Gå til innhold
Fiskersiden

Røye på Tunhovd (Øygardsgrend)


JJJ
 Share

Recommended Posts

Heisann, og godt nyttår!

Etter og ha lest rundt på forumet en stund, fant jeg ut det var på tide med en egen rapport.

Har vært så heldig og fått tilgang til ei lita hytte ved Tunhovdfjorden, noe som fort kan resultere i mange timer på isen.

Har fisket her noen ganger tidligere, men det er alltid spennende og se om man finner fisken når vannet tappes og forholdene forandrer seg.

Våknet før klokka, og var ute av døra kvart over sju. Tett snødriv gjorde sitt til at hodelykta ikke rakk så langt, så det ble en del prøvehull på veg utover, for ikke og få et morgenbad på kjøpet. Fikk rigget meg til, og det meste var topp da snøen ga seg, og gradestokken bare viste 5-. Første timen var helt stille, men så plutselig rykket det i ene stikka. Opp kom en fin fisk på ca 300g. Trodde da morrabettet var i gang, men stille blei det. Fisket en drøy time til før jeg flyttet meg lenger ut mot strømmen, og dermed mer testing etter usikker is.

04012011098.jpg[/img]

Fikk rigget til på ny, og da traff jeg visst bra.....

Fikk dratt opp to på rappen, før den tredje kom opp med sena fra en annen stikke...

Etter mye kluss, fikk jeg satt stikkene ut igjen, og det beit på ny. Fikk opp fem fine fisk til, før det dabbet av.

04012011099.jpg[/img]

Satt en stund til, før jeg ruslet tilbake til hytta, fornøyd med været, fisket og starten på det nye året.

04012011104.jpg[/img]

Fornøyd fisker med dagens fasit:

- 8 fine fisk pluss en liten.

- Totalvekt: 2560g.

- Dagens største: 365g....

Gleder meg til neste tur.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det var fin fangst! Skikkelig pene røyer!

Har fiska på isen selv der strømmen fra Pålsbufjorden renner ut og da fikk vi en god del bittesmå røyer + noen greie (som dine) + noen ørreter. Erfarte da at vi fikk de bittesmå røyene + ørretene nede ved bunn mens de pene røyene fikk vi midt i vannlaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornøyd fisker med dagens fasit:

- 8 fine fisk pluss en liten.

- Totalvekt: 2560g.

- Dagens største: 365g....

Gleder meg til neste tur.......

Delikat fangst. Hvor i vannlaget fisket du ? Da jeg var der for et år siden var tydeligvis tingen å fiske et par meter opp eller midt i - veldig uvant for meg som er bunnfisker.

Endret av geirm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delikat fangst. Hvor i vannlaget fisket du ? Da jeg var der for et år siden var tydeligvis tingen å fiske et par meter opp eller midt i - veldig uvant for meg som er bunnfisker.

Fikk de fleste ca 1,5m over bunn. Fisker på litt dypere steder seinere i sesongen, og fisker da stort sett på mellom 7 -10 meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har planer om å reise på en dagstur til Tunhovdfjorden når det blir litt bedre temperatur.

Har aldri vært der før, så er det noen som har tips om hvor jeg bør prøve så hadde det vært flott.

Gjerne på PM dersom dere ikke ønsker å poste i tråden her.

Hvor er det enklest å få kjøpt fiskekort?

Endret av Sjøauren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.