Gå til innhold
Fiskersiden

Kristiansand Havfiskeklubb


Veggeland
 Share

Recommended Posts

Velkommen til forumet!

Jeg kan ikke svare det du spør om, men hvis du er på Facebook kan du søke dem opp der også. Og der er det oppgitt E-post kristiansand.havfiskeklubb@gmail.com som kontaktinformasjon, du kunne jo prøvd å sende dem en Mail.

Lykke til og skitt fiske!

Hei,

Takk for ditt svart og god tips med klubbens facebook side. Jeg har allerede sett på noe flott bilder :). Jeg ser frem til neste fisketur, kanskje jeg vil møte deg der.

Hilsen,

Hubert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Takk for ditt svart og god tips med klubbens facebook side. Jeg har allerede sett på noe flott bilder :). Jeg ser frem til neste fisketur, kanskje jeg vil møte deg der.

Hilsen,

Hubert

Vi får se, jeg har enda ikke klart å rote meg med og tidsklemma gjør at jeg ikke ser noen snarlig løsning på det.... Men jeg er fra tid til annen på havet i Mandal - mye spennende havfiske her i sør hvis man leiter litt!

Håper på noen oppdateringer her i tråden etter at dere har vært på havet da. Skitt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Turen i dag den 25.mai ble gjennomført med knallsuksses!
5 medlemmer fra KHFK og en del fra Atle's vennekrets huset båten i 6 timer, fra kl 1000 til 1600!
Været var upåklagelig, dog en del bølger:)
Vi dro opp både Torsk, sei, rødspette, knurr, sild, hyse, og hvitting!
Atle stakk a med seier for størst fisk med en Torsk på 5,6 kg!
(Tatt på haspelstang!)

post-26937-0-34776500-1401034427_thumb.j

Elin med turens største sei

post-26937-0-46056000-1401034433_thumb.j

Greit med fisk!

post-26937-0-78314800-1401034437_thumb.j

Gustav startet turen med 4 sei og en torsk på samme hekla:)

post-26937-0-42131100-1401034442_thumb.j

Atle med torsk på 5,6kg

post-26937-0-28943100-1401034451_thumb.j

Rødspette 640gram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

burde vel ikke være noe problem vel, en slik dedikert tur trekker vel fiskere regner jeg med. Må den kun begrenses til medlemmer?? utfordringen er å treffe med vind og strømforhold. i går var det mest umulig pga trøbblete strøm, men i dag lå en tilnærmet stille og fisket på 220m.... Håper det blir sånn i morra au ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klubbturene er ikke forbeholdt medlemmer, bare så det er sagt. Det er kjempefint hvis folk vil være med på tur for å se hva det dreier seg om, og så evt. melde seg inn på et senere tidspunkt. Turkontingenten på 350 kr. gjelder for alle uansett.

Når det gjelder dypvannsfiske, så har vi dessverre ikke fått tak i båter i Kristiansand som kan kjøre for oss (kom gjerne med tips!), derfor er vi enn så lenge bundet til utror fra Vallesverd. Og herfra er det en drøy kjøretur (flere timer) ut til dypet.

Mvh

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dypvannsfiske i Mandal er jo relativt lett tilgjengelig via f.eks utleiebåtene hos Tregde Marina. Sikkert dyrere nå i feriesesong, men høst og vår koster de så godt som ingenting. Dette er åpne 21(?) fots snekker, litt trege, men stødige og greie. Har ekkolodd med plottet. Går helt fint å fiske på dypet med fire ombord.

Bare et lite tips altså om dere skulle kjenne suget på privaten eller ta en klubbtur sørover en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Halo! lurte på om det var mulig å bli med en tur i båten i ferien. Skal være en del i Kr.sand så kanskje det passer. Så det var prat om å få til en tur etter lange/brosme osv det er jeg isåfall med på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstkommende tur vi har på lista er i august! Skuta vi bruker er utleid hele juli. men om dere befinner dere i området i når turen går, er dere hjertelig velkomne! Blir nok desverre ingen ren tur etter lange/brosme! Men er vi heldige dukker det opp noe fra dypet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Hei hei folkens! Nærmer seg klubbtur igjen, og vi håper på samme forholdene som sist!

Turen som gikk i september ble suvveren! Med plenty av godt vær, og masse stor fisk!
Sist slet vi med for få påmeldte, og unngikk såvidt avlysning! Hadde vært knallflott om vi fikk gjennomført denne gangen!
Frist for påmelding settes til fredag.19.september! Jeg må ha ti påmeldte for å gjennomføre tur! Men det klarer vi:)
Ellers kan jeg nevne, at vi har kjørt med både premiering til størst og flest fisk.
Og at vi har hatt med oss utstyr til salgs fra Grønberg sport til litt hyggeligere priser:)
Hiv dere med, og dra gjerne med venner, naboer og bestemødre!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alle i klubben superfiskere?

Kunne gjerne tenkt meg å være med en gang, men jeg ser såvidt bakfrem på en fisk og langt derifra å identifisere noe annet enn lyr, sei og makrell. Utstyr består for det meste av arvet utstyr. Ivrig på å lære hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi alt fra nybegynnere, til litt mer drevne karer!

Noen fisker med snøre! Andre med stang og sluk! Men det som er vanligst er havfiskestenger med pilk og opphengengere eller bunnfiske med agn!

Du er hjertelig velkommen med! Nå virker det detsverre som at 5oktober utgår, pga for få påmeldte.

Men send meg mail adressen din på PM så skal jeg føre deg på mailinglista!

Mvh

Erlend Borge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hallo hallo! Det nærmer seg ny tur med havfiskeklubben!

9.november drar vi ut og fisker havet tomt igjen!

Vi håper på flatt hav og nydelig vær, men tur blir det så lenge det ikke er full storm!

Vi har veldig lyst til å få gjennomført tur, så jeg håper flest mulig får ryddet plass i kalenderen:)

Det er som sagt 350kr som gjelder, og vi pressiserer igjen at det ikke er nødvendig å være medlem av kristiansand havfiskeklubb for å delta!

Vi kjører konkurranse som vanlig, og premie til største fisk, og flest fisk gjelder:)

Sist tur leverte godt med fisk, blandt annet en super lange, og fine torsker og lyrer!

Svar på eborge_86@hotmail.com eller 41004599 innen søndag for påmelding!

Vennlig hilsen

Erlend Borge

Kristiansand havfiskeklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Turen i går 9.november er gjennomført, og turen ble som vanlig svært hyggelig! Vi startet turen med en tur ut i bølgene! Men med to-tre meters bølger ble det ikke lett å drive aktivt fiske!

Vi trakk innaskjærs, og fisket på litt nye plasser der! Tydelig at det ikke har trukket inn mye fisk enda. men litt var der!

Etter at vi hadde prøvd forskjellig tackler, ble det konstatert at små kroker og reke fisket best!

Etter seks timer satt vi med Torsk, sei, hvitting, sypike, sandflyndre, blåstål og rødnebb, bergylte, og makrell!

Sigbjørn stakk av med boken agnfiske i sjøen av ingar heum for størst fisk, og Erlend Tok to svevende øyne for flest!

Takk for turen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.