "lengre opp i elva da"? jeg ikke hørt det ryktet hehe

Ny nrek. 3960 mener jeg å huske. Grisete fisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Perfekt suter! Vakrere blir ikke fisk! Grattis Jon, Lunde er stedet ;) Hvordan gikk det med dine to turkamerater? Ble det noen store på dem, eller ligger det under "Cosmic top secret"-mappa frem til ti sekunder før tidsfristen for innmelding til konkurransene går ut? ;)

Ny nrek. 3960 mener jeg å huske. Grisete fisk!

Tror jeg hadde 15 fisk, med topper på 2310 og 2320. Ikke helt hva jeg så for meg etter at Roger hadde tatt helt av i telefonen på vei ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt suter! Vakrere blir ikke fisk! Grattis Jon, Lunde er stedet :) Hvordan gikk det med dine to turkamerater? Ble det noen store på dem, eller ligger det under "Cosmic top secret"-mappa frem til ti sekunder før tidsfristen for innmelding til konkurransene går ut? :P

Hehe nja jeg velger å rapportere for min egen del, så får andre styre sitt. Sånn er det vel med fisket mitt generelt; det er mest for min egen del, men det er hyggelig å kunne dele opplevelser med folk som er interessert i det. Forøvrig glad jeg ikke er med i noen konker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

I helgen som var så åpnet det seg en mulighet for en dag + med fiske, så jeg tok kontakt med Rage og hørte om han hadde noen planer, eller om han gadd å stille som guide/sjåfør etter noen ferskvannsarter jeg manglet. Med løfte om kake (som jeg glemte å kjøpe) så stilte han opp, og i løpet av lørdag og litt av søndagen, før jeg måtte hente samboer i Oslo og vende snuten hjemover, så fikk jeg listet fire nye arter.

Ferskvannsmeite er noe jeg har fått dilla på i år, så mye annet fiske har måtte vike for dette. Da vi under en meiteøkt fikk se at asp jagde stimer med laue så var jeg ikke sen med å rigge topwaterstanga til dyst. Etter noen bomhugg på en Sebilé Bonga Minnow så satt aspen der. Den som ikke har opplevd hugget til en asp har virkelig noe å glede seg til. Jeg var svært godt fornøyd, da jeg hadde hatt en plan om å få en asp på topwater.

asp1.jpg

asp2b.jpg

670 gr. - 43 cm.

Etter dette gikk det mest i sluk, som også var en slager. I alt ble det en aldri så liten bonanza, hvor vi til slutt hadde landet noe sånt som tretten asp - samt assistert en annen fisker som aldri hadde sett asp før. All fisk ble selvsagt gjenutsatt, men det sier seg vel selv..

Under slukfisket ble det selvsagt for fristende for en sliten deltagjedde å motstå det blanke som lyste opp i det mørke vannet:

gjedde-1.jpg

1 stk sliten gjedde, vekt ukjent/uinteressant.

Gjørs var en annen art som også stod på hit-listen. Det var mildt sagt segt denne kvelden, men til slutt gikk endelig duppen under lenge nok til å sette tilslaget, og nok en art kunne strykes av listen:

gjrs.jpg

Gjørs - 1010 gr.

Jeg hadde startet fisket med en mini-brasme, som var ny art, men den var så liten at planen var å få en som var en tanke større og heller ta bilde av den. Så her er den, assistert av en dobbelthake:

brasme.jpg

Brasme - 890 gr.

Da klokken nærmet seg midnatt så pakket vi sammen. Nye arter var i boks og mygg hadde sørget for økt produksjon av blodceller. Jeg var nummen i visse deler av fjeset en periode, heldigvis ga det seg raskt for min del he he!

Dagen etter kåla vi litt for å finne en ok plass, og siden jeg fisket mens jeg kikket på klokka (noe som aldri er kult forøvrig) så ble det kun en ny art denne dagen. En liten tass av en vederbuk falt for meitemark plassert snaue 40 cm under duppen:

buk.jpg

Vederbuk og morra-hår: 220 gr.

Det ble også en ny pers på flire med 210 gr., men den har jeg glemt å mase på om å få bildet av. ;)

Alt i alt en flott arts-jakt med tanke på den begrensede tiden, så jeg er fornøyd. Takk til Rage for guiding, bruk av bil samt kost og sofa. Du skal få overrekket en kake ved neste anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!!!

Bøyer meg i støvet for 13(TRETTEN) eksemplarer av en vanskelig art!

Du imponerer gang på gang :unsure:

Nye arter i samme slengen gjør det ikke akkurat dårligere.

Jeg håper å få oppleve en så bra fisketur en gang selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke jeg som fikk tretten da, det var tilsammen :unsure:

Forøvrig så slår det meg at brasmebildet av meg så langt kanskje er den klareste konkurrenten til "retard ekorntrynet"-bildet av 6000 gr. gjedda fra isen i fjor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis!! :thumbsup:

Forøvrig så slår det meg at brasmebildet av meg så langt kanskje er den klareste konkurrenten til "retard ekorntrynet"-bildet av 6000 gr. gjedda fra isen i fjor :lol:

Er det noe du prøver å ro deg unna? :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon... Du ER ekorntryneretarden. På alle bilder... Det gjør liksom ikke noe. Du er VÅR ekorntryneretard!

<3 <3 <3

Til glede for eventuelt nye lesere - la meg få presentere:

gjedde1lite.jpg

**Ekorntryneretarden**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tok en snartur ut for å se om gjedda hadde våknet litt, og det hadde den. På første kastet satt denne, og det var like greit siden det ellers kun ble en gjedde til - på rundt 1800 gr. vil jeg anslå.

gjedde2-5.jpg

5100 gr. - 90 cm.

Helt uinteressert i å sette opp noe motstand i vannet, men fullstendig apekatt på land. Så jeg lot det bli med det ene bildet. :)

Endret av BanJon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var rimelig vått ja, utrolig nok så stoppet regnet idet jeg startet bilen og satte kursen mot vannet. Ikke ofte det er den veien når man skal ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.